Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 17, som hittil ikke har brukt noe sikker prevensjon med typen. (har ikke vært lenge sammen, men har masse sex!). Jeg vil begynne på enten p-piller eller mini-pillen, men er redd for å legge på meg. Jeg er ikke spesielt tykk, men har kastet opp og prøvd å ikke spise tidligere. Derfor lurer jeg på om det er 'trygt' å begynne med noen av delene? Legger jeg på meg uansett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24671-mini-pillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jasmin

De nye p-pillene Jasmin gir mindre væskeopphopning i kroppen, og dermed legger mange mindre på seg av denne.

Gå til legen, og be om respt på denne eller en annen pille.

Minipillen er mye mer usikker, så hvis du trenger en sikker prevensjon, ville jeg valgt en p-pille (som Jasmin f.eks).

Vektøkning er egentlig ikke en så veldig vanlig bivirkning av p-piller, det at de fleste tror de legger på seg av denne, er at man begynner på p-pillen i en tid da kroppen forandrer seg uansett,og når manhar fått fast kjæreste og kanskje lever et roligere liv med mer "hjemmekos" og god mat..

Men noen legger på seg av pillen, og da er Jasmin et godt valg for å unngå noe av dette.

Du kan ikke bruke pillen hvis du fortsatt kaster opp, da er den ikke sikker. Men jeg forstod det slik at du ikke gjorde det lenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24671-mini-pillen/#findComment-103159
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...