Gå til innhold

Hvem er ditt forbilde?

Anbefalte innlegg

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Ikke utseendemessig. Men dypere enn det.

Gjest gidder ikke...
Skrevet

Hvorfor svarar du ikke selv siden du spør..??

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Hvorfor svarar du ikke selv siden du spør..??

Trenger du et forbilde?

Og så vil du at _jeg_ skal være det?

*stolt* og *litt rørt*

:-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Hm.....Jeg tror faktisk ikke jeg har noe forbilde.

En del mennesker har egenskaper jeg setter utrolig pris på og synes er imponerende. Hadde jeg kunne plukke dem (egenskapene), som fra et koldtbord, og laget en person, så ville jeg kanskje hatt et forbilde.

I det store og hele er min erfaring at de fleste mennesker er temmelig vanlige, og at gode og dårlige egenskaper oppveier hverandre temmelig bra hos de fleste.

Skrevet

Bruce Dickinson. Hadde jeg bare hatt halvparten av energien og stemmen hans....

Skrevet

Pappa er mitt største forbilde. En utrolig fin person på alle måter, med stor omtanke for andre!

ylvali1365381015
Skrevet

Nelson Mandela!

i den grad jeg har noe forbilde måtte det bli ham!

for en enestående figur i historien! :-D

Skrevet

I den nærmeste familie må det være min avdøde far. Han var et hjertevarmt og godt menneske.

Ellers vil jeg nevne Jacob Margido Esp. Ikke som sitt alter ego Flettfrid, men som det menneske han er.

Gjest han var en god mann
Skrevet

Kong Olav. Og farfaren min, verdens snilleste.

Skrevet

i den grad jeg har noe forbilde måtte det bli ham!

for en enestående figur i historien! :-D

Noe av det jeg beundrer ham mest for, er at han klarte å tilgi de som hadde gjort ham så vondt. Dessuten gikk han i fengsel for en sak han brant for. En utrolig sterk mann som burde vært et forbilde for oss alle :-)

Skrevet

Vigdis Finnbogadottir fordi hun er ei knakende flott og sterk dame!

ylvali1365381015
Skrevet

Noe av det jeg beundrer ham mest for, er at han klarte å tilgi de som hadde gjort ham så vondt. Dessuten gikk han i fengsel for en sak han brant for. En utrolig sterk mann som burde vært et forbilde for oss alle :-)

:-D

en trøst at det finnes slike!

det er nok av eksempler på hvordan motsetninger forsterkes og hat trappes opp under slike karismatiske ledere...

mandela var en tydelig og karismatisk leder som klarte å lede sine mot forsoning med dem som forsøksvis hadde minimalisert deres rettigheter og makt, undertrykt og regelrett massakrert dem.

da må man bare være ydmyk.

for en opphøyd moral som måtte styre den mannen- enda på tross av den behandlingen han fikk, og alt han måtte være vitne til av overtramp!

og vi ser jo at det fører fram!

sør-afrika er endelig på vei opp. det er rett og slett en solskinnshistorie, la oss håpe den fortsetter!

:-)

Skrevet

Nelson Mandela!

Nå fikk jeg helt jernteppe.men lever Nelson ennå?

Skrevet

Han lever, ja.

Skrevet

Ja, men han er vel mange-og-åtti år tror jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...