Gå til innhold

Intervju! Førskolelærere, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på intervju på mandag til en nystartet barnehage.

Jeg gruer meg noe helt intenst, ettersom jeg ikke har vært på intervju før.

Jeg skal på intervju til en førskolelærer 2 stiling på en småbarns avdeling.

Så hva er typiske ting de vil spørre meg om?

Hva bør jeg være forberedt på?

Hva bør jeg IKKE svare, som blir oppfattet på negativt?

Og det jeg egentlig gruer meg mest til er spørsmål om hva mitt pedagogiske grunnsyn er.

Føler jeg ikke har noe særlig til grunnsyn siden jeg er nettopp ferdig utdannet.

Men det er vel viktig å kunne svare på?

Gjest noen ting
Skrevet

Se i dagbladet, lurer på om de hadde noen tips der. Ellers aetat.

Vær deg selv!

Vær velstelt og kle deg ordentlig.

Ha med de papirer du evt skal ha med deg.

Vær ærlig! Nr. 1 er det.

Skrevet

Se i dagbladet, lurer på om de hadde noen tips der. Ellers aetat.

Vær deg selv!

Vær velstelt og kle deg ordentlig.

Ha med de papirer du evt skal ha med deg.

Vær ærlig! Nr. 1 er det.

Ok tar det til etterretning.

Jeg vil gjerne høre fra førskolelærere som har vært på intervju!!

sprelline1365380900
Skrevet

- Hvordan kan du bidra til å skape et godt arbeidsmiljø?

- Hva gjorde at du valgte å bli førskolelærer?

- Dine positive/sterke sider.

- Dine negative/svake sider.

- Hva legger du i godt foreldresamarbeid? Og hva legger du i og ha respekt for alle foreldre?

- Hvilke erfaringer du har fra f.eks som tillitsvalgt, trener i et idrettslag der du har tett foreldresamarbeid?

- Hvordan er du som leder?

Skrevet

Tror ikke du vil få spm om ditt pedagogiske grunnsyn. Det har jeg aldri fått og ingen av mine venninner :)

Skrevet