Gå til innhold

munnsopp?

Anbefalte innlegg

For ca. 1,5 mnd. siden var jeg og opererte ut en visdomstann. Jeg fikk beskjed av tannlegen om å skylle med et middel som heter corsodyl. Jeg skylte 2 ganger daglig til glasset var tomt, noe som tok mellom 1 og 2 uker. Da det var tid for en etterkontroll hos tannlegen, hadde jeg fått noen hvite/grønnaktige flekker på tungen. Jeg spurte tannlegen om hva dette var, og han mente det var sopp. Jeg fortalte at jeg hadde fått dem etter å ha brukt skyllemiddelet. Tannlegen sa da at jeg egentlig bare skulle ha brukt dette middelet i et par dager, og at jeg dermed hadde rotet til (den naturlige) bakteriefloraen i munnen min. Dette er nå nærmere 6 - 8 uker siden, og fortsatt har jeg disse flekkene - men nå litt mer bak på tungen. Jeg kan kjenne at de gir en litt dårlig smak/ånde i munnen... Tannlegen sa at jeg ikke skulle gjøre noe med det, og at det ville forsvinne av seg selv. Men nå synes jeg det drøyer litt ut og trenger tips/hjelp!!!!!! Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24669-munnsopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Skyllemiddelt du brukte er også meget effektivt mot sopp. Når du har skyllet så lenge som du har gjort tror jeg ikke dette du opplever på tungen din skyldes noen form for infeksjon.

Dersom det ikke plager deg synes jeg du skal se dette an.

Mange er bekymret for tungas utseende. Den kan riktig nok gi signaler om at noe er galt, men dersom du føler deg frisk ellers synes jeg du kan avvente situasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24669-munnsopp/#findComment-103998
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...