Gå til innhold

Kosthold for dummies...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå endelig begynt å trene og i den forbindelse vil jeg gjerne lære litt om hvordan jeg skal spise. Det gjør ikke noe om jag klarer å miste noen få kilo, for å si den sånn, og jeg vil gjerne få litt mere muskler. Så, hva skal jeg spise??

Jeg skjønner godt at det ikke er så lurt å spise godteri og slikt, så den er grei. Men, ellers..? Jeg hører stadig om karbohydrater og proteiner men aner ikke hva det er og hva og hvordan jeg skal spise det. Er det noen som kan gi meg et lynkurs i kosthold så blir jeg kjempeglad! :o)

Skrevet

Lynkurs:

Minst mulig raske karbohydrater (sukker, snop etc.), bortsett fra rett etter styrketrening hvor det er lurt å "lade" opp litt. Grønnsaker, grønnsaker og atter grønnsaker.

Mye proteiner, fra kjøtt og fisk. Grovt brød (gjerne speltbrød).

Så - en veldig viktig ting: Ha en spisedag én dag i uken. Lørdag er typisk passe for slikt. Da kan du spise litt snop, kake, loff, majones eller hva det skulle være. Og ta et glass vin eller to, e.l. Med et visst magemål, selvfølgelig. Men dette er faktisk nødvendig for å få fullt utbytte av et strengere kosthold resten av uken, slik at du på en måte "nullstiller" kroppen for å unngå at den går inn i sparemodus og begynner å sette ned forbrenningen.

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...