Gjest Vimsenn Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 kom til å tenke på det at jeg skal flytte inn hos kjæresten min i nær fremtid. hva skal jeg gjøre med nrk lisensen? ringe å fortelle det? skal jeg sende noe bekreftelse? kommer til å sette tven min i kjelleren hans siden han har en større tv. åssen gå frem og hvordan sjekker de dette? 0 Siter
hidi Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Dere skal jo uansett bare betale en tvlisens. Du avbestiller din og deler på hans. 0 Siter
morsan Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Det burde ikke være noe problem å gjøre som hidi sier, såfremt dere har meldt flytting til samme adresse. Vi fikk først lisens etter å ha flyttet sammen, og den kom da i mitt navn ettersom jeg kjøpte TV. Senere kjøpte han video, og oppga sitt navn & adresse hos forhandleren. Han tenkte ikke på å oppgi at samboeren var registrert hos nrk allerede. Neste gang kom lisenskravet skrevet ut på oss begge samlet. det ble altså ikke dobbelt opp! :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Dere skal bare betale en lisens, det spiller ingen rolle hvor mange TVer dere har. 0 Siter
Lucretia Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 jeg flyttet også nylig inn til typen. Ringte nrk lisensavdelingen for å fortelle dette. De sa at jeg skulle sende mail og forklare situasjonen, med begge våre navn og vår nye felles adresse. Husk å skrive lisensnummeret eller hva det heter (står på regningen). 0 Siter
Goliath Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Dere skal bare betale for 1 lisens hvis dere bor sammen. Det er bare å kontakte lisenskontoret og informere dem. Hr kan du finne mer info om lisensen: http://www.nrk.no/lisens/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.