Gå til innhold

Au - Jeg er nesten blind...

Anbefalte innlegg

Hadde så vondt i øyet i går, kjentes ut som om jeg hadde et stort rusk på det.

Og i dag våknet jeg av en infernalsk smerte, og klarer ikke å se på øyet, sitter med kaldt omslag og aner ikke min arme råd..

Er det dette som er øyekatarr?

Det verker ikke, men renner hele tiden..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246559-au-jeg-er-nesten-blind/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden er iallefall inne for en legetime...

Det kan vel være øyekatarr, men høres kanskje ut som en betennelse også?

Lykke til!

Joda skal ringe legen straks det åpner og jeg har fått 6-åringen på skolen! Føler meg helt handikappaet, er det verste jeg har opplevd på lenge...

Drømmer om at de skal dryppe bedøvelse innpå, for dette er jaggu ikke godt!

Joda skal ringe legen straks det åpner og jeg har fått 6-åringen på skolen! Føler meg helt handikappaet, er det verste jeg har opplevd på lenge...

God bedring!

Forteller du hvordan det går?

Kan det være et øyehår som har lagt seg inni øyet og blitt betent? Det har jeg hatt en gang, og det var ikke spesielt godt.

Gjest hadde d også slik

I morges da jeg skulle ta på en linse sved det noe sinnsykt og det var som om det var noe skarpt rusk på øyet. Jeg blunket og tårene rant, og det var så vondt. 15-20 min senere tok jeg på linsen igjen, og da så jeg et langt hårstrå som kunne ha vært årsaken. Det måtte i så fall kun ha vært borti øyet et kort øyeblikk, men om det var midt i kan det ha skapt så røre. Har du det bedre nå?

God bedring!

Kan det være et øyehår som har lagt seg inni øyet og blitt betent? Det har jeg hatt en gang, og det var ikke spesielt godt.

Skal til legen om en time, første gang på lenge jeg faktisk gleder meg for å dra dit, føler at det ikke kan bli så veldig mye verre..

Skal avgi rapport når jeg returnerer :)

Annonse

I morges da jeg skulle ta på en linse sved det noe sinnsykt og det var som om det var noe skarpt rusk på øyet. Jeg blunket og tårene rant, og det var så vondt. 15-20 min senere tok jeg på linsen igjen, og da så jeg et langt hårstrå som kunne ha vært årsaken. Det måtte i så fall kun ha vært borti øyet et kort øyeblikk, men om det var midt i kan det ha skapt så røre. Har du det bedre nå?

Nei, prøvde å dryppe litt linseveske innpå, var flink til å skylle i går, men kjentes ut som om det var syre jeg helte innpå i dag..

Er på grinern nesten, he he, dagen for selvmedlidenhet..

Kan ikke kjøre bil heller, så jeg må gå til legen, tror neppe det ser så smart ut, sjanglende bortover gatene med kaldt omslag på øyet.. He he, må nesten le også, jeg liker ikke å ha det vondt..

God bedring!

Sitter nå hjemme med lapp for øyet, var veldig nær en sykehustur.

Skal inn igjen i morgen, og da skal de se om det har gått seg litt til!

Legen mente det andre øyet ikke så helt bra ut heller, men jeg kunne ikke ha lapp på begge øynene da..

Så det øyet skal undersøkes i morgen.

Ja ja, sånn går nå dagan!

Sitter nå hjemme med lapp for øyet, var veldig nær en sykehustur.

Skal inn igjen i morgen, og da skal de se om det har gått seg litt til!

Legen mente det andre øyet ikke så helt bra ut heller, men jeg kunne ikke ha lapp på begge øynene da..

Så det øyet skal undersøkes i morgen.

Ja ja, sånn går nå dagan!

Betennelse?

Betennelse?

Ja, tror det.. De snakket bare med lange ord med itt-endelse, jeg spurte ikke så mye, og de snakket over hodet på meg, både til hverandre og med legen på sykehuset (over telefonen).

Men det var visst sjelden, var ikke noe de så til vanlig..

Ja, tror det.. De snakket bare med lange ord med itt-endelse, jeg spurte ikke så mye, og de snakket over hodet på meg, både til hverandre og med legen på sykehuset (over telefonen).

Men det var visst sjelden, var ikke noe de så til vanlig..

iridocyklitt?

Fikk du dråper, tabletter eller annen behandling utover lapp på øyet?

iridocyklitt?

Fikk du dråper, tabletter eller annen behandling utover lapp på øyet?

De hadde på masse salve, så klistret de en lapp over, skulle sitte på et døgn.

Skal inn igjen i morgen..

Men det er så vondt, og smertestillende hjelper jo ikke, har mest lyst å legge meg å stå opp i morgen, men med en 6-åring som snart kommer hjem fra skolen, går jo ikke det...

Skal sjekke på nett om jeg finner noe om den tilstanden du nevner her, Får jo ikke med meg noe til legen, var mest opptatt av hvor vondt jeg hadde det, he he!

De hadde på masse salve, så klistret de en lapp over, skulle sitte på et døgn.

Skal inn igjen i morgen..

Men det er så vondt, og smertestillende hjelper jo ikke, har mest lyst å legge meg å stå opp i morgen, men med en 6-åring som snart kommer hjem fra skolen, går jo ikke det...

Skal sjekke på nett om jeg finner noe om den tilstanden du nevner her, Får jo ikke med meg noe til legen, var mest opptatt av hvor vondt jeg hadde det, he he!

Bra du skal tilbake i morgen. Det er sikkert en rift på hornhinnen, det er kjempevondt, men gror veldig fort når det får være i fred. Hvis ikke det er mye bedre til i morgen, må du insistere på å komme til øyelege.

Annonse

akkurat det samme hendte kjæresten min også. han måtte på sykehuset. De fant ut etter en stund at det var regnbuehinnebetennelse. Hadde han ikke kommet dit raskt nok, kunne øyet blitt ødelagt.

Whæææ, nå skremmer du meg.. Hvor lenge ventet han da med å dra på sykehuset da? Jeg sitter jo hjemme jeg, lider, men skal ikke til legen igjen før i morgen...

Whæææ, nå skremmer du meg.. Hvor lenge ventet han da med å dra på sykehuset da? Jeg sitter jo hjemme jeg, lider, men skal ikke til legen igjen før i morgen...

Sønnen min fikk rift på hornhinnen og han fikk samme behandling som deg. Det gikk helt greit med han.

Ta det med ro og senk skuldrene tilbake under ørene!!!

han dro samme dagen. han var først hos øyenlege og så på legevakta, og så avgårde til sykehuset.. men det du har trenger jo ikke være noe farlig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...