Gå til innhold

Legitimasjon på posten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på posten i dag for å hente ut boken om min med-diktator Mao, så måtte jeg vise leg, damen bak skranken sa dette var noe nytt de hadde startet med.

Skeptisk. Når startet de med dette?

Skrevet

du må vel bare vise leg om du ikke har med den pakkelappen som kommer i posten? eller?

Skrevet

Har de ikke gjort det bestandig? Jeg mener da at jeg alltid har vist leg jeg.

Skrevet

du må vel bare vise leg om du ikke har med den pakkelappen som kommer i posten? eller?

Nei, jeg hadde med pakkelappen. Vet jeg så litt sliten ut etter å ha syklet 4 km i oppoverbakke, men det får da være måte på å være mistenksom? Var jo bare en vanlig bokklubbpakke...

Skrevet

Har de ikke gjort det bestandig? Jeg mener da at jeg alltid har vist leg jeg.

Jeg har aldri vist leg på annet enn rekomanderte sendinger før, har t.o.m. hentet ut andres pakker når de har vært på ferie o.l. så det var nytt for meg.

Skrevet

Jeg har aldri vist leg på annet enn rekomanderte sendinger før, har t.o.m. hentet ut andres pakker når de har vært på ferie o.l. så det var nytt for meg.

Når jeg tenker meg om så er nok dette ganske nytt. De siste gangene jeg har vært på posten har jeg måttet vise leg og de har skrevet ned personnr. mitt

Skrevet

Det har vært tilfeller hvor utenforstående har fått tak i sendingsnr. til Posten og hentet ut dyre sendinger. Bl.a. datamaskiner og slik.

Hilsen

Skrevet

Har aldri måttet vist legitimasjon på posten for å hente pakker, samme om jeg har hatt hentelapp, eller bare nummeret på pakken. Men det kan være noe de har begynt med nylig pga andre har fått ut andres pakker

Skrevet

Det har vært tilfeller hvor utenforstående har fått tak i sendingsnr. til Posten og hentet ut dyre sendinger. Bl.a. datamaskiner og slik.

Hilsen

Betyr dette at jeg må sende med en fullmakt om andre skal hente ut min pakke?

Skrevet

Betyr dette at jeg må sende med en fullmakt om andre skal hente ut min pakke?

Det vet jeg ikke, spør på posten. www.posten.no

Skrevet

Hørte om dette på radioen for ikke mange dagene/ukene siden. Visste ikke at de var igang allerede. Det er ikke lenge siden jeg hentet pakke med bare pakkelapp.

Skrevet

Tydeligvis mye forskjellig praksis, for min samboer fikk pakke i dag - som jeg signerte for.....

Skrevet

Hentet en stor pakke på posten i dag; måte ikke vise noe legitimasjon (det er mulig postfunksjonæren).

I min ungdom fikk jeg hente penger til andre uten noe legitimasjon. Jeg syntes ikke posten burde dele ut penger eller viktige sendinger til "kreti og pleti".

Da jeg gikk på en skole, ble all posten til 13 klasser elever (minus de som var hjemmeboende) lagt på bordet i et lite "postrom". I praksis kunne vi bare forsyne oss med utbetalingskort og få pengene ut i posten. Vet ikke om noen misbrukte det. Jeg hadde lov til å hente penger til en venninne, og så fikk jeg penger til et oppdiktet navn en gang.

Skrevet

Bor du i Trondheim og bruker samme postkontor som meg? ;) De har nemlig også begynt med leg.plikt når man henter pakker, har visst vært litt mye svindel eller noe..

Skrevet

Bor du i Trondheim og bruker samme postkontor som meg? ;) De har nemlig også begynt med leg.plikt når man henter pakker, har visst vært litt mye svindel eller noe..

Bor faktisk i Trondheim ja:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...