Gå til innhold

Jeg vil ha rett hår, og bare det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lyst til å bli kvittene disse forferdelige krøllene mine en gang for alle. Jeg retter ut håret hver_eneste_dag for å slippe krøller men nå som drittværet har meldt sin ankomst blir det vanskeligere og vanskeligere å holde håret rett.

Såh... er det noen som har erfaring med noe type anti-permanent? Jeg vet de gjør sånt hos frisøren men det var litt dyrt synes jeg (4000kr fordi jeg hadde så mye hår visst nok), dessuten synes jeg hun virket noe uerfaren med dette. Finnes det noen (billigere) alternativer?

Skrevet

?!

Dette er ikke svaret du vil ha, men jeg fatter ikke at du ikke vil ha krøller, selv er håret mitt helt umulig glatt og jeg har ALLTID ønsket meg krøller!

Skrevet

?!

Dette er ikke svaret du vil ha, men jeg fatter ikke at du ikke vil ha krøller, selv er håret mitt helt umulig glatt og jeg har ALLTID ønsket meg krøller!

Det man har vil man ikke ha osv... :)

Nei jeg synes jeg er MYE finere med rett hår, jeg har nemlig sånne bølgete krøller og det er jeg mildt sagt ikke noe glad i.

Skrevet

Nei jeg synes jeg er MYE finere med rett hår, jeg har nemlig sånne bølgete krøller og det er jeg mildt sagt ikke noe glad i.

Jeg hater ikke krøllene mine, men noen ganger har jeg lyst på litt variasjon og da er det slitsomt å rette håret. Har prøvd anti-permanent men kan ikke si at det fungerte sånn innmarri. Det fungerte til en viss grad, men var altfor dyrt i forhold til hva jeg fikk igjen for det. Men det er noen år siden og kan hende det har blitt bedre nå.

Skrevet

Men det er jo det er som er så fint! *sukk*

Sliter ikke rettetang veldig på håret forresten?

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem. Det hjelper ikke hvor mye du føner og strekker om det er fuktig ute. Har alltid drømt om å ha helt rett hår, syns det er råstilig!

Har prøvd nesten alt av antikrøllpreparater, og alle virker bare sånn delvis. Den beste serien syns jeg er KMS sin, men jeg tror ikke jeg har forsøkt alt på markedet.

Skrevet

Men det er jo det er som er så fint! *sukk*

Sliter ikke rettetang veldig på håret forresten?

Det sliter veldig på håret. Jeg kurer håret mitt mye så det hjelper en del, men det sliter ja..

Skrevet

Det sliter veldig på håret. Jeg kurer håret mitt mye så det hjelper en del, men det sliter ja..

Apropo kur: Har du em anbefaling til kur som ikke er så dyr og som funker på tørt krusete hår?

Skrevet

Men da kanskje det er lurt å prøve en antipermanent da, for da slipper du hvertfall å gi håret ditt daglig slitasje, men kan bygge det opp igjen samtidig som du slipper å rette det ut. HVIS det funker da vel og merke.

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Jeg har hår med fall i, og hjelpe meg hvor mange ganger jeg har ønsket rett hår.

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem. Det hjelper ikke hvor mye du føner og strekker om det er fuktig ute. Har alltid drømt om å ha helt rett hår, syns det er råstilig!

Har prøvd nesten alt av antikrøllpreparater, og alle virker bare sånn delvis. Den beste serien syns jeg er KMS sin, men jeg tror ikke jeg har forsøkt alt på markedet.

Jeg må nok mer drastisk til verks enn som så er jeg redd. Jeg vil ha noe som gjør at jeg kan våkne hver dag med rett og fint hår *drømme* :)

Skrevet

Apropo kur: Har du em anbefaling til kur som ikke er så dyr og som funker på tørt krusete hår?

Helt ærlig så er det beste rådet jeg kan gi deg å gå til en frisør og la henne se på håret ditt og anbefale deg en kur (pass på at de har en bredt utvalg). Jeg gjorde det og ble anbefalt en Redken kur spesielt for blondt hår, og den er råbra for mitt hår!!! Den kostet litt 280kr men den er drøy og verdt hver krone. Håret er viktig å ta vare på :)

Skrevet

Helt ærlig så er det beste rådet jeg kan gi deg å gå til en frisør og la henne se på håret ditt og anbefale deg en kur (pass på at de har en bredt utvalg). Jeg gjorde det og ble anbefalt en Redken kur spesielt for blondt hår, og den er råbra for mitt hår!!! Den kostet litt 280kr men den er drøy og verdt hver krone. Håret er viktig å ta vare på :)

Bruker selv Redken All soft kur bestilt fra Lookfantastic, men det går ikke lenger nå som man må betale toll, ergo den blir for dyr. Men den var veldig bra da.

Skrevet

Jeg må nok mer drastisk til verks enn som så er jeg redd. Jeg vil ha noe som gjør at jeg kan våkne hver dag med rett og fint hår *drømme* :)

Jeg forstår det veldig godt, men når man ikke har råd til flere tusen til en antikrøllpermanent så prøver man jo alt annet.

Skrevet

Jeg har glatt hår, og da ønsker man seg selvsagt krøller :-)

I mange år drev jeg og tok permanent for å få krøller, men jeg ble aldri helt fornøyd. Naturlige krøller er mye finere, enn permanentkrøller uansett. Etter hvert tok jeg til vett, og sluttet å ta permanent, og heller gjorde det beste ut av det jeg hadde. Det har også gått opp for meg at mange er misunnelige på det glatte håret mitt og synes det er fint.

Jeg syns nå uansett det er finest med krøller da.

Så mitt råd er; Gjør det beste ut av det du har!

Sikkert ikke det svaret du ønsket deg :-)

Men lykke til uansett!

Skrevet

Jeg forstår det veldig godt, men når man ikke har råd til flere tusen til en antikrøllpermanent så prøver man jo alt annet.

Been there done that :) Så jeg vet hva du snakker om. Totalt har jeg nok brukt en del lapper på slike produkter og kommet fram til at svært lite funker :(

lalala1365380457
Skrevet

har du en ordentlig rettetang med keramiske plater? for jeg hadde samme problem som deg før jeg kjøpte meg en ordentlig rettetant..da holder håret til neste hårvask (med mindre jeg står ute i høljregnet uten paraply lixom;)

og jeg har skikkelig krøllete og tykkt hår!

Skrevet

har du en ordentlig rettetang med keramiske plater? for jeg hadde samme problem som deg før jeg kjøpte meg en ordentlig rettetant..da holder håret til neste hårvask (med mindre jeg står ute i høljregnet uten paraply lixom;)

og jeg har skikkelig krøllete og tykkt hår!

Jepp det har jeg. Rettetangen er bra den men jeg får så fort brusete hår. I tillegg er jeg så møkklei av å rette ut håret hver dag. Huff ikke så greit dette her ;)

Skrevet

Jepp det har jeg. Rettetangen er bra den men jeg får så fort brusete hår. I tillegg er jeg så møkklei av å rette ut håret hver dag. Huff ikke så greit dette her ;)

Jeg sliter med det samme. Krøll, krøll, krøll. Men det blir mye bedre om jeg bruker en slik oljegreie i håret når det er vått og før jeg sletter det. Da blir det mindre brusete i allefall.

Skrevet

Jeg sliter med det samme. Krøll, krøll, krøll. Men det blir mye bedre om jeg bruker en slik oljegreie i håret når det er vått og før jeg sletter det. Da blir det mindre brusete i allefall.

Serum tenker du på? Det bruker jeg også og det hjelper en del ja.. Men likevel så drømmer jeg om å ha kunne vaske håret og bare la det tørke av seg selv, uten å bruke uttallige hårprodukter, føner, rettetang osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...