Gjest smoothie Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Har fått helt dilla på smoothies, elsker det og drikker en smoothie med yoghurt, biola, banan og frosne jordbær hver morgen til frokost. Blir jeg sulten om kvelden tar jeg meg gjerne en til. Er det veldig usunt å spise for mye av dette eller bare bra? 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg har litt dilla selv, jeg... Men du kunne kanskje prøvd med litt mer proteiner oppi? Eller variere fruktene litt? Melon er innmari godt sammen med eplejuice og frosne bær. 0 Siter
fresja Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg har litt dilla selv, jeg... Men du kunne kanskje prøvd med litt mer proteiner oppi? Eller variere fruktene litt? Melon er innmari godt sammen med eplejuice og frosne bær. Hva med mye proteiner egner seg i en smoothie, da? Eneste jeg kommer på proteinpulver. 0 Siter
smurf78 Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg har litt dilla selv, jeg... Men du kunne kanskje prøvd med litt mer proteiner oppi? Eller variere fruktene litt? Melon er innmari godt sammen med eplejuice og frosne bær. Ok greit nok å variere litt, men det er ikke farlig å spise for mye frukt og yoghurt da? Altså det samme 2 ganger om dagen? 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hva med mye proteiner egner seg i en smoothie, da? Eneste jeg kommer på proteinpulver. Du kan bruke soyamel isteden for proteinpulver, det gir også mye proteiner og er billigere. 0 Siter
smurf78 Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hva med mye proteiner egner seg i en smoothie, da? Eneste jeg kommer på proteinpulver. Finnes det "nøytralt" proteinpulver som ikke smaker noe? Har dårlig erfaring med proteinpulver i mat, men i smoothies er kanskje en annen sak. Ellers bryr jeg meg ikke om proteiner, karbohydrater osv. Spiser det jeg har lyst på og det er stort sett karbohydrater, men alltid proteiner til middag. 0 Siter
Kathrine Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Du kan bruke mager kesam istedet for yoghurt, funker kjempebra og gjør smoothien mer mettende. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Ok greit nok å variere litt, men det er ikke farlig å spise for mye frukt og yoghurt da? Altså det samme 2 ganger om dagen? Farlig? Definér farlig. Yoghurt er full av sukker, så det er ikke sundt å spise for mye av. Men samtidig inneholder det mange sunne komponenter. Frukt skal det litt til å få i seg for mye av. Så nei - _farlig_ blir det ikke med mindre du bytter ut all annen mat med dette. "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Du kan bruke soyamel isteden for proteinpulver, det gir også mye proteiner og er billigere. Proteinrikt, med 20-25% proteiner, men ikke på langt nær sammenliknbart med proteinpulver med 80-90%. "........................................" 0 Siter
fresja Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Du kan bruke soyamel isteden for proteinpulver, det gir også mye proteiner og er billigere. Takk for tipset! Soyamel har jeg visst ikke forsøkt enda. Antar det har mer nøytral smak enn proteinpulver. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Proteinrikt, med 20-25% proteiner, men ikke på langt nær sammenliknbart med proteinpulver med 80-90%. "........................................" Ikke helt samme prisen heller da. Men jeg har ordentlig proteinpulver i mine selv om jeg faktisk er litt redd for å få for store muskler i overarmene og over ryggen. Jeg har bare gått opp fra størrelse 34 til størrelse 42 over ryggen på de to siste årene og det er ikke mye fett, men nesten svære mannfolkmuskler og det er ikke mye feminint ( Men jeg liker å være sterk da og det er veldig nyttig og veie lite og være sterk samtidig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Takk for tipset! Soyamel har jeg visst ikke forsøkt enda. Antar det har mer nøytral smak enn proteinpulver. Ja, det har det. Jeg grøsser av proteinpulver og det ødelegger smaken på smoothies så jeg bytter på. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Ikke helt samme prisen heller da. Men jeg har ordentlig proteinpulver i mine selv om jeg faktisk er litt redd for å få for store muskler i overarmene og over ryggen. Jeg har bare gått opp fra størrelse 34 til størrelse 42 over ryggen på de to siste årene og det er ikke mye fett, men nesten svære mannfolkmuskler og det er ikke mye feminint ( Men jeg liker å være sterk da og det er veldig nyttig og veie lite og være sterk samtidig. Jeg er helt overbevist om at de musklene du har fått fordi kroppen din har fått i seg proteiner den åpenbart trenger (jfr. muskelveksten) holder seg godt innenfor rammene for hva som er feminint. De aller fleste kvinner må putte i seg adskillig heftigere ting for å få maskuline muskler :-) "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Ja, det har det. Jeg grøsser av proteinpulver og det ødelegger smaken på smoothies så jeg bytter på. Proteinpulver med banansmak = fint til banansmothies. Jordbærsmak = fint til jordbersmoothies. Vaniljesmak = fint til litt av hvert :-) "......................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg er helt overbevist om at de musklene du har fått fordi kroppen din har fått i seg proteiner den åpenbart trenger (jfr. muskelveksten) holder seg godt innenfor rammene for hva som er feminint. De aller fleste kvinner må putte i seg adskillig heftigere ting for å få maskuline muskler :-) "........................................." Jeg er ikke helt sikker på det men fordelen er i hvert fall at jeg ikke har dissende overarmer ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Proteinpulver med banansmak = fint til banansmothies. Jordbærsmak = fint til jordbersmoothies. Vaniljesmak = fint til litt av hvert :-) "......................................." Men hvordan skjule den litt melete konsistensen og den litt emmende smaken? Jeg lager jordbærsmooties med jordbær og blåbærjuice og jordbærproteinpulver + vaniljeyogurt og banan. Men den smaken skjærer igjennom. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Men hvordan skjule den litt melete konsistensen og den litt emmende smaken? Jeg lager jordbærsmooties med jordbær og blåbærjuice og jordbærproteinpulver + vaniljeyogurt og banan. Men den smaken skjærer igjennom. Har du smakt mer enn én type proteinpulver? Det finnes mange, mange, mange, mange forskjellige fabrikater, og variasjonene kan være ganske så store. Pulveret du kjøper hos Tech Nutrition er veldig bra. Eller - vaniljepulveret er bra. Jordbær smaker stort sett alltid dritt. Sjokoladepulveret er også bra på smak, men er kanskje ikke helt tingen i smoothies. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg er ikke helt sikker på det men fordelen er i hvert fall at jeg ikke har dissende overarmer ) Dere kvinner må slutte å være så redde for slikt. Dere får ikke _store_ muskler, punktum. "......................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Har du smakt mer enn én type proteinpulver? Det finnes mange, mange, mange, mange forskjellige fabrikater, og variasjonene kan være ganske så store. Pulveret du kjøper hos Tech Nutrition er veldig bra. Eller - vaniljepulveret er bra. Jordbær smaker stort sett alltid dritt. Sjokoladepulveret er også bra på smak, men er kanskje ikke helt tingen i smoothies. "........................................." Jeg tror jeg skal kjøpe vanilje neste gang. For noen år siden fikk jeg ernæringsdrikk på blå resept fordi jeg var så tynn og derfor har jeg helt noia for konsistensen. Men det er 15-20 kg siden. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Dere kvinner må slutte å være så redde for slikt. Dere får ikke _store_ muskler, punktum. "......................................." Hehe, har du sett overarmene til aktive rullestolbrukere før eller? Og nakke og ryggmuskler? De er ikke små altså og jeg kjenner flere som har mye større muskler enn meg. De bare kommer av seg selv ;o) Og det blir uproposjonalt og ikke fint når det bikker over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.