Gå til innhold

Noen som kan flatskjerm??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en helt grei tv til under 10.000,-

Høres denne beskrivelsen grei ut?

Modell: Samsung LE-32S71B

Beskrivelse: 32 tommers HD Ready LCD-TV med kontrast på 3000:1, responstid på 8 ms samt betraktningsvinkel på 170 grader. Tekst-TV med 1000 siders minne. Utstyrt med bl.a. HDMI, 2 scart og VGA-inngang.

Skrevet

Høres helt grei ut i forhold til pris\spesifikasjoner.

Kan ikke finne noen uavhengige tester av denne modellen, så hvorvidt den er verd pengene er vanskelig å si.

Har du mulighet fo å gå opp to tusenlapper vil jeg anbefale denne som har sunket i pris til nesten det halve på ett år:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=278586

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=154225

Kan vel kanskje gå opp et par tusenlapper ... Har du den Sony'en selv?

Skrevet

Kan vel kanskje gå opp et par tusenlapper ... Har du den Sony'en selv?

Nei, men kjenner en som har. Veldig gode bilder, men som LCD generelt veldig avhengig av sterke og gode signaler.

Skrevet

Nei, men kjenner en som har. Veldig gode bilder, men som LCD generelt veldig avhengig av sterke og gode signaler.

Siden jeg ikke har noen andre å spørre, velger jeg å stole på deg ...

Takk for hjelpen (tror jeg)

Skrevet

Siden jeg ikke har noen andre å spørre, velger jeg å stole på deg ...

Takk for hjelpen (tror jeg)

Tror nok du blir fornøyd, men lurer på etpar ting.

Skal du bruke den som Pc-monitor, og mye til Spillkonsoll? eller mest til å se TV og Dvd?

Skrevet

Tror nok du blir fornøyd, men lurer på etpar ting.

Skal du bruke den som Pc-monitor, og mye til Spillkonsoll? eller mest til å se TV og Dvd?

Ser du mye TV på dagtid, og har sollys direkte inn på skjermen uten avskjerming? Hva slags kild ehar du for TV? antenne, kabel-anlegg eller digitalt via en ekstra boks eller satelittuner.

Skrevet

Ser du mye TV på dagtid, og har sollys direkte inn på skjermen uten avskjerming? Hva slags kild ehar du for TV? antenne, kabel-anlegg eller digitalt via en ekstra boks eller satelittuner.

Skal bare se på tv og dvd.

Ser ikke mye TV på dagtid, men det hender jo ... Har sollys direkte inn på skjermen på ettermiddagen, men kan skjerme til en viss grad. Her i huset er det kabel-anlegg.

Skrevet

Skal bare se på tv og dvd.

Ser ikke mye TV på dagtid, men det hender jo ... Har sollys direkte inn på skjermen på ettermiddagen, men kan skjerme til en viss grad. Her i huset er det kabel-anlegg.

Da er min konklusjon nokså klar. Du bør ikke kjøpe LCD i det hele tatt, men gå for Plasma.

Skrevet

Da er min konklusjon nokså klar. Du bør ikke kjøpe LCD i det hele tatt, men gå for Plasma.

Noen tips der da? Mye dyrere det kanskje?

Skrevet

Noen tips der da? Mye dyrere det kanskje?

Ikke dyrere nei, men forutsetter at du kan greide deg uten HDMI, og dessuten at du kan\vil ha så stor TV som 37 tommer, som er den minste Plasmaen.

Da er det den under og absulutt ingen andre som gjelder, Og for all del. La deg IKKE lure av sleske selgere til å tro noe annet:

http://tinyurl.com/fw6ke

Den har samme bildebehandling som i testvinneren her http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/13/468792.html Denne P-serien fra Panasonic ruler totalt pr.i dag når det kommer til bildekvalitet.

Skrevet

Ikke dyrere nei, men forutsetter at du kan greide deg uten HDMI, og dessuten at du kan\vil ha så stor TV som 37 tommer, som er den minste Plasmaen.

Da er det den under og absulutt ingen andre som gjelder, Og for all del. La deg IKKE lure av sleske selgere til å tro noe annet:

http://tinyurl.com/fw6ke

Den har samme bildebehandling som i testvinneren her http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/13/468792.html Denne P-serien fra Panasonic ruler totalt pr.i dag når det kommer til bildekvalitet.

Litt feil det jeg skrev. Den har HDMI kontakter,men har ikke høy nok oppløsning til å kalles HD-ready.

Skrevet

Litt feil det jeg skrev. Den har HDMI kontakter,men har ikke høy nok oppløsning til å kalles HD-ready.

Men er det ikke en stor ulempe at den ikke er HD-klar? Oppløsning er vel nesten det eneste jeg skjønner noe av her ...

Og hva med plasma-skjermer som brenner seg?

Får flere spørsmål jo flere svar du gir merker jeg :-)

Skrevet

Men er det ikke en stor ulempe at den ikke er HD-klar? Oppløsning er vel nesten det eneste jeg skjønner noe av her ...

Og hva med plasma-skjermer som brenner seg?

Får flere spørsmål jo flere svar du gir merker jeg :-)

Jeg vil ikke anse det som noen stor ulempe at den ikke er HD-klar. Ingen kan spå, men jeg vil tro det vil ta veldig mange år før det startes paralelle HDTV-sendinger for de kanaler som folk flest bruker, og innen den tid kan det hende det har kommet noe helt annet som man "bør" og "må" ha.

Innbrenning er et problem på enkelte plasmaer ja, men er rapportert til å være veldig sjelden på disse i denne serien fra Panasonic. Den har også en innebygd dvalemodus som setter inn etter noen minutter ved stillbilde fra Scart-inngangene for å forhindre dette.

Jeg har den 42 tommeren fra testen i Dagbladet og har ikke sett antyding til innbrenning, derimot sitter jeg stadig å måper over den utrolige bildekvaliteten.

Skrevet

Jeg vil ikke anse det som noen stor ulempe at den ikke er HD-klar. Ingen kan spå, men jeg vil tro det vil ta veldig mange år før det startes paralelle HDTV-sendinger for de kanaler som folk flest bruker, og innen den tid kan det hende det har kommet noe helt annet som man "bør" og "må" ha.

Innbrenning er et problem på enkelte plasmaer ja, men er rapportert til å være veldig sjelden på disse i denne serien fra Panasonic. Den har også en innebygd dvalemodus som setter inn etter noen minutter ved stillbilde fra Scart-inngangene for å forhindre dette.

Jeg har den 42 tommeren fra testen i Dagbladet og har ikke sett antyding til innbrenning, derimot sitter jeg stadig å måper over den utrolige bildekvaliteten.

Det var hyggelig av deg å hjelpe til. Får ta meg en tur til elkjøp og sjekke ut litt

Skrevet

Det var hyggelig av deg å hjelpe til. Får ta meg en tur til elkjøp og sjekke ut litt

Gjør det. Har de den pleier de selge den til internetpris. De kommer garantert til å ville prakke på det noe annet som de tjener mer på å selge, men la deg ikke lure av hverken det, eller hvordan Tv'en tar seg ut i butikken, for de justeres slik at de kan selge det de har lyst til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...