Gå til innhold

Orker ikke tanken på fast jobb

Anbefalte innlegg

Gjest ikke kontorrotte
Skrevet

Tror jeg må være litt merkelig, iallefall ikke A4. For har alltid gruet meg til jeg kanskje måtte få meg en fast jobb. Liker hyppige forandringer og har vært mye innom vikarbyråer, men har trives med det. Nå holder jeg på å starte eget firma og skal ta deltidsjobb 3 ganger i uka. Passer meg perfekt nå. Det virker bare så utrolig kjedelig med en 8-16 jobb dag ut og dag inn som man kanskje ikke engang liker. Syns det er mye morsommere å ta noen sjanser her i livet og ikke være som alle andre kontorrotter. Men folk generelt tar utrolig få sjanser virker det som. Hva med dere? Liker dere jobben deres eller har dere stagnert helt? Kunne dere tenke dere noe helt annet, men tør ikke?

Skrevet

Folk er jo avhengig av inntektssikring, det er fordelen med fast jobb. Som vikar er alt mer usikkert.

For min del kunne jeg godt ha bytta jobb eller arbeidsoppgaver hvert år.

Skrevet

Jeg trives best med å ha en fast jobb. Jeg har jobbet på samme sted i 12 år nå, men ikke med det samme hele tiden. Det dukker hele tiden opp nye utfordringer, og arbeidet er variabelt.

Trives godt med å ha faste tider å forholde meg til, og så passer det bra med tanke på levering og henting av unger i barnehagen.

Det føles trygt og godt å vite hva jeg går til.

Skrevet

Jeg er heller ikke noe A4 menneske og å være bundet i en 9-4 jobb ser jeg for meg som et mareritt. Jeg jobber mye, men er min egen sjef, må ofte på møter og det blir en del reising innimellom, men når jeg er hjemme jobber jeg når det passer meg best, sitter gjerne oppe og jobber halve natten og sover litt når ungene er på skolen, da har jeg bedre tid til å prioritere dem på ettermiddagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...