Gå til innhold

Gynekolog, første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørtes merkelig ut... har ei venninne som opplevde det hos legen en gang. Han insisterte på at hun skulle ha fukk underlivsundersøkelse og bryst-undersøkelse fordi han skulle sjekke om hun kunne gå på p-piller. Han insisterte også på at mens hun lå der naken skulle hun kjenne seg selv nedentil når speculumet var inni, og kjenne på brystene sine mens han så på. Jeg har oppfordret henne til å anmelde, men hun tør ikke...

Huff, det syns jeg også helt klart at hun burde anmelde.

Hvis ikke hun vil anmelde det, syns jeg du bør skrive til Fylkeslegen og fortelle om det. Da kan de riktignok ikke gjøre noe med saken, men de kan i alle fall være obs på ham til neste gang noen klager.

Gjest høres rart ut
Skrevet

Flere leger har tilbudt brystundersøkelser på meg, både da jeg var helt ung og nå i mer moden alder. Dette gjelder både kvinner og menn, og jeg har ikke sett på noe av dette som suspekt.

Dette er dels for å lære opp kvinnene i å foreta undersøkelse selv, dels å faktisk undersøke dem.

Jeg tror det er lurt av leger å tilby dette, for jeg tror at mange kan lett sluntre unna litt på hjemmeundersøkelsene. For hvor mange av oss foretar en systematisk gjennomgang av brystene hver måned, slik som de anbefaler??

Det finnes sikkert noen suspekte leger også, men det er sikkert nokså sjeldent, og kanskje ville han da ha tatt full underlivsundersøkelse også?

"Flere leger har tilbudt brystundersøkelser på meg, både da jeg var helt ung og nå i mer moden alder."

Unnskyld at jeg spør, men kan det være du har ekstra store bryster eller noe, som kanskje pirrer en mannlig lege?

Jeg ville reagert på dette.

Skrevet

Alltid fått undersøkt brystene når vært til GU, både hos den gamle fastlegen min (mann) og gynekologen min (kvinne).

Hva er det dere antyder, de av dere som ikke har hatt en lege som syntes det var nødvendig?

Brystene "hører til" gynekologvirksomheten.

Helt enig med deg. Jeg har ikke fått brystene regelmessig undersøkt av hverken lege eller gynekolog, men gynekologen min undersøkte brystene mine sist. Ikke noe problem det vel?

Syns enkelte går vel langt i denne tråden i å antyde at enkelte leger som undersøker brystene til pasientene er sleskinger som gjør det for egen nytelse. :-|

Skrevet

Alltid fått undersøkt brystene når vært til GU, både hos den gamle fastlegen min (mann) og gynekologen min (kvinne).

Hva er det dere antyder, de av dere som ikke har hatt en lege som syntes det var nødvendig?

Brystene "hører til" gynekologvirksomheten.

Har aldri blitt tatt på brysta av en gynekolog.

Skrevet

"Flere leger har tilbudt brystundersøkelser på meg, både da jeg var helt ung og nå i mer moden alder."

Unnskyld at jeg spør, men kan det være du har ekstra store bryster eller noe, som kanskje pirrer en mannlig lege?

Jeg ville reagert på dette.

Ja særlig!

Den ene kvinnelige legen som sjekket brystene mine skulle sikkert forsikre seg om at mine bryster ikke ikke var større enn hennes....

Makan....

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg har ikke fått brystene regelmessig undersøkt av hverken lege eller gynekolog, men gynekologen min undersøkte brystene mine sist. Ikke noe problem det vel?

Syns enkelte går vel langt i denne tråden i å antyde at enkelte leger som undersøker brystene til pasientene er sleskinger som gjør det for egen nytelse. :-|

Helt enig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...