Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Trondheim som familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bodd i Nord-Norge hele livet. Har nå planer om å muligens flytte til Trondheim i løpet av neste år. Har et par familiemedlemmer der. Vi er en familie på fire, to barn på 7 og 14 år. Vi ønsker å vite alt mulig om Trondheim. Det kan være jobbmuligheter, bolig. tilrettelegging av forskjellige karakterer, hvordan er kulturen der, hvordan er det for ungdom og miljø ovs? 14 åringen har lite list å flytte da.

Skrevet

Trondheim er ganske så stort. Så å fortelle hvordan det er å bo der, er vanskelig. Tenker dere sentrumsnært?

Skrevet

Tja... Hvor konkret kan jeg være på nettet da tro? Det er visse bydeler jeg vil fraråde på det sterkeste i alle fall.

Men send meg gjerne en mail på [email protected]

Skrevet

Trondheim er jo så mangt da, fra å være en storby etter norsk målestokk til samtidig å være Sør-Trøndelags største landbrukskommune. Det betyr ta dere kan bo veldig urbant og det er muligheter for å bo på landet men samtidig tilhøre Trondheim Kommune. Jeg har jo bodd her hele mitt liv, og syns Trondheim er en flott by med mange muligheter for store og små. Kulturlivet er blomstrende, nærheten til sjø og natur er i rikt monn, og Trondheim er den kommunen i landet som i dag bruker mest penger på å bygge og å ruste opp skoler og barnehager. I tillegg er jo mulighetene for studier ved høyskoler og universitet veldig gode her i byen.

Men dere må gjøre dere opp en mening selv, men jeg kan gi dere noen nyttige lenker.

trondheim.com

trondheim.kommune.no

fritidenmin.no

adressa.no

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tja... Hvor konkret kan jeg være på nettet da tro? Det er visse bydeler jeg vil fraråde på det sterkeste i alle fall.

Hvilke bydeler vil du fraråde da? *nysgjerrig* :)

Skrevet

lurer også på hvilke bydeler du vil fraråde så sterkt ;-)

Har bodd litt rundtomkring her i 15 år og trives bra, det er en flott by! Ikke at jeg ville bodd hvor som helst jeg heller da...

Skrevet

lurer også på hvilke bydeler du vil fraråde så sterkt ;-)

Har bodd litt rundtomkring her i 15 år og trives bra, det er en flott by! Ikke at jeg ville bodd hvor som helst jeg heller da...

Saupstad og Kolstad i første omgang. Der er det _mye_ dritt om dagen.

Skrevet

Hvilke bydeler vil du fraråde da? *nysgjerrig* :)

Skrevet

Godt jeg nettopp har flyttet derifra da :-P

Hva da? Har ikke merket noe usedvanlig jeg...

Skrevet

Godt jeg nettopp har flyttet derifra da :-P

Hva da? Har ikke merket noe usedvanlig jeg...

Ungdomsgjenger som terroriserer nabolaget er velkjent derfra, spesielt fra Saupstad-området.

Skrevet

Ungdomsgjenger som terroriserer nabolaget er velkjent derfra, spesielt fra Saupstad-området.

Bodde på Kolstad i nesten 6 år, var full av fordommer på forhånd men hadde ikke mye å velge i som alenemor. Merket ALDRI noe bråk av noe slag!

Mye barnefamilier rundt omkring, trygge lekeplasser og skoleveier, super skole og barnehage, det meste man trengte i nærheten.

Flyttet fordi jeg måtte ha mer plass, en voksen og tre barn på 78 kvm var i minste laget. Har nå nesten dobbelt så stor plass, men kunne ikke velge og vrake nå heller, som fortsatt standhaftig alenemor :-)

Når jeg kan velge fritt må jeg imidlertid nær SJØEN. Alt blir feil uten :-)

Hvor bor du da? :-)

Skrevet

Bodde på Kolstad i nesten 6 år, var full av fordommer på forhånd men hadde ikke mye å velge i som alenemor. Merket ALDRI noe bråk av noe slag!

Mye barnefamilier rundt omkring, trygge lekeplasser og skoleveier, super skole og barnehage, det meste man trengte i nærheten.

Flyttet fordi jeg måtte ha mer plass, en voksen og tre barn på 78 kvm var i minste laget. Har nå nesten dobbelt så stor plass, men kunne ikke velge og vrake nå heller, som fortsatt standhaftig alenemor :-)

Når jeg kan velge fritt må jeg imidlertid nær SJØEN. Alt blir feil uten :-)

Hvor bor du da? :-)

På rettsia av elva! ;o)

Skrevet

Mja, men det forandrer seg fort. Husker da Kattem og Romulslia var skumle saker... *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...