Gå til innhold

Hvorfor er alle bukser for lange..

Anbefalte innlegg

Skrevet

for et vanlig kvinnemenneske?

Alltid dette styret med å legge opp, puh...

Skrevet

??? Nei, de er ikke det, da er det du som er for kort. Bukser til vanlige kvinner er generelt akkurat litt for korte.

Skrevet

Bedre det enn at de er for korte, da er det ingenting å gjøre med det... *vinker ned til leamus* :o)

Skrevet

??? Nei, de er ikke det, da er det du som er for kort. Bukser til vanlige kvinner er generelt akkurat litt for korte.

Tull! :)

Gjennomsnittskvinnen i Norge er rundt 1,65, og beina er ca halvparten (?).

Skrevet

Jeg er enig. Jeg er 1.69 høy, men jeg må jo ha milelang overkropp i forhold til bein (selv om det ikke ser slik ut), for jeg må legge opp 95% av alle buksene jeg kjøper.

Skrevet

Bedre det enn at de er for korte, da er det ingenting å gjøre med det... *vinker ned til leamus* :o)

Jo, men tenk deg om du har fire middels lange døtre i tillegg til deg selv, og DU må legge opp for alle? :)

Skrevet

Gjennomsnittskvinnen må da være mer enn 1,65??

Skrevet

Gjennomsnittskvinnen må da være mer enn 1,65??

Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge, er 1.68.

Skrevet

Jo, men tenk deg om du har fire middels lange døtre i tillegg til deg selv, og DU må legge opp for alle? :)

Hey - lær dem å sy ;-)

Skrevet

Jammen er de alltid for korte. Det er helt umulig å finne bukser som er 88 cm lange, kun dongeribukser i lengde 36.

Så hvor du finner de lange buksene vil jeg gjerne vite. Jeg kjenner bare til popin som har så lange bukser men det er som sagt bare dongeri.

Skrevet

Beina er da ikke halvparten, beina er mye lenger enn det. Jeg er 1,72 og beina fra skrittet og ned er 88 cm og da har jeg ikke målt til under hælen engang. Kun til oppå foten.

Vi vil ha lenger bukser :o)

Skrevet

Enig. Selv er jeg 1,75, og har forholdsvis lange ben, men likevel er buksene ofte for lange. Noen dyre bukser jeg har kjøpt har sett ut til at de er sydd til jenter på over 1,90.

Kjøper lange bukser der jeg evt. får lagt dem opp, liker ikke å gjøre slikt selv, synes det er vanskelig å få det pent (og har jo aldri tid heller..).

Men skjønner jo at det er bedre at buksene er for lange til de fleste enn omvendt! Det kan man tross alt gjøre noe med.

Skrevet

Har problemet med at de fleste buksene er for korte, og da må jeg opp en størrelse, og da blir buksene nesten for store og for lange i beina. Tror jeg får lære meg å sy snart....

Skrevet

Er vel vi som er for korte da....

Har akkurat samme problem...

Sko med høye hæler løser litt av problemet men...

Skulle vært bedre utvalg av bukser med forskjellig ben- legnde også innenfor samme størrelse..

Det er jo ikke automatikk i at bena blir lengre, jo breiere man er over baken - eller omvendt..

Skrevet

Hmm, jeg er ikke mer enn 1,60 høy men jeg trenger sjeldent legge opp bukser. I en del bukser finnes det jo forskjellige str, 32 og 34 osv.

Skrevet

Enig! *he he*

Luksusproblem å ha bukser som må sys opp, da! ;-)

Skrevet

Jammen er de alltid for korte. Det er helt umulig å finne bukser som er 88 cm lange, kun dongeribukser i lengde 36.

Så hvor du finner de lange buksene vil jeg gjerne vite. Jeg kjenner bare til popin som har så lange bukser men det er som sagt bare dongeri.

Helt enig. Bukser er altid for korte. Er lei av kun å finne dongeribukser som er lange nok i beina.

Og _drittlei_ av alle som "hjelpsomt" kommenterer "Ja, men du kan jo bare bruke den som overvannsbukse" *grrr* Når man _alle_ bukser er "overvannsbukser" er det faktisk en "mote" man blir grundig lei av.

Skrevet

Helt enig. Bukser er altid for korte. Er lei av kun å finne dongeribukser som er lange nok i beina.

Og _drittlei_ av alle som "hjelpsomt" kommenterer "Ja, men du kan jo bare bruke den som overvannsbukse" *grrr* Når man _alle_ bukser er "overvannsbukser" er det faktisk en "mote" man blir grundig lei av.

Åh, sånne tasteleifer irriterer meg : _alltid_

Skrevet

Jeg fant en amerikansk nettsiden som hadde bukser helt opp i 38 tommer i lengden men jeg får ikke kortet mitt til å virke på netthandling ellers så skulle jeg ha handlet der. Det var fremdeles dongri men de var i hvert fall forskjellige farger, ikke bare blå og svart. Men det hadde jo vært hyggelig med ei vanlig bukse og da :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...