Gå til innhold

Det er noe som ikke helt stemmer ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes nå det er rart at de fremste psykologene i Østerrike ikke skulle oppdaget at dette var oppspinn i så fall.

At det kan være ting i rammen rundt denne saken som ikke er bra er en annen sak; men jeg kan ikke se det har fremkommet så mye som sår tvil om jentas opplevelser i disse årene så langt.

En annen sak man må huske på, er at folks hukommelse ikke nødvendigvis er til å stole på; samt at saker som dette tiltrekker seg gærninger og andre som gjerne vil ha bildet sitt i avisa.

Skrevet

Jeg postet den samme tråden for ca. en time siden.

Unnskyld :)

Gjest manjanamanjana
Skrevet

"Jeg nei? Nei jeg har aldri vært ute av huset / på skiferie / what ever." "Oi, var det noen som hadde sett meg ja, ehm ja, jeg har visst det likevel"

Ikke godt å si om det er resultat av store traumer, eller at hele greia bare er svindel.

Skrevet

"Jeg nei? Nei jeg har aldri vært ute av huset / på skiferie / what ever." "Oi, var det noen som hadde sett meg ja, ehm ja, jeg har visst det likevel"

Ikke godt å si om det er resultat av store traumer, eller at hele greia bare er svindel.

Jeg for min del nå tror det hele er svindel.

Ikke hadde hun vært ute av døren, og nå da er moren observert på pub med kidnapperen .....

Gjest Kristiina
Skrevet

Fikk samme følelse jeg nå. Tror fortsatt at hun har vært kidnappet, men at det er en del ting som ikke har kommet frem her.

Gjest manjanamanjana
Skrevet

Jeg for min del nå tror det hele er svindel.

Ikke hadde hun vært ute av døren, og nå da er moren observert på pub med kidnapperen .....

Det kan jo også være sånn at Prikopl, som omgangsvenn, så hvor dårlig foreldrene behandlet henne, og bestemte seg for å "redde" henne. (I følge en nabodame var visst ikke moren særlig hyggelig mot ungen.)

Han har kanskje opplevd det samme selv da han var liten, og opplever nå enn aktualisering eller hva det heter, og dette trigger noe i han. Ikke at han nødvendigvis var helt i vater i utgangspunktet, altså.

Han kunne tatt henne med seg langt bort, men da ville han ha blitt mistenkt, og funnet, og hun ville vært tilbake i hendene på foreldrene.

Kanskje har også moren sagt at det var greit at han tok datteren.

Natasja forstår kanskje ikke sine egne positive følelser ovenfor Prikopl og det de har gjort sammen, har vanskelig for å forholde seg til det, og fornekter det derfor. Fordi hun ikke forstår det selv, regner hun ikke med at noen andre skal forstå det heller, og det blir lettere for henne å bli trodd og tatt vare på hvis hun ikke forteller om det positive. Det blir så vanskelig for henne at hun vil gjøre det (føle det) så enkelt som mulig.

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor jenta ikke har kontakt med sine foreldre etterat hun har kommet hjem.

Jeg har kranglet mye med mora mi men jammen var det henne jeg hadde villet være sammen med hvis jeg hadde vært kidnappet i flere år.

Skrevet

Det har jeg sagt hele tiden.

Og mer kommer garantert til å komme.

Skrevet

Jeg har synes det er ting som ikke stemme i denne historien fra første stund, uten at jeg egentlig har lest alt.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det som ikke stemmer, er vel at medier og publikum putter den lange nesa si i ting de ikke har noe med.

Og lager haugevis av slemme spekulasjoner om ei jente som ble kidnappet da hun var 10 - ti - år.

HVis jeg hadde vært holdt innesperret og borte fra folk fra jeg var 10 - 18 hadde jeg også vært litt forvirret med hensyn på hva jeg skulle sagt og ikke sagt.

Kan godt hende det er mer til denne historien enn det vi har fått vite til nå - dvs det er helt sikkert mer til denne historien - men det har vi da virkelig ikke noe med!! Og uansett hva som har skjedd, har jentungen blitt fratatt muligheten til et normalt liv og blitt holdt i isolasjon i nesten halve livet.

Håper inderlig folk lar henne få fred snart!

Skrevet

Det som ikke stemmer, er vel at medier og publikum putter den lange nesa si i ting de ikke har noe med.

Og lager haugevis av slemme spekulasjoner om ei jente som ble kidnappet da hun var 10 - ti - år.

HVis jeg hadde vært holdt innesperret og borte fra folk fra jeg var 10 - 18 hadde jeg også vært litt forvirret med hensyn på hva jeg skulle sagt og ikke sagt.

Kan godt hende det er mer til denne historien enn det vi har fått vite til nå - dvs det er helt sikkert mer til denne historien - men det har vi da virkelig ikke noe med!! Og uansett hva som har skjedd, har jentungen blitt fratatt muligheten til et normalt liv og blitt holdt i isolasjon i nesten halve livet.

Håper inderlig folk lar henne få fred snart!

"Og uansett hva som har skjedd, har jentungen blitt fratatt muligheten til et normalt liv og blitt holdt i isolasjon i nesten halve livet."

Hvordan vet du det? Gjennom den pressen som du mener burde holde nesa si unna dette?

Den samme pressen som nå ser ut til å ha funnet ut at det du her sier kanskje ikke stemmer.....

tzatziki1365380058
Skrevet

"Og uansett hva som har skjedd, har jentungen blitt fratatt muligheten til et normalt liv og blitt holdt i isolasjon i nesten halve livet."

Hvordan vet du det? Gjennom den pressen som du mener burde holde nesa si unna dette?

Den samme pressen som nå ser ut til å ha funnet ut at det du her sier kanskje ikke stemmer.....

Pressen har ikke funnet ut at hun ikke har vært i fangenskap. Pressen har funnet ut at moren kanskje kjente overgriper - noe som kan bety hva som helst, og at jenta selv var på skiferie. Og ramaskrik:Hvorfor rømte hun ikke!

At jenta i alle fall har vært borte fra normalen av jordas overflate, og at hun har blitt holdt skjult, er det ingen som betviler.

Jenta var 10 år da hun forsvant! Et barn! I hvilken grad hun har blitt solidarisk med hr. priklopil eller har unnlatt å rømme ved anledninger andre synes hun "burde" gjort det, er kun ondsinnet spekulasjon. Hva i alle dager vet vi om situasjonen hun befant seg i, og hvordan kan vi dømme henne?

Skrevet

Pressen har ikke funnet ut at hun ikke har vært i fangenskap. Pressen har funnet ut at moren kanskje kjente overgriper - noe som kan bety hva som helst, og at jenta selv var på skiferie. Og ramaskrik:Hvorfor rømte hun ikke!

At jenta i alle fall har vært borte fra normalen av jordas overflate, og at hun har blitt holdt skjult, er det ingen som betviler.

Jenta var 10 år da hun forsvant! Et barn! I hvilken grad hun har blitt solidarisk med hr. priklopil eller har unnlatt å rømme ved anledninger andre synes hun "burde" gjort det, er kun ondsinnet spekulasjon. Hva i alle dager vet vi om situasjonen hun befant seg i, og hvordan kan vi dømme henne?

Tiltredes 100 %!

Hun var bare 10 år da hun forsvant, og kan ikke på noen som helst måte lastes for det som hadde skjedd.

Og vedr det at moren hennes kjente til Priklopil: Kanskje var det nettopp disse treffene som gjorde at han valgte ut nettopp Natascha?

Det har jo kommet frem tidligere at han sa til henne på kidnappingsdagen at hadde han ikke tatt henne den dagen, ville han ta henne en gang senere. Han hadde sett seg ut akkurat henne, og bestemt seg for at det var akkurat dette barnet som skulle tas.

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor jenta ikke har kontakt med sine foreldre etterat hun har kommet hjem.

Jeg har kranglet mye med mora mi men jammen var det henne jeg hadde villet være sammen med hvis jeg hadde vært kidnappet i flere år.

Hvordan kan du være så sikker på det?

Det er umulig for oss å forestille seg hvordan det ville vært å være borte fra mor i ÅTTE år! det er ufattelig lang tid, særlig når hun bare var 10 år da hun forsvant.

Og i disse 8 årene har hun vært ekstremt avhengig av Priklopil for alt fra mat og drikke til selskap og noen å snakke med.

Det er åpenbart at dette må ha satt dype spor i denne unge kvinnens sinn, og at det ikke ndøvendigvis er naturlig å flytte sammen igjen med mor nå.

Skrevet

Vi skal ikke dømme henne før vi vet hele historien. Hvor har jeg gjort det?

Men hennes historie (som hun har valgt å gå offentlig ut med), viser seg å inneholde huller og løgner.

Og da er det helt betimelig at noen (f.eks pressen) setter spørsmålstegn ved nettopp disse løgner og huller.

Skrevet

Hvordan kan du være så sikker på det?

Det er umulig for oss å forestille seg hvordan det ville vært å være borte fra mor i ÅTTE år! det er ufattelig lang tid, særlig når hun bare var 10 år da hun forsvant.

Og i disse 8 årene har hun vært ekstremt avhengig av Priklopil for alt fra mat og drikke til selskap og noen å snakke med.

Det er åpenbart at dette må ha satt dype spor i denne unge kvinnens sinn, og at det ikke ndøvendigvis er naturlig å flytte sammen igjen med mor nå.

Det viser seg (skal man forholde seg til hva pressen skriver - vilket vi må, siden det også er fra dem du, jeg og andre tror vi kjenner historien slik den enkelte av oss oppfatter det) at det har vært en forholdsvis stor grad av frihet i deler av "fangenskapsperioden".

Det kan godt være at det er gode grunner til det, og som hun ikke skal belastes for.

Men det krever at hele sannheten kommer frem - inklusive en forklaring på hvorfor og hvordan det hele faktisk henger sammen.

Siden hun valgte å stå frem på TV og fortelle (deler av?) historien (og få svært godt betalt for det), så er det helt naturlig at det blir stillt ytterligere spørsmål når det så viser seg å være både huller og løgner i det som ble fortalt.

Skrevet

Det viser seg (skal man forholde seg til hva pressen skriver - vilket vi må, siden det også er fra dem du, jeg og andre tror vi kjenner historien slik den enkelte av oss oppfatter det) at det har vært en forholdsvis stor grad av frihet i deler av "fangenskapsperioden".

Det kan godt være at det er gode grunner til det, og som hun ikke skal belastes for.

Men det krever at hele sannheten kommer frem - inklusive en forklaring på hvorfor og hvordan det hele faktisk henger sammen.

Siden hun valgte å stå frem på TV og fortelle (deler av?) historien (og få svært godt betalt for det), så er det helt naturlig at det blir stillt ytterligere spørsmål når det så viser seg å være både huller og løgner i det som ble fortalt.

Husker du Elisabeth Smart? Som ble kidnappet da hun var ca 15 år og kom til rette et år etterpå?

Hun hadde flere ganger hatt en teoretisk mulighet til å rømme, men gjorde det ikke likevel. Skal man virkelig klandre en ung jente for det?

Selv voksne har tatt kidnapperes side, jf det velkjente Stockholmssyndromet.

Her blir en hel verden forferdet over at hun har vært holdt fange i 8 år. Hun står frem på Tv, og hva skjer? Hun blir nærmest anklaget for å ha klar seg "for bra"! Hun blir anklaget for at hun ikke ønsker å vise sammenbrudd og gråt på TV. Hun blir anklaget for å ønske å holde deler av historien privat fordi hun kke ønsker at hele verden skal fråtse i hennes lidelser.

Hadde Priklopil holdt henne i et mørkt hull hele tiden hadde hun neppe vært i live i dag. Men hun fikk "lov" til å lese visse bøker, høre på radio, komme opp i leiligheten hans, bli med på biltur osv.

Kanskje er det nettopp denne "friheten" som gjør at hun i det hele tatt kan stå på to bein og snakk i dag.

Men det er søren ta meg ikke mye til frihet! Hun har vært i hans vold i 8 år. I 8 lange år - nesten halvparten av hennes liv - har han vært den viktigste "premissleverandør" til henne. Han har hatt alle muligheter til å påvirke henne - hennes sinn - hennes frykt for hva som ville skje ved en eventuell rømning.

Hvorfor tok han sitt eget liv da hun omsider rømte, vhis det ikke var fordi han visste at han hadde alvorlige svin på skogen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...