Gå til innhold

Når slutte å drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøys. Normal urin er lys gul til blank. Konsenteret uring er mørkere gul. De aller fleste tisser gul urin.

Hvis normal urin er lys gul til blank - noe jeg er enig i, og de fleste tisser gul urin - betyr ikke det noe annet enn det vi allerede vet: Folk flest drikker alt for lite vann.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

28

• Dorthe

8

• Angelica :o)

8

• ylvali1365381015

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg drikker nok litt for lite for tida, jeg får skjerpe meg :o)

Du bør i hvert fall ligge på minst 2-3 liter. Men det er jo ingen sak. Ikke i løpet av 16-18 våkne timer. Det er nesten ingenting. :)

Skrevet

Hvis normal urin er lys gul til blank - noe jeg er enig i, og de fleste tisser gul urin - betyr ikke det noe annet enn det vi allerede vet: Folk flest drikker alt for lite vann.

Jeg har sett de måle-greiene de bruker på urinprøver og normalen er nok inntil mye mørkere enn du tror. :o)

Skrevet

Jeg har sett de måle-greiene de bruker på urinprøver og normalen er nok inntil mye mørkere enn du tror. :o)

Det tviler jeg ikke på, men det er fordi folk drikker alt for lite vann. Normalen er ikke det sunneste bare fordi folk flest ikke vet hva som er best for dem.

Skrevet

Du bør i hvert fall ligge på minst 2-3 liter. Men det er jo ingen sak. Ikke i løpet av 16-18 våkne timer. Det er nesten ingenting. :)

Jeg ligger rundt der når jeg tenker på det. Men så glemmer jeg det og akkurat nå så er vannet så dårlig her at jeg må rense det før jeg drikker det og så blir det litt ekstra pes.

Skrevet

Da snakker vi i så fall om inntak av så ekstreme mengder vann at de færreste vil klare å få det ned, og mangedoblet mengdene av normalt inntak (2-5 liter om dagen) - altså mengder det er en utopi å tro normale folk vil klare å dytte i seg om de så forsøkte.

Det skal ikke så mye til.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158856674' post='3302982]

Det skal ikke så mye til.

Jo, det skal det. Det skal EKSTREMT mye til før vann blir skadelig.

Skrevet

Jeg ligger rundt der når jeg tenker på det. Men så glemmer jeg det og akkurat nå så er vannet så dårlig her at jeg må rense det før jeg drikker det og så blir det litt ekstra pes.

Her er vannet veldig godt, og med tre isbiter i hvert glass blir det brillefint. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Her er vannet veldig godt, og med tre isbiter i hvert glass blir det brillefint. :)

Vannmugge med sitronskiver i kjøleskapet er et must. :)

Skrevet

Her er det så bedritent og fullt av gjørme at kranene går tette og jeg må skru dem av og rense dem.

Kan ikke drikke det vannet uten rensing, diare får man også.

Skrevet

Jo, det skal det. Det skal EKSTREMT mye til før vann blir skadelig.

Jeg har aldri sagt det blir skadelig. Men det skal ikke ekstreme mengder til for at det ikke er helt bra.

Skrevet

Vannmugge med sitronskiver i kjøleskapet er et must. :)

Selv går jeg for isbitversjonen, men sitron skal jeg vurdere.

Skrevet

Her er det så bedritent og fullt av gjørme at kranene går tette og jeg må skru dem av og rense dem.

Kan ikke drikke det vannet uten rensing, diare får man også.

Uæææ. Du får klage til byrådet!

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158858081' post='3303019]

Jeg har aldri sagt det blir skadelig. Men det skal ikke ekstreme mengder til for at det ikke er helt bra.

Det skal ekstreme mengder til før det _ikke er mye sunnere enn mindre mengder_.

Skrevet

Det skal ekstreme mengder til før det _ikke er mye sunnere enn mindre mengder_.

Umulig å diskutere med deg!

Din mongo

*Denge sdd*

Skrevet

Uæææ. Du får klage til byrådet!

Jeg har gjort det, de sier det er humus og ufarlig. Men jeg stoler ikke på dem. Kanskje jeg er litt paranoid. Uansett er det kjipt å dusje med grå gjørme som kommer ut for de som har åpnere sil og jeg drikker ikke den gørra der. Sist jeg skrudde av krana var det en halv brødpose med gjørme inne i røret.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Selv går jeg for isbitversjonen, men sitron skal jeg vurdere.

Klarer nesten ikke å drikke vann uten sitron lenger. :)

Den sitron/agurkversjonen til imsdal smaker forøvrig høgg!

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158858323' post='3303028]

Umulig å diskutere med deg!

Din mongo

*Denge sdd*

Det er umulig å diskutere med meg når jeg har rett, og store mengder vann er sunnere enn små mengder vann. :)

Skrevet

Klarer nesten ikke å drikke vann uten sitron lenger. :)

Den sitron/agurkversjonen til imsdal smaker forøvrig høgg!

Vanesak. Jeg klarer knapt å drikke vann uten is. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...