hidi Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Takk for svaret:) nå har jeg snakket med en del folk, og vet at jeg var tidlig ute med å gå til lege, men akurat dette kunne jeg ikke unngå selv om jeg hadde visst hva er normalt. Med påvist leider mutasjon ( økt ririko for blodpropp) fikk jeg klar beskjed om å si fra til lege med en gang jeg visste jeg var gravid. Med det som jeg tenker på er hvorfor er det så stor forskjell mellom det legene sier til noen gravide, det er greit at tung fysisk jobb kan ikke medføre/ fremskynde eller hva det skulle være SA, men hvorfor noen får beskjed om å liggemest mulig , mens andre skal bare jobbe , og begge har like symptomer og like plager? Hadde en SA i uke 13 og da jeg ble gravid senere jobbet jeg som dagmamma og så 4 timer i butikk på kvelden. Legen anbefalte meg å ta det litt med ro, så jeg sluttet som dagmamma, men jobbet i butikken så lenge jeg kunne. Jeg fødte en velskapt gutt og alt gikk bra... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246502-i-sjokk-etter-f%C3%B8rste-svangerskapskontroll/page/2/#findComment-1940362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropia Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hei! Synd at du føler sånn, men hvis jeg ikke har misforstått her, så kan jeg på en måte forstå at legen har fått piggene litt ut også. Når man møter 2-3 dager etter at graviditetstesten er tatt, og hinter om at sykmelding er det man vil ha, så er det kanskje ikke så rart at piggene til legen gikk litt ut. Jeg beklager hvis jeg har misforstått deg. Det er heller ikke så mye man kan gjøre ift svangerskapskontroll så tidlig. Ikke kan man føle noe på magen, ikke viser det noe på ultralyd. Ellers kan du ta det med knusende ro i forhold til jobben din. Du er ikke mer utsatt for spontanabort pga fysisk arbeid og løfting der du er i svangerskapet nå. Lykke til! Bare sånn for å få det sagt, så kan løfting å tungt arbeid ødelegge svangerskapet! Og det skjer fra uke 1-5 mest sannsynlig. Var selv å løftet tungt to ganger i løpet av en helg, og det endte med at egget mitt satte seg fast i egglederen og det utviklet seg til graviditet utenfor livmoren! Ei venninne av meg jobber som hjemmehjelp og sykepleier, og har selv vært gjennom graviditet utenfor livmoren 3 ganger pga tungt løft! Hun har nå fått beskjed om å sykemelde seg med en gang hun blir gravid for at det ikke skal skje igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246502-i-sjokk-etter-f%C3%B8rste-svangerskapskontroll/page/2/#findComment-1942082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En tobarnsmor Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Bare sånn for å få det sagt, så kan løfting å tungt arbeid ødelegge svangerskapet! Og det skjer fra uke 1-5 mest sannsynlig. Var selv å løftet tungt to ganger i løpet av en helg, og det endte med at egget mitt satte seg fast i egglederen og det utviklet seg til graviditet utenfor livmoren! Ei venninne av meg jobber som hjemmehjelp og sykepleier, og har selv vært gjennom graviditet utenfor livmoren 3 ganger pga tungt løft! Hun har nå fått beskjed om å sykemelde seg med en gang hun blir gravid for at det ikke skal skje igjen.. Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å se litt dokumentasjon på at svangerskap utenfor livmoren skyldes tunge løft. Jeg har nemlig alltid hørt at det skyldes tette eggledere/nesten tette eggledere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246502-i-sjokk-etter-f%C3%B8rste-svangerskapskontroll/page/2/#findComment-1948585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.