Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg detter ut av mitt eget nettverk hele tida og kobles automatisk på naboens usikrede. Hvordan kan dette skje?

Skrevet

Prøv å gå inn på listen over tilgjengelige nettverk og koble fra, slik at det står at det aktuelle nettverket skal kobles til manuelt. Vet ikke om det forblir sånn.

Skrevet

Grunnen til at du faller ut kan være at hastigheten på ADSL linje de er litt for rask. Da har du lett for å falle ut. Faller du ut vil systemet automatisk forsøke å koble deg opp igjen og tar den linja som har lettest tilgang.

Ring leverandøren og be de sjekke hastigheten og hva som er tilrådelig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

I lista over tilgjengelige nettverk skal det være mulig å sette prioritet.

Har du et ikon nede ved klokka for trådløst nettverk? Dobbelklikk dette og velg Vis tilgjengelige nettverk => Oppdater nettverksliste => der rekkefølgen for foretrukne nettverk.

Skrevet

Prøv å bytte kanal.

Gå inn på "adressen" til routeren din, der har du flere tilgjengelige kanaler.

Begynn et sted, prøv litt der og bytt igjen til du finner den kanalen som er mest stabil.

:)

Skrevet

Samme problem her og :-(

Kjempeirriterende, ikke sant?

Skrevet

Prøv å gå inn på listen over tilgjengelige nettverk og koble fra, slik at det står at det aktuelle nettverket skal kobles til manuelt. Vet ikke om det forblir sånn.

Det er det jeg gjør men så skjer det igjen og igjen. Og det andre nettverket er tregere enn mitt og jeg liker ikke å surfe på andres nettverk.

Skrevet

I lista over tilgjengelige nettverk skal det være mulig å sette prioritet.

Har du et ikon nede ved klokka for trådløst nettverk? Dobbelklikk dette og velg Vis tilgjengelige nettverk => Oppdater nettverksliste => der rekkefølgen for foretrukne nettverk.

Men plutselig forandrer nettverkene rekkefølge og det andre kommer først, Jeg har tre usikrede nettverk på lista og tre krypterte og jeg kan surfe på to av de usikrede. Akkurat som maskinen foretrekker et usikret framfor mitt krypterte.

Skrevet

Prøv å bytte kanal.

Gå inn på "adressen" til routeren din, der har du flere tilgjengelige kanaler.

Begynn et sted, prøv litt der og bytt igjen til du finner den kanalen som er mest stabil.

:)

Oj oj oj, det der var for avansert for meg :o)

Da må få jeg få hjelp¨...

Skrevet

Heisann, jeg vet ikke om du bruker et eget program eller om du kobler opp mot det trådløse internettet via windows sin interface? Om du bruker windows så kan du:

1. Velg "endre avanserte egenskaper" på venstre siden av menyen.

2. Velg deretter fanen "Trådløse nettverk".

3. Merk nettverket du ikke vil at det skal koble seg opp mot og trykk på "egenskaper".

4. Velg deretter fanen "tilkobling" og fjern avmerkingen for "Koble til når netterverket er innenfor rekkevidde"

Fikset det problemet ditt? :)

Skrevet

Heisann, jeg vet ikke om du bruker et eget program eller om du kobler opp mot det trådløse internettet via windows sin interface? Om du bruker windows så kan du:

1. Velg "endre avanserte egenskaper" på venstre siden av menyen.

2. Velg deretter fanen "Trådløse nettverk".

3. Merk nettverket du ikke vil at det skal koble seg opp mot og trykk på "egenskaper".

4. Velg deretter fanen "tilkobling" og fjern avmerkingen for "Koble til når netterverket er innenfor rekkevidde"

Fikset det problemet ditt? :)

Nå har jeg gjort det og det var det andre nettverket som sto øverst på lista så antagelig er det i orden nå.

Tusen takk skal du ha :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Oj oj oj, det der var for avansert for meg :o)

Da må få jeg få hjelp¨...

Jeg har prøvd å bytte kanal flere ganger, med det resultat at den trådløse maskinen datt ut av nettverket permanent. Måtte inn på den stasjonære for å bytte tilbake, da funka det igjen. Så om en annen løsning fungerer, så lar du bytte av kanal være absolutt siste løsning!

Skrevet

Jeg har prøvd å bytte kanal flere ganger, med det resultat at den trådløse maskinen datt ut av nettverket permanent. Måtte inn på den stasjonære for å bytte tilbake, da funka det igjen. Så om en annen løsning fungerer, så lar du bytte av kanal være absolutt siste løsning!

Jeg er dritredd for hele datamaskinen jeg, er så blond at det ikke er morsomt engang.

Men fikk nå mitt nettverk som førstevalg og det var jo greit :o)

Jeg tviler på at jeg tør å bytte kanal. Kommer til å få diare jeg da ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er dritredd for hele datamaskinen jeg, er så blond at det ikke er morsomt engang.

Men fikk nå mitt nettverk som førstevalg og det var jo greit :o)

Jeg tviler på at jeg tør å bytte kanal. Kommer til å få diare jeg da ;o)

Da har du oppnådd det du ville uten å bytte kanal, så da skal du bare være fornøyd med deg selv, blånn eller ikke blånn. :-)

Gjest blånn Dorthe
Skrevet

Da har du oppnådd det du ville uten å bytte kanal, så da skal du bare være fornøyd med deg selv, blånn eller ikke blånn. :-)

Takk, da er jeg fornøyd :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...