Gå til innhold

Irriterende late kunder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er enda mer irriterende at butikkpersonale ikke gidder å hjelpe til med å bære varene ut i bilen og bare ser dumt på deg hvis du spør.

Finnes ikke service lenger ;o)

På Ikea fikk jeg regelrett beskjed om å handle et annet sted for her var det selvbetjening.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Hawkwind

11

• Lillemus

5

• dolores83

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er lat, hender seg ofte jeg triller handlevogna på plass, men har jeg dårlig tid gidder jeg ikke det.

I klesbutkker er jeg en stor synder. Jeg prøver klær, men gidder ikke finne tilbake til der klærne hang og henger dem på tilfeldige kleshengere her og der, sikkert til stor irritasjon for butikkansatte der :)

Skrevet

Har selv jobbet i butikk. Kanskje derfor jeg alltid setter handlevogn/kurv tilbake på plass. Tom andre sine......

Skrevet

Med to tunge bæreposer er det faktisk ganske ugreit å sette vogna på plass, av en spesiell grunn. Skal jeg i tillegg manipulere ut tiern min, så blir det temmelig vrient.

Jeg oppsøker butikker hvor jeg slipper å putte på en tier.

Før så fikk jeg billig en diger eske med stoppskiver som passet, og da forlot jeg handlevogna med god samvittighet ved kassa, og overlot stoppskiva til sin skjebne.

Kan jo kjøre varene dine ut til bilen og så gå tilbake med vogna.....

Skrevet

Har selv jobbet i butikk. Kanskje derfor jeg alltid setter handlevogn/kurv tilbake på plass. Tom andre sine......

jeg også. man blir god kunde av å jobbe i butikk;)

Skrevet

Det er enda mer irriterende at butikkpersonale ikke gidder å hjelpe til med å bære varene ut i bilen og bare ser dumt på deg hvis du spør.

På Ikea fikk jeg regelrett beskjed om å handle et annet sted for her var det selvbetjening.

Skal man ha service, må man gå på butikker som tilbyr det.

Ikea er et veldig typisk eksempel på lavkostforretning hvor man i størst mulig grad får ansvaret for å ordne selv.

Det er en del av konseptet med lavprisbutikker ;-)

Skrevet

Skal man ha service, må man gå på butikker som tilbyr det.

Ikea er et veldig typisk eksempel på lavkostforretning hvor man i størst mulig grad får ansvaret for å ordne selv.

Det er en del av konseptet med lavprisbutikker ;-)

Men hvor skal man dra da? Jeg er bare vant til slike lavkostnadforretninger. Lommeboka mi tilsier ikke akkurat noe annet.

Skrevet

Men hvor skal man dra da? Jeg er bare vant til slike lavkostnadforretninger. Lommeboka mi tilsier ikke akkurat noe annet.

Har man ikke råd til å handle på høykostbutikker med service, og likevel er avhengig av hjelp: Ta med venner.

Så blir det litt mer sosialt og ;-)

Skrevet

Har man ikke råd til å handle på høykostbutikker med service, og likevel er avhengig av hjelp: Ta med venner.

Så blir det litt mer sosialt og ;-)

Som regel gjør jeg det men det men det hender jo stadig at jeg må gjøre ting alene også. Og ikke gøy å be om hjelp og få avslag for det koster allerede nok å be om hjelpa.

Skrevet

jeg også. man blir god kunde av å jobbe i butikk;)

Det er helt sikkert, men jeg kan godt la tungen løpe fra meg hvis butikkansatte ikke gjør jobben sin.

Skrevet

Det er helt sikkert, men jeg kan godt la tungen løpe fra meg hvis butikkansatte ikke gjør jobben sin.

det er jo klart. vi har hatt et par ansatte på jobben som helt klart ikke burde jobba i butikk. ser jo den.

Skrevet

Som regel gjør jeg det men det men det hender jo stadig at jeg må gjøre ting alene også. Og ikke gøy å be om hjelp og få avslag for det koster allerede nok å be om hjelpa.

Skjønner situasjonen - men dessverre er det en kjensgjerning at det gjerne blir fryktelig kaldt i helvete -før- man får ekstra service på steder som IKEA, Rema og Rimi. Eller Lidl, for den saks skyld.

Alle er typiske eksempler på steder hvor bemanningen er skåret ned til minimum - noe som går ut over kapasiteten til å yte ekstra service.

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Vi var i på biltur i Sverige og stakk innom Ikea i Gøteborg for å se om de hadde akkurart den reolen vi ville ha, og det hadde de.

Varen skulle bestilles i butikken, betales i kassen og utleveres av personale i skranke, det var litt ventetid, og mannen min gikk for å se på noe annet.

Jeg og gutten på 15 var alene da varene ble utlevert.

Ekspeditøren spurte om jeg trengte hjelp til å få varen ut i bilen, da det var ganske tungt. Det var ikke nødvendig for mannen min var med.

God service også i en Ikea butikk.

Hilsen

Skrevet

Vi var i på biltur i Sverige og stakk innom Ikea i Gøteborg for å se om de hadde akkurart den reolen vi ville ha, og det hadde de.

Varen skulle bestilles i butikken, betales i kassen og utleveres av personale i skranke, det var litt ventetid, og mannen min gikk for å se på noe annet.

Jeg og gutten på 15 var alene da varene ble utlevert.

Ekspeditøren spurte om jeg trengte hjelp til å få varen ut i bilen, da det var ganske tungt. Det var ikke nødvendig for mannen min var med.

God service også i en Ikea butikk.

Hilsen

Dette var Ikea på Furuset.

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Dette var Ikea på Furuset.

Der er det ikke samme service, nei.

Var der i siste uke og måtte vente 1/2 time på et lite veggskap til baderommet, og måtte over på andre siden av veien for å hente det, etter å ha betalt i kassen.

Hilsen

Skrevet

Der er det ikke samme service, nei.

Var der i siste uke og måtte vente 1/2 time på et lite veggskap til baderommet, og måtte over på andre siden av veien for å hente det, etter å ha betalt i kassen.

Hilsen

Godt det er flere enn meg som får dårlig service. Begynte oppriktig å lure når jeg hører hvor mye hjelp og service andre får ute.

Skrevet

Hm! Da jeg var på Ikea (Forus) og hadde handlet mer enn jeg klarte å lempe ut i bilen selv da fikk jeg hjelpe av en ung, kjekk herremann som trillet varene ut for meg og la dem i tilhengeren. Jeg fikk også hjelp inne i butikken til å ta ned varene.

Så det tror jeg rett og slett ikke har noe med Ikea og gjøre, men med dem som jobber der.

Men hadde jeg fått det svaret du fikk, da hadde jeg blitt sur :-(

Skrevet

Hm! Da jeg var på Ikea (Forus) og hadde handlet mer enn jeg klarte å lempe ut i bilen selv da fikk jeg hjelpe av en ung, kjekk herremann som trillet varene ut for meg og la dem i tilhengeren. Jeg fikk også hjelp inne i butikken til å ta ned varene.

Så det tror jeg rett og slett ikke har noe med Ikea og gjøre, men med dem som jobber der.

Men hadde jeg fått det svaret du fikk, da hadde jeg blitt sur :-(

Jeg ble sur og har ikke vært der etterpå. Jeg har bestillt over nett og betalt 990 kr i frakt i steden. Fra Furuset til Grünerløkka.

Egentlig synes jeg uføretrygdene skulle vært dobblet i Norge for det er jammen mange ekstrautgifter som andre ikke har ;o)

Skrevet

Jeg handler stort sett bare med kurv, men om jeg skulle ha vogn en gang setter jeg den på plass

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...