Gå til innhold

Hva kan vi gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest rettferdighet
Skrevet

Datteren min komfimerte seg i vår.

Jeg er skilt med faren.

Pengene hun fikk fra meg har hun brukt til diverse ting.

Pengene (5000)fra faren skulle han passe på til hun visste hva hun skulle bruke dem til.

Nå vil hun kjøpe seg en bærbar pc.

Men faren beklager seg med å si at han ikke trodde hun skulle ha dem før på nyåret,så han har brukt dem selv i sommer.

Har hun noen rettigheter her?

Han sier at han ikke klarer å spare opp nye før til januar.

Datteren min er kjempeskuffa.

Noen som vet?

Skrevet

Faren har jo ingen plikt til å gi henne en gave, han kan jo velge å ikke gjøre det. Derfor har dere lite dere skulle ha sagt.

Men makan til far da, jeg tror neppe at han har hatt disse pengene i det hele tatt. Hvorfor kunne han ikke gi pengene til henne hvis han hadde hatt dem?

Jeg kan ikke fatte å begripe at noen kan gjøre noe sånt mot sine barn. Har han dårlig råd kunne han heller ha sagt det og forsøkt å løst det på en annen måte.

Jeg blir helt matt av slike tullinger.

Skjønner godt at datteren din er skuffet.

Gjest rettferdighet
Skrevet

Faren har jo ingen plikt til å gi henne en gave, han kan jo velge å ikke gjøre det. Derfor har dere lite dere skulle ha sagt.

Men makan til far da, jeg tror neppe at han har hatt disse pengene i det hele tatt. Hvorfor kunne han ikke gi pengene til henne hvis han hadde hatt dem?

Jeg kan ikke fatte å begripe at noen kan gjøre noe sånt mot sine barn. Har han dårlig råd kunne han heller ha sagt det og forsøkt å løst det på en annen måte.

Trodde at hun hadde rett til dette.

Jeg har betalt og holdt selskapet og alle de utgiftene også.

Har tidligere hørt at det er en viss sum som far kan trekkes for.

Dårlig råd er det vel ikke.

Han eier verken bil eller leilighet,men byturer hver helg har han råd til.

Joda,han har også full jobb og jobber mye overtid.

Skrevet

han skulle jo passe på pengene hennes på en måte, og nå vil hun ha dem, så da er det bare å punge ut da! Hadde jeg vært deg hadde jeg blitt fly forbanna og stått på mitt og bedt han betale. Finnes forbrukerlån, peronallån på jobben, lån av familie eller venner, eller rett og slett leve litt fattig en stund. Et løfte er et løfte. Utrolig dårlig gjort og ikke minst umodent!

Skrevet

Hva med å be om farens del av selskapet via trygdekontoret, så kan du gi datteren din de pengene?

Gjest MiaMariaa
Skrevet

Men hvis han har gitt henne pengene, men så får de tilbake for å ta vare på dem, er det vel tyveri?

Om moren min ba meg passe på 5000 kr. for henne, og jeg brukte dem på meg selv, hadde det jo vært det samme?

Skrevet

Men hvis han har gitt henne pengene, men så får de tilbake for å ta vare på dem, er det vel tyveri?

Om moren min ba meg passe på 5000 kr. for henne, og jeg brukte dem på meg selv, hadde det jo vært det samme?

Jeg oppfattet ikke at han hadde gitt pengene til henne for så å ta de tilbake, men at han sa hun skulle få dem når hun hadde bestemt seg for hva hun ville ha.

Uansett så er jo dette dårlig gjort. Jeg kan ikke fatte og begripe at de får seg til det en gang.

Skrevet

Han burde i alle fall prioritert dette. Jeg kan ikke fatte å begripe de som gjør slikt mot sine egne barn.

Ikke så mange byturene som kan kuttes ut før han har pengene.

Skrevet

Han burde i alle fall prioritert dette. Jeg kan ikke fatte å begripe de som gjør slikt mot sine egne barn.

Ikke så mange byturene som kan kuttes ut før han har pengene.

Amen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...