Gjest nisp Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 I uke 6+6 var jeg og tok innvendig ultralyd. Da så han kun fostersekk (i normal størrelse) men ikke foster. han mente det kunne være litt tidlig..(jeg vet at jeg er kommet nøyaktig så langt. vet når jeg hadde eggløsning og samleie) Tok to hcg prøver som viste 43000 og 47000 to dager etter hverandre. Jeg har alle svangerskapssymptomer som kvalme, ømme bryst og trøtthet/uvelhetsfølelse m.m. Likevel er jeg så bekymret for neste ul. at det ikke skal være noe foster der.. Hvor vanlig er denne form for spontanabort?? Og kan man likevel normal hcg stigning og symptomer?? Kan fostersekk og morkake utvikle seg uten foster og i tilfelle hvor lenge? Får man tilslutt blødning, forsvinner symptomene eller? Kan nevne at jeg har hatt litt brunaktig utflod i litt over en uke. Det var grunnen til min tidlig ultralyd. Har litt av det fremdeles. Takker for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24688-er-alt-i-orden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. april 2001 Del Skrevet 14. april 2001 Med så høye verdier på HCG burde man kunne se et levende foster. Hvor vanlig er denne form for spontanabort?? Og kan man likevel normal hcg stigning og symptomer?? Kan fostersekk og morkake utvikle seg uten foster og i tilfelle hvor lenge? Det svarer jeg på under ett. Det kan foreligge den tilstand man betegner som MOLA, en type abort hvor fosteret forsvinner (eller ikke utvikler seg), mens morkaken fortsetter å vokse og danne HCG. Disse verdier vil være høyere enn normalt (som det er tilfelle hos deg). Graviditetssymptomene vil derfor også fortsette Får man til slutt blødning, forsvinner symptomene eller? Ved mola suges graviditetsrestene ut som ved et abortinngrep (i narkose). PS det kunne også være et svangerskap utenfor livmoren, men da vil HCG ofte være mindre enn forventet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24688-er-alt-i-orden/#findComment-103343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.