Gå til innhold

aleneforsørger

Anbefalte innlegg

Gjest alene-mor snart?
Skrevet

Jeg skal kjøpe leilighet til meg og sønnen min. Han går i barnehage der vi bor med barnefaren nå, og jeg håper på han får barnahageplass dit vi flytter.

vet det blir trangt økonomik hvis jeg kjøper leilighet alene. Jeg jobber 100% og tjener ca. 280 000 i året.

Hva får jeg i barnebidrag når faren tjener 320 000 i året? Han har gjeld, men ikke mer enn 100 000.

Blir barnehagen billigere fordi jeg er aleneforsørger eller gjelder maksprisen på 2250 fordet?

Er det sånn at jeg får dobbelt barnebidrag?

Lurer kort og godt på hvor mye jeg kan regne med å "få" av penger i støtte. Ønsker ikke å snylte på staten, eller grabbe til meg mer enn vi trenger. Men ønsker heller ikke å spise grøt til middag hver dag eller snu på krona. Skjønner at man ikke kan leve fett som aleneforsørger, men må vite hva jeg kan gå ut i fra som blir inntekt. Jeg kommer til å ha sønnen vår boende hos meg.

Noen som er alene her som kan hjelpe meg?

Gjest nylig separert mamma
Skrevet

Her er en link til Trygdeetatens kalkulator for utregning av barnebidrag

http://bidragsveileder.trygdeetaten.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/

Du får utvidet barnetrygd når du er aleneforsørger. Du kan også søke om stønad til barnetilsyn. Hvor mye du får avhenger av hvor mye du tjener selv.

Her er en link til hva du kan ha krav på.

http://www.trygdeetaten.no/generelt/Pub/enslig_forsorger.pdf

Selv tok jeg kontakt med mitt lokale trygdekontor og fikk en time hvor de informerte meg om de forskjellige ytelsene. De var veldig hjelpsomme. Ikke vær redd for å snylte på staten, dette er ting du har krav på.

Lykke til!

Skrevet

Jeg vet ikke med det andre, men du får i hvertfall barnetrygd for et barn mer enn du har.

Ellers vil jeg bare si at flere klarer seg på langt mindre enn 280 000 kr i året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...