Gå til innhold

Banning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes nordnorske dialekter er herlige, men hadde reagert hvis det ble bannet i hver setning, ja.

Når det er sagt lo jeg så tårene trillet av karaktereren til Arnulf(?).

Min beste venninne er fra Tromsø og hun banner lite, men kan fra tid til annen vise sitt opprinnelige opphav, og da ler vi godt.

Mora mi er fra ei lita øy i veststrålen og der gikk det i hæstkuk og fette i ett sett så du kan tenke deg hva jeg er vant til.

Skrevet

Mora mi er fra ei lita øy i veststrålen og der gikk det i hæstkuk og fette i ett sett så du kan tenke deg hva jeg er vant til.

Må jo le også da!

Kan høre henne for meg og det blir likssom ikke det samme som banning på østlandet.

Jeg er kanskje litt "hyklerisk" av meg. Sukk.

Selv om ordene i seg selv er grove, mister de litt av alvoret når det blir brukt på visse måter...

Min far var en gammel sjøulk og kunne virkelig komme med kraftige saker, men bannet ikke til vanlig. Merkelig....

Skrevet

Banning er litt umodent og gjør språket stygt. Jeg har en uvane med å banne av og til og da får jeg høre det av mannen min... men han banner selv, så er litt dobbeltmoral :-)

Men jeg syns man skal ha lov til å banne når man er sint da! Er jo en måte å få ut følelser på, bedre enn å slå ned noen liksom.

Å banne mellom hver setning er bare en uvane...

Skrevet

Må jo le også da!

Kan høre henne for meg og det blir likssom ikke det samme som banning på østlandet.

Jeg er kanskje litt "hyklerisk" av meg. Sukk.

Selv om ordene i seg selv er grove, mister de litt av alvoret når det blir brukt på visse måter...

Min far var en gammel sjøulk og kunne virkelig komme med kraftige saker, men bannet ikke til vanlig. Merkelig....

Knis, tenk på trynet til de på gamlehjemmet når hun slo til med noen saftige gloser. Nå har hun sluttet å snakke da men de fikk litt sjokk ja :o)

Skrevet

Knis, tenk på trynet til de på gamlehjemmet når hun slo til med noen saftige gloser. Nå har hun sluttet å snakke da men de fikk litt sjokk ja :o)

Tenk heller på om hun hadde kommet på et gamlehjem her på sørlandet......

Det hadde vært massedød av hjertesvikt....

Avisene hadde gått spinn ville og krevd forklaring på disse plutselige dødsfallene. Og ingen hadde tenkt på din mor!

*LOL*

Skrevet

Tenk heller på om hun hadde kommet på et gamlehjem her på sørlandet......

Det hadde vært massedød av hjertesvikt....

Avisene hadde gått spinn ville og krevd forklaring på disse plutselige dødsfallene. Og ingen hadde tenkt på din mor!

*LOL*

Hehe, sånn er det når folk mister impulskontrollen og sier det som faller dem inn :o)

Skrevet

Det gir ikke samme snerten å si at livet er vanskelig, gitt ;o)

Nei, der sa du det. Og det sier jeg til hvem som helst. Prest eller tømrer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...