Gå til innhold

Ingen vei tilbake hos frisøren nei..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på frisør i går. Frisøren ville først bare klippe 5 cm (for det var sååå vakkert), men jeg ville gjøre noe mer. Var lei av "Jomfru Maria-stilen", og ville ha det _litt_ opp-klipt bak og litt skrået på sidene. Få det litt lettere og mer fasong på. Trodde jeg hadde forklart så hun skjønte hva jeg mente.

Så setter dama i gang og jeg ser 20 cm lange lokker falle til gulvet!! Da var det for sent å angre gitt...! Hun tok sikkert 30 cm på det meste.. :-|

Nå er det _skikkelig_ opp-klipt, og pga alle krøllene mine bare halvlangt... Det skulle være mulig å få det bak ørene og i hestehale, men nei, det faller ned i ansiktet uansett.. Trodde kanskje frisører var bedre til å bedømme hårtype jeg? Når noen kommer med krøller, så bør de vel se/skjønne at håret ikke vil oppføre seg likedan kort som langt? hehe..

Jaja, det er bare hår, ikke verdens undergang. Jeg får bare vente noen mnd nå da, så er det vel den lengden jeg hadde tenkt opprinnelig..

Blir ikke den frisøren en gang til iallefall...

Skrevet

Typisk frisører... jeg har aldri skjønnt hvorfor de skal ta 20 cm mer enn man ønsker. Det gjør de alltid!! Greit nok at det har vokts ut igjen etter noen mnd, men jeg er nå hvertfall slik at jeg lever i NÅ'et... og det er NÅ man vil se bra ut, alltid :) skjønner? jeg forstår hvertfall utmerket godt hvorfor du ble irritert...

Skrevet

Typisk frisører... jeg har aldri skjønnt hvorfor de skal ta 20 cm mer enn man ønsker. Det gjør de alltid!! Greit nok at det har vokts ut igjen etter noen mnd, men jeg er nå hvertfall slik at jeg lever i NÅ'et... og det er NÅ man vil se bra ut, alltid :) skjønner? jeg forstår hvertfall utmerket godt hvorfor du ble irritert...

Dette vokser nok ikke helt ut igjen på noen mnd. Må nok spare i et par år om jeg skal ha det like langt. Men vi får se. Kanskje det er mellomstasjon til kort-kort?

Ja, det er irriterende!! Men, jeg må bare late som om jeg liker det (og kanskje jeg venner meg til det etter hvert?), så får jeg innbille meg at jeg ser bra ut. Så blir jeg ikke så deppa når jeg ser meg i speilet.. :)

Skrevet

Dette vokser nok ikke helt ut igjen på noen mnd. Må nok spare i et par år om jeg skal ha det like langt. Men vi får se. Kanskje det er mellomstasjon til kort-kort?

Ja, det er irriterende!! Men, jeg må bare late som om jeg liker det (og kanskje jeg venner meg til det etter hvert?), så får jeg innbille meg at jeg ser bra ut. Så blir jeg ikke så deppa når jeg ser meg i speilet.. :)

Kjedelig!

Datteren min på 15 år(snart) har nektet å gå til frisør på et helt år.

Frisøren laget pannelugg på henne sist gang uten å spør om det var greit.

Ble noen dager med surmuling da ja ;o)

Men du venner deg nok til det ; lykke til.

Hilsen

Skrevet

Jeg føler med deg, fra den gangen jeg tok permanent før konfirmasjonen. (Jepp, det er en stund siden nå :-)

Frisøren skulle stusse luggen min litt til slutt, ikke egenlitg lugg heller, men sånn tupert over på sida. 80-talls, vettu. Hva presterer hun - jo, å klippe så kort at når håret tørker kryper luggen 2 cm over øyenbrynene... Jeg holdt på å besvime.

Så de må liksom ta seg til rette uansett hva man sier. Sist jeg var hos frisør og sier hvordan jeg vil ha det så rynker hun nesten på nesa og sier at - det har jeg ikke lyst å gjøre, for det synes jeg ikke er noe fint. (!!)

Akkurat. Er det min eller din smak som gjelder her, liksom.. Det var bare snakk om å lage de lyse stripene litt bredere, ingen syk psycho-sveis.

Uansett - jeg føler med deg!!

Skrevet

Ikke noe kjekt nei.

Sjeldent jeg er fornøyd etter frisørbesøk, så nå i det siste har jeg drevet hjemmeklipp på meg selv. Blir det for langt bak, får jeg mamma til å klippe lengden, før jeg selv klipper det litt opp her og der. ser faktisk ikke sååå ille ut :)

Klippet lett pannelugg på meg selv i går, i dag angerer jeg som en hund... men det er ikke verre enn at jeg kan ha den til sides, håret mitt vokser utrolig fort ut igjen, heldigvis.

Skrevet

Jeg føler med deg, fra den gangen jeg tok permanent før konfirmasjonen. (Jepp, det er en stund siden nå :-)

Frisøren skulle stusse luggen min litt til slutt, ikke egenlitg lugg heller, men sånn tupert over på sida. 80-talls, vettu. Hva presterer hun - jo, å klippe så kort at når håret tørker kryper luggen 2 cm over øyenbrynene... Jeg holdt på å besvime.

Så de må liksom ta seg til rette uansett hva man sier. Sist jeg var hos frisør og sier hvordan jeg vil ha det så rynker hun nesten på nesa og sier at - det har jeg ikke lyst å gjøre, for det synes jeg ikke er noe fint. (!!)

Akkurat. Er det min eller din smak som gjelder her, liksom.. Det var bare snakk om å lage de lyse stripene litt bredere, ingen syk psycho-sveis.

Det har jeg også opplevd. Har ganske tynt hår,så pleier å klippe det opp ganske mye,og ikke ha det for langt for å få mer fylde. så viste jeg frisøren hvordan jeg ville ha det. Men hun ville ikke klippe noe i lengden hun,for det syns ikke HUN var noe fint??? Det er da jeg som skal gå med det,og JEG syns ikke det er fint å gå med lange pistrer bak. Ble jo ikke til at jeg turde å si fra da.. Typisk meg

Skrevet

Det har jeg også opplevd. Har ganske tynt hår,så pleier å klippe det opp ganske mye,og ikke ha det for langt for å få mer fylde. så viste jeg frisøren hvordan jeg ville ha det. Men hun ville ikke klippe noe i lengden hun,for det syns ikke HUN var noe fint??? Det er da jeg som skal gå med det,og JEG syns ikke det er fint å gå med lange pistrer bak. Ble jo ikke til at jeg turde å si fra da.. Typisk meg

Jeg er heller ikke flink til å si fra .. :-(

Men jeg gjorde det faktisk sist. Insisterte på de brede stripene, og tror du ikke at det til slutt kom et kvitrende - jammen, det ble jo fint! *hehe*

Skrevet

Kjedelig!

Datteren min på 15 år(snart) har nektet å gå til frisør på et helt år.

Frisøren laget pannelugg på henne sist gang uten å spør om det var greit.

Ble noen dager med surmuling da ja ;o)

Men du venner deg nok til det ; lykke til.

Hilsen

huff, stakkars jente!! I den alderen er det jo ekstra ille. :(

Husker da jeg var liten, mamma tok oss med til verdens dårligste frisør. Som klipte oss (søstre) SAMME frisyre uansett hva vi sa. Det var kort kort (nærmest piggsveis) på toppen, og langt bak. Klassisk hockey altså... Men ikke akkurat DET vi ville ha. :( Tror ikke hun KLARTE å klippe andre frisyrer faktisk. hehe..

Jada, jeg venner meg nok til det etter hvert. Får pynte meg litt ekstra da, for å kompensere. ;)

Takk for svar :)

Skrevet

Helt utrolig at det går an. Noe så arrogant!

Hun som klippet meg hadde forresten utrolig stygt hår selv - kortklipt hockey med masse krøller (så jeg trodde kanskje hun visste hvordan krøllete hår oppfører seg). så jeg ble litt skeptisk i utgangspunktet (om hun syns sin egen frisyre var pen da, den var som en hjelm rundt hodet). Fikk slike tanker som "Hvis hun syns den var pen, hva vil hun finne på med mitt hår?" hehe.. Men hun har jo neppe klippet seg selv da. :)

Takk for medfølelsen :)

Skrevet

Hårgele, kreativitet og humor.

hehe. Ja, det blir noe sånt som blir løsningen. :))

Skrevet

Ikke noe kjekt nei.

Sjeldent jeg er fornøyd etter frisørbesøk, så nå i det siste har jeg drevet hjemmeklipp på meg selv. Blir det for langt bak, får jeg mamma til å klippe lengden, før jeg selv klipper det litt opp her og der. ser faktisk ikke sååå ille ut :)

Klippet lett pannelugg på meg selv i går, i dag angerer jeg som en hund... men det er ikke verre enn at jeg kan ha den til sides, håret mitt vokser utrolig fort ut igjen, heldigvis.

hehe. Hjemmeklipp har jeg bedrevet i mange år. Etter at jeg fikk så langt hår som jeg har hatt (over 40 cm), har jeg rett og slett klippet det i dusjen. Ingen som har sett forskjell uansett da eventuelle ujevnheter krøller seg opp.

Men det er jo noe ekstra med en god klipp da, selv om det bare er noen centimeter.. Men jeg kommer vel til å vurdere nøye hvor jeg klipper meg neste gang.

Skrevet

Ups, sånn går det dessverre av og til... Vel, hvis du føler du er ordentlig i gang her nå, og vil kaste deg over diverse frisyrer, så er jo dette en grei side:

http://www.hairdresseruk.com/style/main.asp

Lykke til med sparingen ;o)

hehe. Takk for link! Var den jeg burde kikket på på forhånd kanskje..

Skal se nøyere på den etter hvert som jeg evt. må til frisøren igjen. :)

Skrevet

Huff, kjenner til problemet med alt for egenrådige frisører! :-(

De "tar seg til rette" og klipper av alt for mye og/eller kommer med alskens kommentarer om hvordan håret _egentlig_ burde vært farget/klipt etc.

Det er jo _jeg_ som skal gå rundt med håret, for svarte!

Grrrrr

Skrevet

Fast frisør. Det er tingen :-) En som kjenner deg og håret ditt, en du stoler på. Treffer du en slik, hold fast på henne/han. Jeg er heldig jeg :-)

Fæl opplevelse du hadde. Det skal ikke være sånn å gå til frisøren.

Skrevet

Huff, kjenner til problemet med alt for egenrådige frisører! :-(

De "tar seg til rette" og klipper av alt for mye og/eller kommer med alskens kommentarer om hvordan håret _egentlig_ burde vært farget/klipt etc.

Det er jo _jeg_ som skal gå rundt med håret, for svarte!

Grrrrr

ja.. *grrr*

Skrevet

Fast frisør. Det er tingen :-) En som kjenner deg og håret ditt, en du stoler på. Treffer du en slik, hold fast på henne/han. Jeg er heldig jeg :-)

Fæl opplevelse du hadde. Det skal ikke være sånn å gå til frisøren.

Heldig du ja! :)

Er jo nesten så en ikke tør seg innenfor døra igjen vettu.. Men om jeg finner en bra en, skal jeg jaggu ni-holde på h*n! :)

Skrevet

Heldig du ja! :)

Er jo nesten så en ikke tør seg innenfor døra igjen vettu.. Men om jeg finner en bra en, skal jeg jaggu ni-holde på h*n! :)

Ja, det er kjempelurt. I løpet av livet er man jo heldig en eller annen gang, og kommer til noen man er fornøyd med. Det merker man jo allerede før frisørbesøket er ferdig. Og da følger man denne i ettertid, uansett hvor mange ganger de skifter arbeidsplass etc. ;-)

Slipper forklaringer om hvordan håret oppfører seg, fordi frisøren vet det. Og man stoler såpass på vedkommende at man er åpen for forslag.

Så slipp aldri en frisør du er fornøyd med. Jeg ønsker deg bedre lykke neste gang :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...