Gå til innhold

Laksefilet, hjelp meg...

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs kokke
Skrevet

Jeg har laksefilet, men vet ikke hvordan jeg best skal tilberede den??

Kom med din beste oppskrift på laksefileet:o)

På forhånd takk for gode oppskrifter til en håpløs kokke:o)

Skrevet

Krydre med sitronpepper og litt salt, pakk den i folie og stek i ovn ved 200 grader i ca. en halvtime.

Kokte poteter, agurksalat og sandefjordsmør til.

Skrevet

Legg hver laksefilet på en stor firkant med aluminiumsfolie. Krydre med sitronpepper. Legg vårløk, persille og tynne skiver av gulrøtter og sitron sammen med laksen. Legg en klatt smør på toppen og pakk igjen folien.

Stekes på 200 gr i 15-20 min. Kan serveres med poteter, pasta, salat, ris..

Skrevet

Laksefilet er det beste som fins på grillen! Og det er ikke for seint å grille enda. Litt aluminiumsfolie under fisken er bra så den ikke ryr fra hverandre. Krydre med salt og pepper, ha sitronbåter til å presse over og det tilbehøret du eller liker. Snadder!

Skrevet

Vi bruker å lage en oljeblanding med salt,pepper MYE dill, chilipepper,(dijon)sennep,hvitløk, eddik og/eller sitron.

Legg fileten på alufolie med skinnet ned,(da ligger skinnet igjen når du serverer) smør på toppen (eller ta bort skinnet og legg laksen med "skinnsiden" opp,lag noen snitt).

Stek ØVERST i ovnen på VARMESTE varme du har på ovnen til fisken er ferdig, ca 15 min.(+ -)kommer an på hvor stor fileten er.. IKKE for lenge,da blir den tørr.

(kan gjerne også ligge med denne blandingen en stund så det får trekke inn. Vi har laget det til kvelden før når vi ikke har tid på selve dagen.. Dette er en sikker vinner på festbordet.)

Dette er himmelsk godt og smaker like godt kald som varm. Ikke vær redd for sterke krydder,da dette "brenner bort" laksefettet/fettsmaken. Serveres med ris eller poteter,rømme eller creme fraise. Gjerne agurksalat eller grønn salat.

PS: denne blir god på grillen også.Bare legg ferdige biter i en plastpose (med oljeblandingen ) i kjøleskapet,og det er klart når du trenger det.

Lykke til!

Skrevet

Til to personer:

To laksefileter marineres i kjøleskap i en halv time i 1 dl olje, 0,5 dl sitronsaft, salt, pepper, to hvitløksfedd og valgfritt krydder (dill er godt, det samme er frisk basillikum).

250 gram fersk champignon, 1 paprika og en halv squash skjæres i passe store biter og sauteres i stekepannen. Krydre med salt og pepper. Blandingen has i en ildfast form, laksefiletene oppå og hell marinaden over.

Stekes på 200 grader i ovn i 20-30 minutter.

Serveres med pasta.

Skrevet

Laksefileter som kles med røkelaks og stekes i panne. En hærlig kombinasjon.

Ellers er rømmesurret laks med brokkoli til en uslåelig slager

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Laksefileter som kles med røkelaks og stekes i panne. En hærlig kombinasjon.

Ellers er rømmesurret laks med brokkoli til en uslåelig slager

Nå fikk jeg vann i munnen..

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...