Gå til innhold

Å få i meg nok mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, det er vanlig? :)

Nå ble jeg litt lettet. Jeg trodde det bare var om man deppet over samlivsbruddet at matvanene endret seg, men det er kanskje forandringen i seg selv?

Takk for svar :) Da stoler jeg på at dette vil gå over av seg selv :)

Du har vært syk også, ikke sant? Tilsammen er det ikke så rart om matlysten kommer litt i bakgrunnen.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

30

• hare1365380455

8

• ShitDiddelyDo

5

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tunfisk er høyt på min liste over mat jeg ikke orker, så jeg aner ikke hva som er godt til det.

Nå har jeg nettopp spist en salat av to egg, en avocado, en tomat, en vårløk, en halv paprika, to reddiker og litt agurk. Noen plommer til dessert.

Og så har jeg tenkt litt over det du skriver, og er ikke 100% sikker på at du ikke er deprimert. Depresjon er ikke nødvendigvis å sitte og gråte, det kan vel så gjerne arte seg som mangel på appetitt og tiltakslyst. Og den kan komme etter samlivsbruddet selv om du synes det var den beste løsningen.

Jeg vet selv at nå som høsten og mørketiden kommer, og det ikke er noe særlig utenfra som disiplinerer meg, er jeg nødt til å følge faste spise- og leggetider, spise sunt og få nok frisk luft og mosjon.

Du kommer deg vel ut hver dag?

Takk for svar :)

Jeg er i mye bedre humør enn på lenge, men føler litt at det er mye å gjøre og ordne. Det kan være at hodet er fylt med slike ting og mat derfor kommer i andre rekke.

Jeg og Squishy er ute hver dag og jeg elsker høsten. Men vet også at jeg må passe på søvn, rutiner og aktivitet mot vinteren.

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, så det er fare for at jeg sier det samme som noen andre :o)

Jeg sliter med det samme for tiden, det er pga at jeg ikke tåler mat av noe slag.

Men mat må man jo ha da, litt i allefall ;o)

Så med en gang jeg kjenner jeg har lyst på noe, da slår jeg til enten det er sunt eller ikke.

Det viktigste er at man får i seg mat, samme hva det er.

Jeg setter grønnsaker og frukt fristendes til, og jeg har masse fristendes pålegg i kjøleskapet, som jeg har oppå mine knekkebørd (som jeg egentlig er møkk lei...)

Og så prøver jeg og tenke at jeg skal lage næringsrike middager, fryser ned litt så er raskt og lage til, når jeg ikke orker lage det fra bunn.

Enkel mat har jeg alltid i hus, som f.eks pasta, pitabrød, baguetter, salat osv

Håper du snart finner igjen matlysten din!

Og ja, pass på og drikk mye! Du blir slapp med lite mat, så væske er viktig.

Skrevet

Du har vært syk også, ikke sant? Tilsammen er det ikke så rart om matlysten kommer litt i bakgrunnen.

Ja, det slo meg akkurat nå. Feber og slikt hjelper jo ikke, akkurat :)

Skrevet

I perioder med dårlig appetitt, har jeg brukt ernæringspulver som jeg blander med drikke. Da vet jeg iallfall at jeg får den næringen jeg trenger.

Skrevet

Kom på noe: du kan kjøpe små "juice" (ernæringsdrikker) på apoteket.

Skrevet

Jeg syns nok du må skjerpe deg litt, ja. Du må ta ansvar for din egen situasjon og ditt eget liv. Og du må få i deg mat, selvsagt!

Det betyr... sett opp faste klokkeslett, og da spiser du, enten du er sulten eller ikke.

Skrevet

Kom på noe: du kan kjøpe små "juice" (ernæringsdrikker) på apoteket.

Er de drikkendes? Dvs at de smaker sånn noenlunde?

Som du vet står det dårlig til i matveien her om dagen.

Skrevet

Jeg syns nok du må skjerpe deg litt, ja. Du må ta ansvar for din egen situasjon og ditt eget liv. Og du må få i deg mat, selvsagt!

Det betyr... sett opp faste klokkeslett, og da spiser du, enten du er sulten eller ikke.

Så streng du var, da :P

Jeg er jo forsåvidt enig, men det er _veldig_ vanskelig å svelge mat man ikke vil ha.

Skrevet

I perioder med dårlig appetitt, har jeg brukt ernæringspulver som jeg blander med drikke. Da vet jeg iallfall at jeg får den næringen jeg trenger.

Kan jeg spørre hva ernæringspulverene heter?

Gjest Princess Peach
Skrevet

De smaker greit nok, men jeg vet ikke om det er supergodt når man ikke har så veldig god matlyst i utgangspunktet. Det finnes noen forskjellige varianter med ulikt innhold, de saftaktige variantene smaker best og friskest. De tyngre variantene er litt mer lik tjukk sjokomelk/vanilje/jordbær på en måte. :)

Skrevet

Jeg tror de er gode, men jeg har ikke smakt de selv. Prøv! :)

Skrevet

De smaker greit nok, men jeg vet ikke om det er supergodt når man ikke har så veldig god matlyst i utgangspunktet. Det finnes noen forskjellige varianter med ulikt innhold, de saftaktige variantene smaker best og friskest. De tyngre variantene er litt mer lik tjukk sjokomelk/vanilje/jordbær på en måte. :)

Noe tykt noe får jeg ikke i meg, men om det er mer som saft går det kanskje.

Det er verdt ett forsøk :o)

Skrevet

Jeg tror de er gode, men jeg har ikke smakt de selv. Prøv! :)

Sambo må på apoteket en dag uansett, så da kan han kjøpe.

Jeg var ute i dag, men orket ikke stå i kø.

Skrevet

Kan jeg spørre hva ernæringspulverene heter?

Jeg har brukt Nutrition fra Natures Own, men det går sikkert an å få tilsvarende på Helsekost eller apoteket også.

Skrevet

Jeg sleit lenge med det samme før/etter bruddet. Først nå jeg klarer å spise igjen..

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158770547' post='3300855]

Jeg sleit lenge med det samme før/etter bruddet. Først nå jeg klarer å spise igjen..

Da ordner det seg sikkert snart? :)

Skrevet

Så streng du var, da :P

Jeg er jo forsåvidt enig, men det er _veldig_ vanskelig å svelge mat man ikke vil ha.

Ja, jeg må være litt streng! :-)

Det du beskriver er jo bare at du ikke "finner tid" og ikke har "matlyst". Jeg oppfatter det som at dette ikke egentlig ER en spiseforstyrrelse - men tar du ikke deg selv kraftig i nakken NÅ, så kan det fort bli en spiseforstyrrelse!

Ta deg sammen mens du ennå kan!

Skrevet

Ja, jeg må være litt streng! :-)

Det du beskriver er jo bare at du ikke "finner tid" og ikke har "matlyst". Jeg oppfatter det som at dette ikke egentlig ER en spiseforstyrrelse - men tar du ikke deg selv kraftig i nakken NÅ, så kan det fort bli en spiseforstyrrelse!

Ta deg sammen mens du ennå kan!

Jeg ser absolutt poenget ditt og jeg ba jo om litt kjeft ;)

I dag skal jeg ta meg sammen, så nå går jeg for å lage meg frokost.

Skrevet

Jeg ser absolutt poenget ditt og jeg ba jo om litt kjeft ;)

I dag skal jeg ta meg sammen, så nå går jeg for å lage meg frokost.

Gjør det! Og når du har lagd den så spiser du litt!

(Og helt ærlig tror jeg du trenger litt kjeft. Egentlig burde noen du kjenner tatt deg litt i nakken og ringt deg eller sendt SMS flere ganger om dagen for å presse deg litt. Spiseforstyrrelser er skummelt!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...