Gjest farget tøy Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg skulle sette på en klesvask i går, og det ble litt i farten. Nå ser jeg at en ny brun dongeribukse havnet i vasken, og den har satt farge på tøyet! Så jeg har da ødelagt en ny turkis topp samt flere andre plagg. Kan fargen gå av i vask eller har den altså permanent smittet de andre klærne? Nå ble jeg så lei........ 0 Siter
NeaNoor Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Her farget noe rødt av på en haug med hvite plagg. Fikk det ikke bort i allefall. 0 Siter
hidi Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg har ødelagt klær selv på den måten. Fryktelig ergerlig, men jeg fikk ikke vasket ut fargen igjen. Og tro meg, jeg forsøkte! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Skikkelig trasig, jeg tror nok flekkene er kommet for å bli. Jeg kjøpte en gang et skikkelig rålekkert antrekk til sønnen min da han var baby. Det kostet over 800 kr. Reiste på besøk til min far og hans kone. Fruen i huset vasket antrekket til sønnen min med en svart dongeribukse... 0 Siter
Gjest farget tøy Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg har ødelagt klær selv på den måten. Fryktelig ergerlig, men jeg fikk ikke vasket ut fargen igjen. Og tro meg, jeg forsøkte! Det er så dumt når det var et helt nytt plagg som jeg likte så godt, samt det var også andre gode klær. Men nå ser de ikke ut.... Huff for en tabbe. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Om det ikke har tørket kan du forsøke med Biotex-spray, MASSE, og vaske en gang til. Det funker innimellom... 0 Siter
Gjest farget tøy Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Skikkelig trasig, jeg tror nok flekkene er kommet for å bli. Jeg kjøpte en gang et skikkelig rålekkert antrekk til sønnen min da han var baby. Det kostet over 800 kr. Reiste på besøk til min far og hans kone. Fruen i huset vasket antrekket til sønnen min med en svart dongeribukse... Det er synd når slikt skjer, og jeg har ikke så mye penger til å kjøpe tøy for heller. Og det er sjelden jeg unner meg noe nytt, men så ble den altså ødelagt. Jeg var syk mandag men skulle sette på en vask, så da har jeg nok ikke fulgt godt nok med på hva jeg puttet inni vaskemaskinen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hvis resten er hvit bomull er det bare å finne frem klorflaske. Turkis topp derimot blir neppe fin om du klorer den. ) Prøv Persilles råd, men husk at om du først vasker den en gang til så fikserer du flekket i tøyet om den ikke går av da... 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 hvis det er vått ennå, kanskje du kan prøve å legge det i vann i en sterk blanding vanish 0 Siter
GoodTimes Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Her farget noe rødt av på en haug med hvite plagg. Fikk det ikke bort i allefall. En stor haug med bare hvitt, 90 grader samt en bitte liten knall rød barnsokk ... Og i den hvite haugen lå den nesten nye smokingskjorta til mannen min. Uææææ. Den ble aldri seg sjøl igjen, trass i kloring. Forble bare ørlite svakere rosa gjennom mange vasker.Men aldri hvit igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.