Gå til innhold

Å få i meg nok mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser ikke nok etter at jeg ble alene og aner ikke hvordan jeg skal forandre på det. Riktignok vil jeg ned i vekt uansett, men jeg vil gjøre det på riktig måte. I tillegg må jeg nesten få i meg nok næring, ellers klarer jeg ingenting. Squishy våkner jo masse på natten fremdeles, så jeg må ha energi.

Men jeg får bare ikke i meg mat og jeg skjønner ikke hvorfor. Middag blir det så som så med, men jeg prøver å spise lettvinte, men sunne ting. Det skal jo også passe for Squishy (1 år). De andre måltidene vet jeg ikke hva som skjer med. Det hender jeg får i meg to tynne knekkebrød til frokost, men etter det "glemmer" jeg meg ofte. Jeg går på kjøkkenet for å lage meg mat, men kommer på noe annet å gjøre i stedet for.

Kjeft litt på meg, så jeg skjerper meg ;)

Dere andre som bor alene, har dere noen gode tips for å få til fine rutiner og sunne måltider?

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

30

• hare1365380455

8

• ShitDiddelyDo

5

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om du skal prøve å unngå migrene bør du i alle fall spise oftere (hver tredje-fjerde time)! *skjerpings*

:)

(Ta deg en yoghurt eller noe om du er i farten, for det går fort å spise.)

Skrevet

Det er helt vanlig ved samlivsbrudd og ved forelskelse. Jeg har selv vært veldig fornøyd med at kiloene raser i slike situasjoner.

Kjøp inn noe frukt og grønt, så får du i deg litt næring da. Sånn ellers vil jeg tro at det går seg til når din nye hverdag blir rutine.

Skrevet

Om du skal prøve å unngå migrene bør du i alle fall spise oftere (hver tredje-fjerde time)! *skjerpings*

:)

(Ta deg en yoghurt eller noe om du er i farten, for det går fort å spise.)

Ja, jeg vet. Med tanke på migrene er det katastrofe med lite mat, spesielt når det er kombinert med Squishys uregelmessige søvn.

Yoghurt prøver jeg å spise hver dag og det går greit, selv om jeg spiser halve og så glemmer den. Frukt har jeg lett tilgjengelig, men også der glemmer jeg meg og spiser bare litt.

Nå har jeg skrellet og vasket noen gulrøtter som ligger klar i kjøleskapet, kanskje jeg spiser litt av de. Men selv alt dette lagt til sammen blir jo ikke nok, hverken for å opprettholde en sunn forbrenning eller for å få i meg nok næring.

Skrevet

Det er helt vanlig ved samlivsbrudd og ved forelskelse. Jeg har selv vært veldig fornøyd med at kiloene raser i slike situasjoner.

Kjøp inn noe frukt og grønt, så får du i deg litt næring da. Sånn ellers vil jeg tro at det går seg til når din nye hverdag blir rutine.

Åh, det er vanlig? :)

Nå ble jeg litt lettet. Jeg trodde det bare var om man deppet over samlivsbruddet at matvanene endret seg, men det er kanskje forandringen i seg selv?

Takk for svar :) Da stoler jeg på at dette vil gå over av seg selv :)

Skrevet

Om du har problemer med å få i deg mat, så glem dette med sunne måltider, og konsentrer deg om mat du har lyst på.

Når regulært spisemønster er på plass; da kan du se nærmere på hva du spiser.

Synes jeg ihvertfall.

Skrevet

Om du har problemer med å få i deg mat, så glem dette med sunne måltider, og konsentrer deg om mat du har lyst på.

Når regulært spisemønster er på plass; da kan du se nærmere på hva du spiser.

Synes jeg ihvertfall.

Ja, det rådet har jeg fått fra en lege før. Men samtidig vil jeg for all del ikke legge på meg.

Skrevet

Standardsvaret mitt kan brukes her også: Rutiner.

Du får ikke orden på det hvis du hele tiden må tenke over når du skal spise og hva du skal spise.

Ha en fast meny, og faste spisetider. Jeg er hjemme om dagene nå, og lager meg salat til lunsj hver dag; har en boks med diverse grønnsaker i kjøleskapet som det bare er å skjære opp, og så putter jeg oppi litt kylling, egg eller fetaost.

Müsli er greit til frokost.

Skrevet

Ja, det rådet har jeg fått fra en lege før. Men samtidig vil jeg for all del ikke legge på meg.

Hva er viktigst å unngå?

A legge på seg et par kilo, eller å pådra seg en spiseforstyrrelse som vil påvirke de neste 10-30 årene av livet ditt?

Skrevet

Hva er viktigst å unngå?

A legge på seg et par kilo, eller å pådra seg en spiseforstyrrelse som vil påvirke de neste 10-30 årene av livet ditt?

Oi.

Ja, det er jo et poeng.

Skrevet

Standardsvaret mitt kan brukes her også: Rutiner.

Du får ikke orden på det hvis du hele tiden må tenke over når du skal spise og hva du skal spise.

Ha en fast meny, og faste spisetider. Jeg er hjemme om dagene nå, og lager meg salat til lunsj hver dag; har en boks med diverse grønnsaker i kjøleskapet som det bare er å skjære opp, og så putter jeg oppi litt kylling, egg eller fetaost.

Müsli er greit til frokost.

Ja, rutiner er nok svaret. Livet mitt er veldig urutinert for tiden.

Salat til lunsj var en god idè, Jeg skal handle inn sånn at jeg kan spise det.

Hva er godt sammen med tunfisk?

Skrevet

Det er verre å ikke spise noe mat enn å spise usunn mat.

Spesielt hvis det er din framtidige vekt som uroer deg.

Skrevet

Ja, jeg vet. Med tanke på migrene er det katastrofe med lite mat, spesielt når det er kombinert med Squishys uregelmessige søvn.

Yoghurt prøver jeg å spise hver dag og det går greit, selv om jeg spiser halve og så glemmer den. Frukt har jeg lett tilgjengelig, men også der glemmer jeg meg og spiser bare litt.

Nå har jeg skrellet og vasket noen gulrøtter som ligger klar i kjøleskapet, kanskje jeg spiser litt av de. Men selv alt dette lagt til sammen blir jo ikke nok, hverken for å opprettholde en sunn forbrenning eller for å få i meg nok næring.

Smør deg en brødskive av og til, og kjøp noe pålegg du liker godt. Ta en fiskekake i hånden eller noe.... Du må bare prøve å holde måltidene!

Skrevet

Pass på å ta en multivitamtablett av noe slag slik at du ikke får noe trøbel på grunn av at du ikke får i deg nok av ett eller annet. Det blir sannsynligvis ikke nok proteiner i det kostholdet du har nå. LIker du tunfisk så kan du kjøpe inn noen bokser av det. Utmerket til salat, og helt greit å bare maule rett fra boksen om du ikke gidder lage noe mer. Det har hendt at middagen min har vært tunfisk rett fra boks pluss en tomat eller to som jeg har spist som om den var et eple. Ikke ideelt, men av og til går det. Lykke til!

Skrevet

Smør deg en brødskive av og til, og kjøp noe pålegg du liker godt. Ta en fiskekake i hånden eller noe.... Du må bare prøve å holde måltidene!

Jeg spiser ikke brød, men prøver å få i meg knekkebrød nå og da. Bruker lettost, makrell i tomat eller skinke på, så får jeg i meg litt protein også.

Fiskekaker har jeg alltid lett tilgjengelig og tar en i hånden om jeg ikke orker noe annet. Spiser da en gulrot eller lignende ved siden av.

Takk for svar, Hare :)

Skrevet

Det er verre å ikke spise noe mat enn å spise usunn mat.

Spesielt hvis det er din framtidige vekt som uroer deg.

Hvor mange kalorier burde jeg få i meg for å opprettholde en sunn forbrenning?

Skrevet

Hvor mange kalorier burde jeg få i meg for å opprettholde en sunn forbrenning?

Avhenger av så mangt. Vekt, høyde, muskelmasse, osv.

Men du bør i hvert fall spise hver tredje time.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen og hvis jeg blir slik så spiser jeg pizza. På alle kafeer og pizzeriaer. Det er det eneste jeg får i meg som jeg synes smaker skikkelig og plutselig så er magesekken stor igjen.

For det er jo litt viktig å være sulten.

Skrevet

Avhenger av så mangt. Vekt, høyde, muskelmasse, osv.

Men du bør i hvert fall spise hver tredje time.

Et måltid hver tredje time eller bare _noe_ hver tredje time?

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen og hvis jeg blir slik så spiser jeg pizza. På alle kafeer og pizzeriaer. Det er det eneste jeg får i meg som jeg synes smaker skikkelig og plutselig så er magesekken stor igjen.

For det er jo litt viktig å være sulten.

Problemet er at jeg blir sulten, men eier ikke matlyst. Pizza er kanskje noe av det ekleste jeg kan tenke meg akkurat nå ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...