Gå til innhold

Katrine som var på NRK1 går.. Hva skjedde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg så en fantastisk dokumentar i går kveld om ei jente som het Katrine og hadde bltt lam fra halsen etter en ulykke. For et menneske! Tenk å se så lyst på livet til tross for all motgangen.. Og til tross for at hun er så avhengig av alle rundt seg klarer å se positivt på ting...! Fantastisk! Har noe å lære der, ja..

Men så lurer jeg litt på hva som skjedde videre med henne? Hvordan er livet hennes nå? Ble det noe av forholdet med han tyske? Og hvordan gikk jobben på Sunnaas?? Noen som vet??

Skrevet

jeg ble også grepet av denne dokumentaren. Den var så ærlig, så ekte.Under deler av dokumentaren satt jeg og sippet.

Kanskje jeg begynner å bli premenstruell nå. Eller kanskje den var veldig gripende?.

Skrevet

jeg ble også grepet av denne dokumentaren. Den var så ærlig, så ekte.Under deler av dokumentaren satt jeg og sippet.

Kanskje jeg begynner å bli premenstruell nå. Eller kanskje den var veldig gripende?.

Jeg som vanligvis sipper av "alt og ingenting" sippet ikke av denne. Men jeg fikk ikke med meg hele programmet (starten), og jeg har vel også såpass med erfaring med folk med ulike funksjonshemninger, at det også farger mine reaksjoner.

Skrevet

Du kan se den på nett-tv (nrk.no). Jeg så den der i går. :)

Skrevet

Hun jobber som prest på Sunnaas nå i hvert fall men om det ble noe med kjæresten, det vet jeg ikke.

Hyggelig jente som blir mobbet fælt på Sunnaas pga prestestillingen :o)

Skrevet

Jeg som vanligvis sipper av "alt og ingenting" sippet ikke av denne. Men jeg fikk ikke med meg hele programmet (starten), og jeg har vel også såpass med erfaring med folk med ulike funksjonshemninger, at det også farger mine reaksjoner.

Jeg har også erfaring med mennesker med store fysiske og også psykiske funksjonshemminger. Men det er ikke alltid slik at det er de med de største vanskene som nødvendigvis beveger meg mest. Det er som regel mennesket selv, og hvordan de ser på livet.

Har selv vært på en rehabinstitusjon, og den som gjorde mest inntrykk på meg, var ikke han som hadde ramlet ned fra stigen og mistet førligheten i kroppen. Det var hun som som fikk gikt når hun var femti og opplevde at mannen gikk fra henne. Måten hun valgte å forholde seg til sitt nye liv, og også ærligheten hun viste på godt og vondt, var det som gjorde dypest inntrykk på meg.

tzatziki1365380058
Skrevet

Hun jobber som prest på Sunnaas nå i hvert fall men om det ble noe med kjæresten, det vet jeg ikke.

Hyggelig jente som blir mobbet fælt på Sunnaas pga prestestillingen :o)

Du tuller om mobbingen?

Skrevet

Du tuller om mobbingen?

Eller misbruker ordet mobbe, der det egentlig menes fleiping eller godmodig erting.

Skrevet

Du tuller om mobbingen?

Det er ikke snakk om vond mobbing, jeg mente bare godhjerta erting.

Skrevet

Jeg har også erfaring med mennesker med store fysiske og også psykiske funksjonshemminger. Men det er ikke alltid slik at det er de med de største vanskene som nødvendigvis beveger meg mest. Det er som regel mennesket selv, og hvordan de ser på livet.

Har selv vært på en rehabinstitusjon, og den som gjorde mest inntrykk på meg, var ikke han som hadde ramlet ned fra stigen og mistet førligheten i kroppen. Det var hun som som fikk gikt når hun var femti og opplevde at mannen gikk fra henne. Måten hun valgte å forholde seg til sitt nye liv, og også ærligheten hun viste på godt og vondt, var det som gjorde dypest inntrykk på meg.

Men selv om jeg ikke sippet, så var det et veldig flott program, absolutt :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er ikke snakk om vond mobbing, jeg mente bare godhjerta erting.

Åh, det var da godt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...