Hønemoren Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 I disse tider da strømmen skal bli så dyr så foreslår min mann å kjøpe en gassovn, en sånn man bruker på camping i forteltet. Er vel en 11kg. beholder som brukes. Hva synes dere om å ha en slik i stua? 0 Siter
Gjest MegHei Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Eksplosjonsfare tenker jeg! :/ 0 Siter
Lisabeth Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Det er kostbar oppvarming. Tenk heller andre former for alternativ oppvarming/strømsparing. 0 Siter
illuminatum Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Fungerer veldig greit det, men løsningen blir vel som å gå over til å drikke Champagne fordi melken har blitt så dyr :-) Gass er ikke akkurat billigere enn strøm da, men du har kanskje fått en god avtale? 0 Siter
Hønemoren Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 Fungerer veldig greit det, men løsningen blir vel som å gå over til å drikke Champagne fordi melken har blitt så dyr :-) Gass er ikke akkurat billigere enn strøm da, men du har kanskje fått en god avtale? Nei, har ingen avtale. Får vel avvente å se hvor kald vinteren blir og hvor mange gassflasker som trengs i løpet av de neste månedene. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 Eksplosjonsfare tenker jeg! :/ Ikke bare du som tenker på det nei, det blir ikke aktuelt å ha på gassen om natta ihvertfall. Får heller spe på med litt elektrisk da. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Nei, har ingen avtale. Får vel avvente å se hvor kald vinteren blir og hvor mange gassflasker som trengs i løpet av de neste månedene. Regnskapet der vil gå med røde tall, nesten uansett. Se her: http://www.btbsenteret.no/gassovner.htm Hvis vi sier at en 11 kg gassbeholder koster 350,- vil ovnen gi en kWhpris på 4-10 kroner. I tillegg kommer utgiftene til ovn, slanger etc, og ikke minst alt prakket det er å frakte gassbeholderene fram og tilbake. Du har maksimalt lov til å oppbevare 2 slike beholdere hjemme til enhver tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.