Gå til innhold

Et lykkelig samliv - er det mulig?

Anbefalte innlegg

Venninna mi er i ferd med å forlate sin kjære gjennom 8 år. Jeg forstår hva hun mener når hun sier at hun er usikker på følelsene sine, men det gjør meg så vondt at ikke _de heller_ greier å holde sammen. De var liksom beviset på at man kan greie å være sammen i mer enn 5 år...

Foreldrene mine er skilt, og jeg ser meg rundt og det er oppbruddsstemning overalt! Jeg tror på den evige kjærligheten, og selv om sambo og jeg har våre vanlige opp- og nedturer, så vet jeg da at jeg vil satse alt på å dele livet mitt med ham :)

Vær så snill, det må da finnes utallige eksempler på at kjærligheten holder i mer enn 5-10 år? Har du en historie å dele med meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246748-et-lykkelig-samliv-er-det-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cinnamona

13

• Hawkwind

6

• mrxx

2

• asterix

2

Mest aktive i denne tråden

Min kjære og jeg har vært sammen i 12 år, og vi har det veldig bra sammen. Vi har både opp og nedturer, men vi trives så godt i hverandres selskap at vi ikke kunne tenke oss noe annet. Jeg tviler på at det er mulig å finne noen jeg passer bedre sammen med enn ham :o)

Kan selvsagt ikke garantere at vi skal være sammen for resten av livet, (hvem kan vel det??) men foreløpig har vi tenkt å fortsette å være sammen i lang lang tid.

Tja, min mor og min stefar nærmer seg 30-årsjubileum.

Konas besteforeldre har vel holdt sammen i nærmere 60 år.

To eksempler av svært mange.

Men det er helt klart at det er færre stabile parforhold i dag enn hva det var tidligere.

Delvis fordi man lettere kan komme ut av destruktive forhold i dag; men også fordi mange i dag (de under 40 især) ikke gidder å jobbe for å vedlikeholde forholdet - og/eller har forventningerom at et forhold/ekteskap skal fortone seg på den måten det skildres i de mest klissete Hollywoodfilmene.

Jada, holdt sammen i snart 24 år nå, kunne ikke tenkt meg noen annen.

Det finnes mange fler eksempler enn du tror, forhold som blir sterkere for hvert år som går og varer livet ut.

Mange er gladere i partneren når forholdet modnes og blir mere voksent og seriøst, når de ville tidene er over og folk roer seg.

Annonse

Jada, holdt sammen i snart 24 år nå, kunne ikke tenkt meg noen annen.

Det finnes mange fler eksempler enn du tror, forhold som blir sterkere for hvert år som går og varer livet ut.

Mange er gladere i partneren når forholdet modnes og blir mere voksent og seriøst, når de ville tidene er over og folk roer seg.

Takk for trivelig tilbakemelding.

Tja, min mor og min stefar nærmer seg 30-årsjubileum.

Konas besteforeldre har vel holdt sammen i nærmere 60 år.

To eksempler av svært mange.

Men det er helt klart at det er færre stabile parforhold i dag enn hva det var tidligere.

Delvis fordi man lettere kan komme ut av destruktive forhold i dag; men også fordi mange i dag (de under 40 især) ikke gidder å jobbe for å vedlikeholde forholdet - og/eller har forventningerom at et forhold/ekteskap skal fortone seg på den måten det skildres i de mest klissete Hollywoodfilmene.

Herlig :)

Jeg vet, jeg blir opprørt når to mennesker går fra hverandre fordi de ikke takler motgangen. Det må da gå an å prøve i det lengste i hvert fall?

Min kjære og jeg har vært sammen i 12 år, og vi har det veldig bra sammen. Vi har både opp og nedturer, men vi trives så godt i hverandres selskap at vi ikke kunne tenke oss noe annet. Jeg tviler på at det er mulig å finne noen jeg passer bedre sammen med enn ham :o)

Kan selvsagt ikke garantere at vi skal være sammen for resten av livet, (hvem kan vel det??) men foreløpig har vi tenkt å fortsette å være sammen i lang lang tid.

Takk for at du får meg til å smile igjen :)

Foreldrene mine. :-)

Ble sammen da de var 22 og 25. Var samboere i 22 år og giftet seg for tre år siden.

Jeg håper og tror jeg og samboeren min kommer til å holde sammen, men man skal selvsagt ikke forbli et par til enhver pris.

Godt å høre at vi er flere som fortsatt har troen :)

Annonse

Jeg vet, jeg blir opprørt når to mennesker går fra hverandre fordi de ikke takler motgangen. Det må da gå an å prøve i det lengste i hvert fall?

Ja, så lenge det ikke er utroskap inne i bildet. Jeg hadde aldri taklet en utro mann, menn som er utro vil alltid repetere utroskapen.

Heldigvis er ikke min en slik "slængpikk". :))

Man må prøve ja - og man må vite hvordan man skal prøve.

Dessverre mer og mer vanlig at den enkeltes egoistiske behov kommer til uttrykk ved at anklager og negative ytringer flyr lett, høyt og i store mengder hos "unge" mennesker i dag.

Ydmykhet, kompromiss og selvinnsikt er evner og egenskaper mange har enormt forbedringspotensiale på...

Gjest Ingen ting er umulig,det umulige tar bare litt lengre tid!

Mine foreldre har vært gift i 22 år, å vært sammen i 27 år. Å jeg beundrer dem max, for motgang har det vært, krangling, men dem har arbeidet hardt for å holde sammen.

Jeg ser ofte at dem gir hverandre kjærtegn. Koselig er det!

Jeg selv har nå samboer, å det er både "gode å onde" dager her,å vi har holdt sammen i ett år nå, det er selvfølgelig ikke lenge, men er kjempeglad for at vi holder sammen enda. Å har planer om å holse sammen enda mange år =)

Hvis man virkelig elsker en person, må man arbeide for å få ting til å fungere, å det er bare sunt for et forhold å ha motgang, for når man først kommer gjennom de tunge dagene, å fortsatt holder sammen, blir forholdet sterkere, stort sett!

Mitt forrige forhold varte i 19 år, men vi vokste fra hverandre og fant det best å skille lag. Han hadde riktignok funnet en annen, men det var ikke noe dramatikk over bruddet.

Nå har jeg en ny, vi har vært sammen bare 16 mdns tid, men vi tror og håper at dette er noe som vil vare livet ut. Om vi har rett vil jo bare tiden vise... :o)

Gjest en tidligere frustrert frue

Hei!

Vi har vært samboere i 16 år kjærester 1 år før det! Og gift de siste 11. HAr selvfølgelig hatt noen ned og oppturer!

Foreldrene mine har vært gift i 38 år, søsteren min og sambo har vært sammen i 14 år.

Vi har mange vennepar som har vært sammen siden tenårene og frem til nå. Og er det fremdeles. Få av våre venner som har gått fra hverandre :-)

Håper det var litt positiv lesing :-)

Hilsen

Mitt forrige forhold varte i 19 år, men vi vokste fra hverandre og fant det best å skille lag. Han hadde riktignok funnet en annen, men det var ikke noe dramatikk over bruddet.

Nå har jeg en ny, vi har vært sammen bare 16 mdns tid, men vi tror og håper at dette er noe som vil vare livet ut. Om vi har rett vil jo bare tiden vise... :o)

Ååå, men det ble jo slutt... Var dere unge da dere først ble sammen?

Her har det gått 18 måneder, og allerede har vi hatt mange tunge stunder ;), men vi kommer sterkere ut av det etter hver krangel - takk og pris! Jeg tror også det er en fordel at vi begge hadde mislykkede forhold bak oss, for da vet man jo bedre hva man egentlig vil ha og behøver i et forhold :)

Ååå, men det ble jo slutt... Var dere unge da dere først ble sammen?

Her har det gått 18 måneder, og allerede har vi hatt mange tunge stunder ;), men vi kommer sterkere ut av det etter hver krangel - takk og pris! Jeg tror også det er en fordel at vi begge hadde mislykkede forhold bak oss, for da vet man jo bedre hva man egentlig vil ha og behøver i et forhold :)

Vi var 16 da vi ble sammen så det er ikke så rart at vi vokste fra hverandre.

Det føles helt annerledes og tryggere å treffe noen når man er i siste halvdel av 30-åra i alle fall. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...