Gå til innhold

Ingen vei tilbake hos frisøren nei..

Anbefalte innlegg

Gjest Rart det er mulig
Skrevet

Jo takk du, har hatt en slik opplevelse jeg også. Mareritt uten sidestykke.

En kan vel si at jeg har like problemer med å gå til frisøren som andre har for å gå til GU og tannlege.

Føler med deg altså.

Skrevet

hehe. Ja, det blir noe sånt som blir løsningen. :))

Sikk innom og si at du ikke er helt fornøyd, så hjelper de deg sikkert med en kvasi-løsning.

Skrevet

Hater egentlig å gå til frisør.

Nylig ba jeg om å at frisøren skulle klippe opp litt framme.

LITT, og det skulle være hår ned til ansiktet sluttet.

Ja sier hun.

og jeg går ut med hår som er klippet halvveis opp til ansiktet.

Som jeg nå ikke kan gjøre noe med, og det visste jeg på forhånd fordi håret mitt krøller seg.

Totalt poengløst :(

Skrevet

Jeg sitter her med sånn lugg som jeg HATER: Akkurat som henne på bildet her ble jeg klipt: http://brokenclay.org/images/short-hair-02.jpg

Jeg ser jo ut som jeg er med i Ottar.

Jeg skulle ha sånn frisyre:http://nuhair.net/photo-female-hairloss-short-hairstyle.jpg

;-)

Jeg holder akkurat nå på å lese en bok av Marian Keyes, hvor en av hovedpersonene var vant til å bli sammenlignet m Liza Minelli i Cabaret pga sin korte lugg, men etter en uheldig klipp (som i hennes tilfelle skyldtes hjemmeklipp av lugg), så ble hun hilst med "Live long and prosper" fra en kollega - nå lignet hun ikke lenger på Minelli men på Spock i Star Trek! ;-)

Skrevet

;-)

Jeg holder akkurat nå på å lese en bok av Marian Keyes, hvor en av hovedpersonene var vant til å bli sammenlignet m Liza Minelli i Cabaret pga sin korte lugg, men etter en uheldig klipp (som i hennes tilfelle skyldtes hjemmeklipp av lugg), så ble hun hilst med "Live long and prosper" fra en kollega - nå lignet hun ikke lenger på Minelli men på Spock i Star Trek! ;-)

*LOL*

Skrevet

Huff, kjenner til problemet med alt for egenrådige frisører! :-(

De "tar seg til rette" og klipper av alt for mye og/eller kommer med alskens kommentarer om hvordan håret _egentlig_ burde vært farget/klipt etc.

Det er jo _jeg_ som skal gå rundt med håret, for svarte!

Grrrrr

Og så klistrer de fast noe av håret fremover mot kinnbeinet med voks, så man kjenner håret hele tiden - og lager pulehår i nakken, -jeg lurer på om de TROR at alle over 40 vil se ut sånn? ikk ejeg i alle fall -får helt fnatt.

Skrevet

Kjedelig!

Datteren min på 15 år(snart) har nektet å gå til frisør på et helt år.

Frisøren laget pannelugg på henne sist gang uten å spør om det var greit.

Ble noen dager med surmuling da ja ;o)

Men du venner deg nok til det ; lykke til.

Hilsen

Min 15-åring også - hun hadde spart så hun fikk luggen bak øret - - og skulle klippe opp resten - vips - så hadde hun lugg og tenners gnisler.

Skrevet

Og så klistrer de fast noe av håret fremover mot kinnbeinet med voks, så man kjenner håret hele tiden - og lager pulehår i nakken, -jeg lurer på om de TROR at alle over 40 vil se ut sånn? ikk ejeg i alle fall -får helt fnatt.

Nå har jeg for langt hår til at "pulesveis" er noe alternativ selv for frisører, men de tror ikke at damer på min aldre ønsker å beholde hårlengden, nei!

Her tar de glatt 4-5 cm hver gang, selv om det er bare 7-8 uker siden siste klipp! Man skal ha ekstremt hurtig hårvekst for at det ikke skal gå med underskudd! :-(

Skrevet

Hehe, kjenner til problemet :)

Og, som jeg har skrevet om her tidligere: At man alltid ser så bleik og trist ut i speilet hos frisøren. Nei, ære være de gangene man er kjempefornøyd når man kommer ut!

Skrevet

Hehe, kjenner til problemet :)

Og, som jeg har skrevet om her tidligere: At man alltid ser så bleik og trist ut i speilet hos frisøren. Nei, ære være de gangene man er kjempefornøyd når man kommer ut!

Hos min frisør henger det over speilet et bilde av en vakker, ung, slank kvinne med nydelig oppsatt hår.

Og man kan faktisk se visse likhetstrekk med meg selv for 15 pr siden, på en ekstremt god dag.

Men rett under dette bildet ser jeg altså på speilbildet av meg selv, i det grå, fæle lyset, med sånn hvitt papir rundt halsen og kappe slik at jeg ser ut som en prest, men håret gredd i en ukledelig midtskill og satt opp med klyper pga klippe-prosessen, og så blir jeg konfrontert så til de grader med at det er minst 15 år og like mange kilo siden jeg kunne ha et visst håp om å bli sammenlignet med dama på veggen!

*pokker asså*

;-)

Skrevet

Hos min frisør henger det over speilet et bilde av en vakker, ung, slank kvinne med nydelig oppsatt hår.

Og man kan faktisk se visse likhetstrekk med meg selv for 15 pr siden, på en ekstremt god dag.

Men rett under dette bildet ser jeg altså på speilbildet av meg selv, i det grå, fæle lyset, med sånn hvitt papir rundt halsen og kappe slik at jeg ser ut som en prest, men håret gredd i en ukledelig midtskill og satt opp med klyper pga klippe-prosessen, og så blir jeg konfrontert så til de grader med at det er minst 15 år og like mange kilo siden jeg kunne ha et visst håp om å bli sammenlignet med dama på veggen!

*pokker asså*

;-)

hehe, ja, man er ikke spesielt appellerende i disse frisørspeilene. I tillegg må man - til tross for at man forsiktig har prøvd å få frisøren på rett spor, etter å ha skjønt at atter en gang bærer det litt galt avsted - sitte og smile og si "ja, det var fint, veldig fornøyd".

Uff. Ikke bra.

Skrevet

hehe, ja, man er ikke spesielt appellerende i disse frisørspeilene. I tillegg må man - til tross for at man forsiktig har prøvd å få frisøren på rett spor, etter å ha skjønt at atter en gang bærer det litt galt avsted - sitte og smile og si "ja, det var fint, veldig fornøyd".

Uff. Ikke bra.

Og når du sitter der og ser på deg selv se ut som et spøkelse, så er man selvsagt ekstra mottagelig for forslag om å friske på hårfarger, ta en hårkur etc etc.

De kan jammen dette med "mersalg" disse firsørene! ;-)

Skrevet

Jeg sitter her med sånn lugg som jeg HATER: Akkurat som henne på bildet her ble jeg klipt: http://brokenclay.org/images/short-hair-02.jpg

Jeg ser jo ut som jeg er med i Ottar.

Jeg skulle ha sånn frisyre:http://nuhair.net/photo-female-hairloss-short-hairstyle.jpg

Naboen har klippet meg som link nr to. Jeg har aldri hatt så kort hår men tror nå, etter en uke, at jeg ser grei ut.

Uansett, det beste med hår er at det vokser ut igjen.

Skrevet

Og når du sitter der og ser på deg selv se ut som et spøkelse, så er man selvsagt ekstra mottagelig for forslag om å friske på hårfarger, ta en hårkur etc etc.

hihi, ja, der sa du noe :)

Skrevet

God helg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...