kozy Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 har fått en forspørsel og sang i bryllupet til en venninne ( det er snakk om i kirken) , er det noen som har noen gode forslag til passende sanger? paret som gifter seg kan vel ikke påstås å være utpreget kristne så det trenger ikke nødvendig være en veldig kristelig tekst! setter pris på gode forslag! 0 Siter
GoodTimes Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 "Så skimrande var aldri havet" av Evert Taube er det jo mange som bruker. 0 Siter
KaVa Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Tja - det må da finnes sanger i bøtter og spann som passer? Marc Cohns "True companion" passer jo veldig bra i et bryllup f.eks. http://www.lyrics007.com/Marc%20Cohn%20Lyrics/True%20Companion%20Lyrics.html 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Mitt hjerte er ditt, Alf Prøysen. 0 Siter
KaVa Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Glemte å nevne Nick Caves utrolig vakre "Into my arms" - en av de fineste kjærlighetssangene noengang skrevet, mener jeg.... http://www.lyrics007.com/Nick%20Cave%20Lyrics/Into%20My%20Arms%20Lyrics.html "Mitt hjerte er ditt" (opprinnelig svensk, oversatt av Alf Prøysen) er også vakker! 0 Siter
KaVa Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Glemte å nevne Nick Caves utrolig vakre "Into my arms" - en av de fineste kjærlighetssangene noengang skrevet, mener jeg.... http://www.lyrics007.com/Nick%20Cave%20Lyrics/Into%20My%20Arms%20Lyrics.html "Mitt hjerte er ditt" (opprinnelig svensk, oversatt av Alf Prøysen) er også vakker! Her er flere forslag: http://www.brudepikene.no/solosang_kirken/cms/179/132/hent_artikkel/140 (Her er også teksten til "Mitt hjerte er ditt") 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 "Tirna noir" av Vamp, "Bruremarsj frå jämtland" i Gåte-stil. De er begge kjempe nydelige Og passer godt til bryllyps syns nå jeg da spesielt den siste. 0 Siter
KaVa Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 (Jeg tok hvis litt av i denne tråden :-) En morsom sang (som kanskje ikke passer helt i kirken, men...) Er denne: Makin' Whopee Another bride, another June Another sunny honeymoon Another season, another reason For makin' whoopee A lot of shoes, a lot of rice The groom is nervous, he answers twice Its really killin' that he's so willin' to make whoopee Picture a little love nest Down where the roses cling Picture the same sweet love nest And think what a year can bring He's washin dishes and baby clothes He's so ambitious he even sews But don't forget folks, Thats what you get folks, for makin' whoopee 0 Siter
Gemini Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hjertets Lys av Anne Grete Preus. HJERTETS LYS Anne Grete Preus Og her går vi i nattens etterlatte ro / Henter igjen det dagen lånte fra oss to / To elskende, to levende, to gode Vi kjenner veien, vi skal til eget sted / en gråkald vinternatt - en stjerneløs fred / To elskende alene på hver sin klode / Og vannet under isen blir musikk Hjertets lys / Hjertets lys En kjølig hånd finner veien om en hals / og bløte lepper vil det vakreste av alt / To elskende alene på sin klode / Og vannet under isen blir musikk / Hjertets lys / Hjertets lys Så lett, så lett / Som et gyllent løv i vinden / løftes jeg / Så lett, så lett / Fri som bare den kan være / som vet / Et gyllent løv i vinden - bare det / Slik vil jeg ha min kjærlighet Jeg våkner tidlig, ligger stille i vår seng / Smiler til deg som gjør gold mark til blomstereng / To elskende, to levende, to gode / Og vannet under isen blir musikk Hjertets lys / Hjertets lys Så lett, så lett / Som et gyllent løv i vinden / løftes jeg / Så lett, så lett / Fri som bare den kan være / som vet / Et gyllent løv i vinden - bare det / Slik vil jeg ha min kjærlighet / 0 Siter
kozy Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Glemte å nevne Nick Caves utrolig vakre "Into my arms" - en av de fineste kjærlighetssangene noengang skrevet, mener jeg.... http://www.lyrics007.com/Nick%20Cave%20Lyrics/Into%20My%20Arms%20Lyrics.html "Mitt hjerte er ditt" (opprinnelig svensk, oversatt av Alf Prøysen) er også vakker! har faktisk vurdert mitt hjerte er ditt, vanvittig nydelig..må bare lære meg den i så fall ...hehe 0 Siter
KaVa Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hjertets Lys av Anne Grete Preus. HJERTETS LYS Anne Grete Preus Og her går vi i nattens etterlatte ro / Henter igjen det dagen lånte fra oss to / To elskende, to levende, to gode Vi kjenner veien, vi skal til eget sted / en gråkald vinternatt - en stjerneløs fred / To elskende alene på hver sin klode / Og vannet under isen blir musikk Hjertets lys / Hjertets lys En kjølig hånd finner veien om en hals / og bløte lepper vil det vakreste av alt / To elskende alene på sin klode / Og vannet under isen blir musikk / Hjertets lys / Hjertets lys Så lett, så lett / Som et gyllent løv i vinden / løftes jeg / Så lett, så lett / Fri som bare den kan være / som vet / Et gyllent løv i vinden - bare det / Slik vil jeg ha min kjærlighet Jeg våkner tidlig, ligger stille i vår seng / Smiler til deg som gjør gold mark til blomstereng / To elskende, to levende, to gode / Og vannet under isen blir musikk Hjertets lys / Hjertets lys Så lett, så lett / Som et gyllent løv i vinden / løftes jeg / Så lett, så lett / Fri som bare den kan være / som vet / Et gyllent løv i vinden - bare det / Slik vil jeg ha min kjærlighet / Den er nydelig! 0 Siter
morsan Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Dance me to the end of love, Leonard Cohen I folkeviseton, svensk folkevise 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg var i et bryllup der søsteren til bruden sang From this moment med Shania Twain i kirka. Det var så vakkert at brudgommen gråt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 "Jeg falt for deg" av Ole Paus. Den er nydelig. "....ta mitt gamle liv, ta min ensomhet og smi en ring av den. Nå er skumringen forbi og et daggry venter i din favn. Jeg falt for deg før engang og nå faller jeg igjen." 0 Siter
Gyda Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Mitt hjerte er ditt - ingen over, ingen ved siden! (Nå har jeg ikke lest nedover her - kanskje den har blitt foreslått allerede. I så fall støtter jeg de som har gjort det). 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Skin sola av Åge Aleksandersen. You raise me up av Rolf Løvland. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg var i et bryllup der søsteren til bruden sang From this moment med Shania Twain i kirka. Det var så vakkert at brudgommen gråt. Den sang jeg for mannen min i vårt bryllup. Forloveren hans gråt!!! 0 Siter
berberis Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg var i et bryllup der søsteren til bruden sang From this moment med Shania Twain i kirka. Det var så vakkert at brudgommen gråt. Var det bryllupet på Stord for ca 5 år siden? 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Var det bryllupet på Stord for ca 5 år siden? Nei, dette var et bryllup i Borås i 2003. 0 Siter
berberis Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Nei, dette var et bryllup i Borås i 2003. hehe... da er du ikke hun jjeg trodde du var likevel 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.