Gå til innhold

Plastposer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis handler jeg et par ganger i uken, og da blir det endel varer, jeg sier alltid at jeg må ha poser, det får jeg også......men aldri nok. Dette er begynt å irritere meg grenseløst. Hvorfor er alle som sitter i kasse så gniten på posene? Joda, jeg vet hva posene koster og alt det der, men de tar jo betalt for dem. Uansett om man har nok varer til å fylle 10 poser, så får man 2, sier man at man trenger flere, får man en til, så man må gjerne spørre 5 ganger om å få en til før man klarer å pakke ned alle varene.

Andre som irriterer seg over dette?

Var mye bedre før når posene lå foran kassen og man kunne forsyne seg selv.

Gjest si det selv
Skrevet

Jeg sier alltid selv hvor mange poser jeg skal ha, jeg.

Spør kassamannen: trenger du poser? Så sier jeg jatakk, fire stykker.

Skrevet

Har aldri hatt noe problem med dette. Enten tar jeg de posene jeg ønsker selv eller så sier hvor mange poser jeg ønsker og blir det for lite så sier jeg i fra at jeg vil ha flere.

Skrevet

Har aldri hatt noe problem med dette. Enten tar jeg de posene jeg ønsker selv eller så sier hvor mange poser jeg ønsker og blir det for lite så sier jeg i fra at jeg vil ha flere.

Jeg sier jo også i fra, men det virker som de har bestemt seg for max to poser pr kunde uansett om de har et tonn varer.

Får selvfølgelig mer når jeg spør om det, men det er så irriterende å stå der og mase, kan de ikke bare bruke øynene og hodet litt da?

Skrevet

Jeg sier alltid selv hvor mange poser jeg skal ha, jeg.

Spør kassamannen: trenger du poser? Så sier jeg jatakk, fire stykker.

Jeg sier jo også i fra, men det virker som de har bestemt seg for max to poser pr kunde uansett om de har et tonn varer.

Får selvfølgelig mer når jeg spør om det, men det er så irriterende å stå der og mase, kan de ikke bare bruke øynene og hodet litt da?

Skrevet

jeg sier antallet.

Jeg og gjør ofte det, men det ser ikke ut som de kan telle.....

Skrevet

Jeg og gjør ofte det, men det ser ikke ut som de kan telle.....

DET er jo fordi de er dumme :)=

Skrevet

Jeg sier alltid antallet poser jeg skal ha. Har aldri trengt flere.

Hva med å ta med deg en pose eller to ekstra hjemmefra? Om du får fire-fem poser hver gang du handler, regner jeg med du har et lite lager hjemme. ;-) Det har jeg, men er altfor dårlig på gjenbruk. Annet enn til søppelposer da.

Skrevet

DET er jo fordi de er dumme :)=

hehe.....ja det var faktisk tråden "dumme kassadamer" som inspirerte meg....

Skrevet

I min lokale butikk, har de ansatte ikke skjønt poenget med kassalappen - jeg må alltid BE ekstra om å få den...De burde jo spørre meg om jeg vil ha den, men i stedet kan de finne på å kaste den direkte, dersom jeg ikke er kjapp nok til å si ifra... Jeg gremmes!

Men jeg får alltid nok plastposer da .... ;)

Skrevet

Det er jeg enig i, kanskje dette er en noe sær butikk. De bør jo selge mest mulig poser også, de tjener jo rått på det.

laguna1365380434
Skrevet

Vel, ikke egentlig, for jeg sier hvor mange poser jeg kunne trenge før jeg betaler, og da får jeg dem jo..;-)

Det JEG irriterer meg over på butikken er at de er så grensesløst gjerrige at om handlingen min kommer på sånn 400 kr og 50 øre, da er det ikke SNAKK om at en kan få den ene posen eller 50 øringen, selvom det resulterer i veksling av store penger, og at jeg får igjen på en ekstra tohundrelapp i femmere! Grrr! ;-P

De BØR gi bort den ene posen nå summen blir sånn og kunden ikke har småpenger!

Skrevet

Jeg pleier alltid å si det nøyaktige antallet poser jeg vil ha. Da slipper jeg å irritere meg.

Skrevet

Jeg pleier alltid å si antall poser jeg vil ha mens jeg legger varene på båndet. Blir det for lite ber jeg om en til mens jeg pakker.

Skrevet

Det er jo såre enkelt å se an hvor mange poser man trenger - og be om spesifikt antall...

Og bommer man, er det veldig lite problematisk å be om en til da.

Skrevet

det ser ut til at i dag er dagen der jeg skal prøve å redde kassadamenes "ære" (vi har vel ingen, men..), så jeg kaster innpå et par eksempler sett fra _min_ side.

1) Kunden (dette er en typisk eldre dame-situasjon) handler masse varer. Jeg scanner som en helt, prøver å holde køen unna siden vi som alltid er temmelig skralt med folk på jobb. Jeg spør om kunden vil ha med noen poser, h*n svarer ja. ok. jeg gidder ikke å sitte å finregne på hvor mange h*n trenger (folk pakker veldig forskjellig, bare så det er sagt!!!), så jeg slår inn tre (det er maks hos oss, vi tar aldri betalt for flere enn tre poser pr kunde) og kaster ned en liten bunke. Kunden pakker, det blir kanskje igjen to-tre poser, og hva skjer? joda, de tar vi med oss hjem. gniene gamle jævel;)

2) kunden bruker "hører ikke-trikset" Jeg spør om h*n vil ha med poser, får ikke noe svar. spør en gang til. fortsatt ikke noe svar. da blir det feil uansett hva jeg gjør. hvis jeg slår inn en stakkars pose og det ikke faller i god jord, så er det jo full krise. 70 øre!!! der røyk sydenturen, liksom. hvis jeg ikke slår inn noen pose (stort sett det alternativet jeg velger siden jeg ikke orker maset) så taper butikken penger på det. og bare så det er sagt, vi tjener IKKE mye penger. prøv å drive en gjennomsnitts rimi-butikk på franchise og se hvor feit du blir...

...og helt til sist så er jeg nødt til å si følgende:

jeg er ikke en sur megge som sitter i kassa og henger med gjeipen. faktisk så får jeg ganske ofte tilbakemeldinger fra kundene om at vi er så hyggelige, alle som jobber i sjappa. jeg liker jobben min veldig godt, og de eksemplene jeg kom med hører med til mindretallet. takk for meg;)

Skrevet

det ser ut til at i dag er dagen der jeg skal prøve å redde kassadamenes "ære" (vi har vel ingen, men..), så jeg kaster innpå et par eksempler sett fra _min_ side.

1) Kunden (dette er en typisk eldre dame-situasjon) handler masse varer. Jeg scanner som en helt, prøver å holde køen unna siden vi som alltid er temmelig skralt med folk på jobb. Jeg spør om kunden vil ha med noen poser, h*n svarer ja. ok. jeg gidder ikke å sitte å finregne på hvor mange h*n trenger (folk pakker veldig forskjellig, bare så det er sagt!!!), så jeg slår inn tre (det er maks hos oss, vi tar aldri betalt for flere enn tre poser pr kunde) og kaster ned en liten bunke. Kunden pakker, det blir kanskje igjen to-tre poser, og hva skjer? joda, de tar vi med oss hjem. gniene gamle jævel;)

2) kunden bruker "hører ikke-trikset" Jeg spør om h*n vil ha med poser, får ikke noe svar. spør en gang til. fortsatt ikke noe svar. da blir det feil uansett hva jeg gjør. hvis jeg slår inn en stakkars pose og det ikke faller i god jord, så er det jo full krise. 70 øre!!! der røyk sydenturen, liksom. hvis jeg ikke slår inn noen pose (stort sett det alternativet jeg velger siden jeg ikke orker maset) så taper butikken penger på det. og bare så det er sagt, vi tjener IKKE mye penger. prøv å drive en gjennomsnitts rimi-butikk på franchise og se hvor feit du blir...

...og helt til sist så er jeg nødt til å si følgende:

jeg er ikke en sur megge som sitter i kassa og henger med gjeipen. faktisk så får jeg ganske ofte tilbakemeldinger fra kundene om at vi er så hyggelige, alle som jobber i sjappa. jeg liker jobben min veldig godt, og de eksemplene jeg kom med hører med til mindretallet. takk for meg;)

Betaler jeg for 5 plastposer så tar jeg med meg den siste også selv om jeg pakker kun i 4. Du sier at hos dere betaler man for de tre første posene og får resten gratis, vel da er det ikke noe å bli sur for at kundene tar med seg pose nr. 4 og 5 hjem da. De har jo fått dem!

Skrevet

Betaler jeg for 5 plastposer så tar jeg med meg den siste også selv om jeg pakker kun i 4. Du sier at hos dere betaler man for de tre første posene og får resten gratis, vel da er det ikke noe å bli sur for at kundene tar med seg pose nr. 4 og 5 hjem da. De har jo fått dem!

vel, jeg går jo ikke akkurat bak på lageret og begynner å storgråte

Skrevet

Det er jeg enig i, kanskje dette er en noe sær butikk. De bør jo selge mest mulig poser også, de tjener jo rått på det.

det gjelder ikke bare en butikk, men stort sett alle butikker jeg er innom, farter mye, så jeg handler litt forskjellige steder

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...