Gå til innhold

Gavekort...bruke eller gi?

Anbefalte innlegg

Gjest GladiMammanSin
Skrevet

Mamma har bursdag snart, og jeg vil så veldig gjerne gi henne noe, men har ikke råd. Jeg har et gammelt gavekort liggende til en butikk som selger pene, klassiske klær for damer, til en litt høyere prisklasse. Kvalitetsklær. Det er ikke snakk om kjærringklær, men litt alla NoaNoa og Fransa hvis dere skjønner hva jeg mener. Problemet er bare at denne butikken ikke ligger i den byen hvor mamma bor, men her hvor jeg bor. Og hun er jo ikke her så ofte. Så det jeg lurer på er om jeg da skal satse på å kjøpe et plagg til henne som jeg tror hun vil like/passe i, også får jeg heller bytte det for henne dersom hun ikke vil ha det?

Så greia er, skal jeg kjøpe et plagg til henne eller gi henne gavekortet?

Er litt usikker på hvilke farger jeg skal kjøpe. Hun sier hun hater gammelrosa og at hun ikke liker seg i svart (føler seg blek i det), men kler rødt og lyseblå og turkisfarger.

Og hvilket plagg? Hun er litt stor og ukomfortabel med trange og korte klær. Hun vil ikke kle seg i krampaktige fjortissklær men vil heller ikke ha kjærringtypete klær. Litt mer den sporty, fargerike typen hvis dere skjønner?

Det skal legges til at hun svært sjelden kjøper seg klær, og når hun kjøper det kjøper hun seg enten veldig dyre plagg eller veldig billige på salg (!).

Hva tror dere?

Skrevet

Hvis hun er sjelden i byen butikken er i, burde du først og fremst forsikre deg om at gavekortet ikke utløper innen hun får tid til å bruke det. ;o)

Hva med å gi henne gavekortet sammen med en invitasjon til feks lunsj, så kan dere gå sammen og handle og spise litt etterpå?

Gjest GladiMammanSin
Skrevet

Hvis hun er sjelden i byen butikken er i, burde du først og fremst forsikre deg om at gavekortet ikke utløper innen hun får tid til å bruke det. ;o)

Hva med å gi henne gavekortet sammen med en invitasjon til feks lunsj, så kan dere gå sammen og handle og spise litt etterpå?

Vel, det går ut til våren. Men hun bor 20 mil unna, og det er ikke så lett å invitere på lunsj og slikt da hun er veldig travel og aldri kommer hit uten pappa på slep (hun tør ikke kjøre selv)...

Skrevet

Jeg tror jeg ville kjøpt noe.

Forklar i butikken hvilke farger, og hvordan hun ser ut, så hjelper de deg.

Jeg har gjort det med strort hell tidligere.

Skrevet

Vel, det går ut til våren. Men hun bor 20 mil unna, og det er ikke så lett å invitere på lunsj og slikt da hun er veldig travel og aldri kommer hit uten pappa på slep (hun tør ikke kjøre selv)...

OK. Da har du vel allerede svaret: Det er best å kjøpe noe.

Skrevet

Jeg synes du skal kjøpe noe til henne og heller bytte det hvis hun ikke liker det.

Sats på en genser eller bluse eller noe slikt. Det er kanskje lettere enn bukse/skjørt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...