Gå til innhold

God damn jeg er god!! (lisens-innkrever-innlegg)

Gjest anonym denne gang i tilfelle folk syns jeg er gjerrig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det stemmer overhodet ikke, petter. Lisensen er en NRK-lisens, og utgjør rundt 90% av NRKs totale inntekter. Det med å kalle det TV-lisens er kvasi-politisk bullshit, og var kun tilfellet den gang NRK var eneste TV-kanal.

".........................................."

Uansett hva man kaller den og hva den går til så er dette en avgift man skal betale når man har en TV. Hvorfor er det greit å la være å betale lisensen, mens det ikke er greit å piratkopiere filmer/musikk?

Skrevet

Det stemmer overhodet ikke, petter. Lisensen er en NRK-lisens, og utgjør rundt 90% av NRKs totale inntekter. Det med å kalle det TV-lisens er kvasi-politisk bullshit, og var kun tilfellet den gang NRK var eneste TV-kanal.

".........................................."

Her kan du sette deg inn i hva lisensen faktisk er:

http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1385074.html

Du finner ytterligere lenker lenger ned på siden som viser til både loven og forskriften.

Skrevet

Uansett hva man kaller den og hva den går til så er dette en avgift man skal betale når man har en TV. Hvorfor er det greit å la være å betale lisensen, mens det ikke er greit å piratkopiere filmer/musikk?

Jeg har vel ikke sagt at det er "greit", har jeg? Selv om jeg smiler når folk sniker seg unna en avgift jeg er imot i den formen den er nå.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...