Gå til innhold

Spise lunsj i nærheten av Oslo city

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Oslo City på fredag og jeg og samboer tenkte å spise lunsj ute. Noen forslag til koselige steder med bra mat som ikke er for dyre? Helst ikke italiensk eller kinesisk.

Skrevet

Det er mange spisesteder kjelleren på Oslo City. Ellers er det Egon på Byporten, en slags café inne der, og BIT i andre enden.

I Østbanehallen er det Kristiania, en kina-greie, og en taco-greie.

Skrevet

Det er mange spisesteder kjelleren på Oslo City. Ellers er det Egon på Byporten, en slags café inne der, og BIT i andre enden.

I Østbanehallen er det Kristiania, en kina-greie, og en taco-greie.

Jojo vet om alle de der, men det blir sånn kjøpesenter.restaurant og de syns jeg ikke er noe koselige. Tenkte på litt mer koselige lokaler.

Skrevet

Stikk ned på Grønland og finn et utradisjonet spisested der. Den pakistanske punjabirestauranten i Grønlandsleiret har bra og billig mat.

Egentlig kan man vel ikke kalle det restaurant engang, kanskje en snackbar ;o)

Skrevet

Stikk ned på Grønland og finn et utradisjonet spisested der. Den pakistanske punjabirestauranten i Grønlandsleiret har bra og billig mat.

Egentlig kan man vel ikke kalle det restaurant engang, kanskje en snackbar ;o)

Er masse ok gatekjøkkener og kjøpesenter cafeer, men tenkte på noe litt koseligere ettersom vi sjelden er ute og spiser.

Skrevet

Er masse ok gatekjøkkener og kjøpesenter cafeer, men tenkte på noe litt koseligere ettersom vi sjelden er ute og spiser.

Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg for jeg liker slike litt lugubre spisesteder som blir drevet av utlendinger og hvor man får servert hjemmelaget mat fra alle verdens land :o)

Skrevet

Er et sted som heter Grønn Chili på andre siden av gaten for Oslo City, i retning Youngstorget. Er primært asiatisk mat der da men, jeg syns maten er kjempegod der.

Ellers var det tidligere en "bule" (hehe) rett bak trikkestoppet langs samme gate (Nygt.?). Kan se lugubert ut, men maten er kjempegod og det er intimt og hyggelig der.

mvh

Skrevet

Gå opp i Kirkeristen, på Cafe Baccus. Kjempekoselig, og veldig bra lunsj! Ellers har du jo Cafe Con Bar og Dattera til Hagen på vei til Grønland. Tar jo bare fem min fra Oslo City.

God lunsj!

Skrevet

Jojo vet om alle de der, men det blir sånn kjøpesenter.restaurant og de syns jeg ikke er noe koselige. Tenkte på litt mer koselige lokaler.

Spis baconburgeren på Cafe con bar. Fantastisk! :)

Skrevet

Café Baccus på kirkerista

Evita kaffebar ved Hausmanns bru (mot Grønland) har en av byens beste kaffe :)

Også er det et par k caféer/tapasbar o.l. på Youngstorget.

Skrevet

Kristiania er koselig, Egon også :)

laguna1365380434
Skrevet

Nei, for jeg synes kafeene nedi der er kjipe, du får burgerking & maccern og kjøpesenterfølelse om du setter deg ned på hvilken som helst av dem... Hvis du må handle maten på city, hadde jeg kjøpt en Bit-salat og godt ut og satt meg på en benk, for den er god.

Gidder du å gå litt lenger er det derimot både hyggelige lokaler, utmerket mat og god service på Fyret, som ligger på Youngstorget. Jeg anbfaler Skipperburgeren, den er god! De har også utmerkede supper, salater, og diverse plates med spanske tapas, franske pateer etc..Yum! Ikke er det dyrt heller!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Nei, for jeg synes kafeene nedi der er kjipe, du får burgerking & maccern og kjøpesenterfølelse om du setter deg ned på hvilken som helst av dem... Hvis du må handle maten på city, hadde jeg kjøpt en Bit-salat og godt ut og satt meg på en benk, for den er god.

Gidder du å gå litt lenger er det derimot både hyggelige lokaler, utmerket mat og god service på Fyret, som ligger på Youngstorget. Jeg anbfaler Skipperburgeren, den er god! De har også utmerkede supper, salater, og diverse plates med spanske tapas, franske pateer etc..Yum! Ikke er det dyrt heller!

:-)

GÅTT ut! shit! enkelte skrivefeil er verre enn andre! :-o

Chance1365380587
Skrevet

Pascal i Tollbugata er utolig bra. Fransk kjøkken, og til dessert har de franske konditorvarer av høyeste klasse! Ikke dyr heller ;-)

Skrevet

Pascal i Tollbugata er utolig bra. Fransk kjøkken, og til dessert har de franske konditorvarer av høyeste klasse! Ikke dyr heller ;-)

Pascal er ikke dyrt?? Hva regner du som dyrt da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...