Gå til innhold

Frisk som vil amputere......

Anbefalte innlegg

Gjest litt sjokkert nå
Skrevet

Nei nå ser jeg noe for sykt på reality-kanalen. En dame ønsker å amputere beina sine-som er friske!-fordi hun føler at de ikke hører til kroppen hennes.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Ingen leger er vel villige til å utføre operasjoner, på slike grunnlag?

Gjest litt sjokkert nå
Skrevet

Det kan ikke være lov... Men de snakker om en person som døde av amputasjon. En mann ønsker å amutere den ene foten..... Tenk å gjøre seg avhengig av rullestol eller kunstig ben når de er friske.

Jeg vet ikke om jeg klarer å se hele programmet; det er for sykt.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Det kan ikke være lov... Men de snakker om en person som døde av amputasjon. En mann ønsker å amutere den ene foten..... Tenk å gjøre seg avhengig av rullestol eller kunstig ben når de er friske.

Jeg vet ikke om jeg klarer å se hele programmet; det er for sykt.

Mener jeg har sett deler av et lignende program, før. De burde få psykiatrisk behandling.

Gjest litt sjokkert nå
Skrevet

hvilken kanal er dette på?

Zone reality (vi har viasat parabol).

Skrevet

jo det er det faktisk. En kirurg i England har utført slike operasjoner for folk som har denne lidelsen. Hans tanke var at klienten kom til å fjerne kroppsdelen sin selv på et vis, og derfor var det bedre at det ble gjort riktig;).

du kan lese mer om det her. Det er en merkelig tilstand. Eller kanskje den ikke er så merkelig sammenliknet med alt annet?.

http://www.bbc.co.uk/science/horizon/1999/obsession_script.shtml

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

jo det er det faktisk. En kirurg i England har utført slike operasjoner for folk som har denne lidelsen. Hans tanke var at klienten kom til å fjerne kroppsdelen sin selv på et vis, og derfor var det bedre at det ble gjort riktig;).

du kan lese mer om det her. Det er en merkelig tilstand. Eller kanskje den ikke er så merkelig sammenliknet med alt annet?.

Men går det virkelig ikke an å bli kvitt denne tanken, ved psyk. beh?

Skrevet

Men går det virkelig ikke an å bli kvitt denne tanken, ved psyk. beh?

Det burde da kunne gå an. Ganske psykt om behandlingen går ut på å fjerne de lemmene som de mener ikke tilhører dem.

Hva om jeg gikk til en lege/psykolog og sa at ørene ikke tilhørte meg og ønsket dem fjernet. hadde de fjernet dem da?.

Eller venstre lillefinger?.

Interessant å høre noe om hvilke medikamenter NHD ville satt jeg på da;).

Skrevet

Det fins en bok du bør lese. "Mannen som forvekslet kona med en hatt".

Der får du historier og en slags forklaringer på en utall absurde forstyrrelser.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Det burde da kunne gå an. Ganske psykt om behandlingen går ut på å fjerne de lemmene som de mener ikke tilhører dem.

Hva om jeg gikk til en lege/psykolog og sa at ørene ikke tilhørte meg og ønsket dem fjernet. hadde de fjernet dem da?.

Eller venstre lillefinger?.

Interessant å høre noe om hvilke medikamenter NHD ville satt jeg på da;).

Sykt, ja. Legg inn spørsmålet til NHD, hvis du vil. Interessant å høre om det finnes beh. for slikt...

Gjest litt sjokkert nå
Skrevet

Det er merkelig synes jeg. En dame snakker om at hun har tenkt tanken å legge seg på et jernbanespor for å ødelegge beina sine.

Skrevet

Det er merkelig synes jeg. En dame snakker om at hun har tenkt tanken å legge seg på et jernbanespor for å ødelegge beina sine.

Dette minner veldig mye om den dokumentaren jeg så på tv og linken handler om den.

hva heter damen?.

Gjest litt sjokkert nå
Skrevet

Sykt, ja. Legg inn spørsmålet til NHD, hvis du vil. Interessant å høre om det finnes beh. for slikt...

Tenk å bruke ressurser på å fjerne friske kroppsdeler da.

Nå har en mann fått godkjenning og skal få amputere i England.....

Gjest litt sjokkert nå
Skrevet

Dette minner veldig mye om den dokumentaren jeg så på tv og linken handler om den.

hva heter damen?.

Den har kanskje blitt sendt på tvnorge? En mann heter Gregg og har ønsket amputasjon i femti år (siden han var 3-4 år gammel). Det skal gjøres på et privat sykehus, og selv om det er en risiko for dødsfall ønsker han å gjennomføre det. Damen heter Corinne, og hun fikk avslag.

Skrevet

Den har kanskje blitt sendt på tvnorge? En mann heter Gregg og har ønsket amputasjon i femti år (siden han var 3-4 år gammel). Det skal gjøres på et privat sykehus, og selv om det er en risiko for dødsfall ønsker han å gjennomføre det. Damen heter Corinne, og hun fikk avslag.

da har jeg sett samme dokumentar. Snodige greier!

Gjest litt sjokkert nå
Skrevet

da har jeg sett samme dokumentar. Snodige greier!

Det ser ikke ut som om Gregg får operasjonen sin, og hun damen planlegger en måte å skade beina sine på slik at legene må amputere.

Skrevet

Hun dama kan ikke være helt frisk :)

Kanskje amputere hodet også, så det ikke reproduserer seg.

Skrevet

Da er ho jo heilt tydelegvis IKKJE frisk - i psyken. Ingen kirurg vil vel gå med på noko slikt?

Skrevet

Ja, slike tilfeller har jeg hørt om. Problemet sitter selvsagt i hodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...