Gå til innhold

Rensing av ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, har nå forstått at jeg må begynne å ta vare på ansiketet mitt og huden der. Har alt for lenge renset bare nå og da, og med produkter fra H&M og lignende... Ikke helt bra nå ser jeg.

Jeg har typisk blandinshud, med fet hud og får lett kviser på hake, nese og panne. Og nå mere "småkviser" i panna.

Så hvilke produkter velger jeg? Og hva trenger jeg?

Av sminke bruker jeg til vanlig bare mascara og evt. dekkstift og litt farget hudkrem en sjelden gang.

Skal jeg bruke en egen sminkefjerner til øynene, så rensemelk/krem før ansiktsvann??

Clarins er det bra? Lurte på å bestille fra strawberrynet og greit da om hver ting koster uner 200 kr.

Kom gjerne med tips til masker eller andre ting jeg ikke vet om!! :-)

Skrevet

Jeg bruker myyye sminke. masse pudder og diverse øyensminke. Men vet du hva jeg tar bort sminken og renser med? Jeg bruker Vaseline intensive care hudkremen. Det funker like bra som vanlig sminkefjerner, men er billigere. Tar en dæsj på en bommullsdott og tar det bort med. Etterpå vasker jeg ansiktet godt med en vaskeklut med vann og smører på en hudkrem som jeg kjøper på helsekostbutikk. Den heter Agrosan og inneholder bivoks.

Skrevet

jeg bruker nivea ansiktsrens for mixet hudtype, og vannfast sminkefjerner fra h&m.. fornøyd med det jeg..

Skrevet

jeg bruker nivea ansiktsrens for mixet hudtype, og vannfast sminkefjerner fra h&m.. fornøyd med det jeg..

Det er slikt jeg har brukt også, og det er tydeligvis ikke bra nok for huden min. Kunne gjerne vært foruten disse småkvisene. Har prøvd å rense aniktet hver dag i perioder, men blir ikke bedre da heller.. Så tenkte kanskje at jeg må bruke noe bedre/andre produkter.

Skrevet

Jeg bruker myyye sminke. masse pudder og diverse øyensminke. Men vet du hva jeg tar bort sminken og renser med? Jeg bruker Vaseline intensive care hudkremen. Det funker like bra som vanlig sminkefjerner, men er billigere. Tar en dæsj på en bommullsdott og tar det bort med. Etterpå vasker jeg ansiktet godt med en vaskeklut med vann og smører på en hudkrem som jeg kjøper på helsekostbutikk. Den heter Agrosan og inneholder bivoks.

Tenkte helst jeg måtte ha noe slikkelig renseprodukter for å få orden på huden min igjen. Kan ikke gå rundt som en fjortis med kviser hele tiden når en passerer tredve....

Gjest girlygirl22
Skrevet

jeg har brukt bioterm rensegel og bioterm toner.. funker ikke på min hud. Prøvd utallige forskjellige produkter, alt fra h&m, parfymeri til apotek. Hjelp!vil ha silkehud uten smånupper og fet panne utover dagen.

Skrevet

Tenkte helst jeg måtte ha noe slikkelig renseprodukter for å få orden på huden min igjen. Kan ikke gå rundt som en fjortis med kviser hele tiden når en passerer tredve....

Hihi, ja det er sant det. men hva med å prøve en god peeling-krem å skrubbe ansiktet med til å begynne med? Og så kan du bruke sånne ansiktsmasker på hennes og maurits. Det er merket Nivea (om jeg ikke husker feil) og er meget seig (som sirup) i konsistens. Den skal sitte på i ca 15-20 min, og da har den stivnet til en slags plastikk. DEN renser godt når du drar den av, du drar med alt av ulumskheter som ligger der. Jeg bruker den en gang i uka :)

Skrevet

Jeg bruker 3-Step fra Clinique som inneholder såpe, rens og krem. Jeg syns det fungerer bra for min hud.

Se her: http://www.clinique.no/

Man skal egentlig bruke såpen, rense og fuktighetskrem morgen og kveld men jeg bruker bare såpen og renser når jeg har dusjet (dvs hver morgen). Som fuktighetskrem bruker jeg ikke den som er med i 3-Step, men har funnet en jeg liker bedre som er fra Chanel og heter Hydramax+ Moisture Boost Gel Cream.

Jeg tror det beste er å gå til en hudpleier, eller å prøve ut forskjellige produkter. Før brukte jeg alltid produkter jeg fikk kjøpt hos H&M, Cubus osv, men etter jeg har prøvd dyrere produkter kommer jeg aldri til å gå tilbake til det jeg brukte før! Man skal unne seg litt luksus i hverdagen ;)

Skrevet

Bestill deg en time hos en hudpleier å få tips der.

Et produkt som jeg anbefaler er Mary Kay 3in1, det er en rensekrem, peeling og "vann" i ett. Da får du den daglige milde peelingen i tillegg til rens og det er også noe i kremen som skal erstatte ansiktsvannet. Du får også andre produkter i denne serien og de har nettside, men som sagt, kontakt en hudpleier for test av huden din.

Skrevet

Tre ting til: uansett så er det viktig med rene naturprodukter, altså uten parafinolje. Disse produktene får du kjøpt hos hudpleier og også f.eks. Miranda og Mary Kay har disse.

Når det gjelder å fjerne mascara er jojobaolje bra å bruke, den styrker samtidig vippene.

For uren hud er noe nytt på markedet på apoteket: Aco er merket.

Lykke til med huden din, viktig å passe på den, jeg begynte med ordentlig pleie av den før jeg var 30 og føler å ha igjen for det nå.

Skrevet

Det er slikt jeg har brukt også, og det er tydeligvis ikke bra nok for huden min. Kunne gjerne vært foruten disse småkvisene. Har prøvd å rense aniktet hver dag i perioder, men blir ikke bedre da heller.. Så tenkte kanskje at jeg må bruke noe bedre/andre produkter.

Husk i allefall å gi produktet tid, man blir værre før man blir bedre igjen, huden kvitter seg med avfallsstoffer.

Jeg har renset huden og brukt hudkrem siden jeg var tidlig i tyveårene. Er 34 år og har ingen rynker.

Gjest amparro...
Skrevet

Jeg bruker produktene fra Dermoligica. De fås kjøpt i hudpleie salonger og på nett. I Norge fås de kjøpt på minhud.no. Der kan du lese om alle produktene og finne det som passer best til deg. Du kan også bestille dem på strawbwrrynett.com.

Jeg har brukt så og si det meste før. Alt fra Biotherm, Clarins, Cliniqe, apoteket, MD + + Det er mye bra der ute så det er vel bare å velge noe :-) Jeg er iallefall veldig fornøyd med Dermoligica, deilige produkter.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...