Gå til innhold

En uvanlig mann?

Gjest lurer på det jeg

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på det jeg
Skrevet

Min mann gjør så mye her hjemme og det virker som det er den største selvfølgeligheten at han gjør det og. Han er veldig engasejert i vårt familieliv. Føler meg nesten ubrukelig til tider...

;)

- Han henter og bringer sønnen vår i barnehagen (Jeg står alltid opp og steller ham, finner klær og yttertøy og sko, jeg finner ekstratøy om det trengs han smører matpakke og ordner barnehagesekken.

- Han lager som regel middag her hjemme.

- Han har just satt opp nytt kjøkken fra IKEA. Han snekrer skrur, legger tak, gulv og vegger selv.

- Han er tålmodig og rolig. Er flink til å oppdra sønnen vår. Han er veldig balansert på en god måte på hvordan han skal oppdras. Vi er veldig enige om barneoppdragelsen.

- Han rydder gjerne i huset uten å mukke. Hender jeg må mase litt om akkurat det da...

- Han vasker vanligvis klær, i det siste har jeg gjort det.

- Han er opptatt av hva sønnen vår spiser og drikker, hva han ser på TV. Vil han skal se skikkelige programmer og liker ikke Disneykanalen og en annen kanal med mye vold...

I tilegg til dette har han to jobber som ikke er veldig krevende og som han trises veldig godt med.

Han er ganske enkelt en stø, stabil, trofast, hjelpsom. Han er kort sagt som poteten, han kan brukes til alt.

For meg er han selve drømmemannen. Trodde aldri jeg skulle finne ham.

Men er det uvanlig at en mann gjør så mye i heimen etc som ham?

Gjest lurer på det jeg
Skrevet

Høres ut som eksen min det der. :o)

Eksen, har du gått fra ham, eller gikk han fra deg?

Hva skjedde? Fortell fortell!

Skrevet

Eksen, har du gått fra ham, eller gikk han fra deg?

Hva skjedde? Fortell fortell!

Vi skilte lag etter mange år fordi vi vokste fra hverandre. Ikke noe stort og dramatisk.

Skrevet

Nå har ikke vi barn enda, men samboeren min er likedan når det gjelder husarbeid o.l. Han ser som regel at ting må gjøres før jeg ser det, og får ting gjort.

Forrige uke nevnte jeg at vi hadde kanskje trengt en kommode i gangen. Da jeg kom hjem på kvelden, sto det en ny og fin kommode der. Da jeg kommenterte at han hadde ordnet det så fort (jeg var selvsagt veldig glad for det), hevet han bare litt på øyenbrynene og sa: "Ja?". Så slike ting er en selvfølge for ham, og jeg er heldig som har han. :-)

Skrevet

Åh jeg har også funnet en som er mer ryddig enn meg. Rydder kjøkkenet, setter i oppvaskmaskin, vasker for hånd det det ikke er plass til i maskinen, vasker klær og styrer på. Men jeg gjør jo dette selv også iblant. Jeg har blitt flinkere til å rydde etter meg etter at jeg flyttet inn hos ham, for å si det sånn. Han har positiv påvirkning på meg :)

I helgene pleier han å stå for frokosten (som regel omelett eller varme rundstykker). Jeg har til og med fått frokost på sengen.

Det er som regel jeg som lager middag (en og annen dag lager han middag til meg da, pga jeg kommer senere hjem, og noen ganger lager vi maten sammen). Men jeg elsker å lage mat, og har dessuten mer tid enn han som jobber fulltid. Jeg er den som liker best å skru sammen ikea møbler også :P Men større vanskeligere møbler tar vi sammen :)

Vi er heldige, du og jeg :)

Gjest lurer på det jeg
Skrevet

En liten ting til. Vi har vært sammen fra vi var 19 og 20 år gamle. Nå er vi 34 og 35. Vi har vært sammen en stund kan du si.

Tror nok vårt forhold er et av de som kommer til å vare livet ut...

Skrevet

Tror ikke det er helt uvanlig blant moderne menn, nei.

Jeg har også en mann som tar sin del av arbeidet hjemme - skulle bare mangle, da vi begge jobber 100 prosent. Han vasker, henger opp og legger sammen klær, vasker hus, rydder, henter og leverer unger med største selvfølgelighet. Vi fordeler husarbeidet ganske 50-50, og han følger opp ungene like mye som meg.

Skrevet

*lurer på om det er jeg sjøl som har skrevet det du skriver i søvne*

Min mann er nok akkurat som din... Jeg føler meg kjempepriviligert!;-)

Han kjører og henter 2 unger til bhg, mens jeg som oftest tar med meg han som går på skolen, hvor jeg også jobber... Han lager middag, rydder, vasker, sørger for at fotballdrakta til eldstemann er rein og i stand, kjører på fotballtrening (vel, han er jo treneren...),i det hele tatt; Han er kjempeuvanlig i hans familie! Der kan mennene svelte ved brødboksen. Min mann lager _de_ gourmetmiddagene, og han tar tidlig fri de dagene eldstemann skal på kamp/trening, slik at vi får god middag først, alle sammen.

vi er et veldig lykkelig par, vi har det kjempegodt, - og jeg unner ham elgjakta som står for døra av hele mitt hjerte!

Gjest bobla sprakk
Skrevet

Dette er ikke uvanlig. Vi lever i 2006 med full likestilling. og det går begge veier.

Men kanskje du er ei uvanlig dame. Du burde egentlig kunne både å strikke, hekle og sy, og skifte dekk på bilen, reparere bil og duppeditter. Snekre, male og legge flis og varmekabler. Fiske og lage fiskmat, dra på jakt, slakte og tilberede.

Du lener deg vel bare tilbake og blafrer med øyenvippene *ååååh, jeg er så heldig*** ? Våkne litt! Du bør gjøre noe for å _imponere_ din mann.

Skrevet

"Han er kort sagt som poteten, han kan brukes til alt."

Hehehe....min mann er også slik bortsett fra klesvasken. Den vil jeg ordne med selv. Tror ikke det er uvanlig lenger med menn som tar sin del av hjemmearbeidet.

Skrevet

Jeg tror (og håper) slett ikke det er uvanlig at mannen tar sin del av barneoppdragelsen og husarbeidet. Jeg vil absolutt forvente det samme av min mann når/hvis (man vet jo aldri om man er steril) vi får barn.

Skrevet

Min mann er også fantastisk huslig.

I tillegg til at han tar seg av alt som har med bil og hus-vedlikehold å gjøre, sørger han for støvsuging, vindusvask, stabling i oppvaskmaskinen, og klager på at jeg ikke er ryddig nok ;o)

Det rare er at moren hans er en gammeldags hjemmeværende husmor, som gjorde _alt_ for ham til han flyttet hjemmefra.

Han må være født sånn?

Skrevet

Neida, det er ikke uvanlig.

Samboeren min gjør til tider nesten mer husarbeid enn det jeg gjør. han vasker klær, lager middag og er flink til utrolig mye.

Når vi får vårt første barn til våren så kommer han helt sikkert til å følge opp barnet på best mulig måte.

Er vokst opp med en far som gjør svært lite hjemme, og tror ikke jeg hadde orket å være "hushjelp" i et forhold.

Skrevet

Høres ut som min det der :-)

Bortsett fra at han ikke vasker klær, det tar jeg meg av, og han er noe inni granskauen rotete...

Har han f.eks vært borte på overnatting slenger han bagen med brukte klær fra seg på gulvet, og tråkker gjerne rett over den i flere uker. Ber jeg ham rydde opp gjør han det med det samme, men har testet gang på gang, og han ser den rett og slett ikke selv. Selv om jeg legger den rett i døråpningen til soverommet, da dytter han bare litt i den og vandrer videre. Sånn er det med alle klærne hans, egentlig.

Men ellers er han verdens snilleste, og vil meg og lillegutt og alle venner og familie alt godt, styrer og steller, snekrer og handler, lager middag og har masse idéer til fine ting vi kan gjøre sammen og er alltid positiv og blid. En person ALLE liker. Men mest av alt jeg. :-)

Skrevet

For en herlig, positiv tråd! Jeg kjenner jeg blir så glad.

Og mannen min er også slik du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...