Gå til innhold

Dol'ere fra Skedsmokorset??

Anbefalte innlegg

Vi bor nå i Sørum men har planer om å flytte. Vi ønsker å kjøpe en litt stor (200m2+) enebolig og har sett litt på Skedsmokorset. Der er det jo flere områder med eneboliger og jeg vil gjerne høre fra dere om hvor det er hyggelig å bo og hvorfor? Det kan gjerne være et område hvor det er gang/sykkelavstand til butikk og gjerne skole og barnehage i området.

Så - dere med kjennskap til Skedsmokorset, hva syns dere??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246918-dolere-fra-skedsmokorset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor selv nær Lillestrøm/Strømmen, men har mange venner og bekjente på skedsmokorset, og kjenner defor området godt.

Det er et fint og barnevennlig område. Men enkelte av de nye byggefeltene har litt vel mye "sild i tønne" preg. Men det finnes også mange nye store eneboliger på større tomter.

Skoler og barnehager er det vel ganske bra nærhet til,(er bygget endel nytt) men butikk etc. er et godt stykke unna for mye av bebyggelsen. (Man må kjøre bil)

Området i seg selv er fint. Men

personlig synes jeg det er litt usentralt siden man er temmelig avhengig av bil. Og det er lite faciliteter i nærheten.

Men jeg er vel kanskje litt bortskjemt og bor "midt i smørøyet" med gangavstand både til Lillestrøm og Strømmen.

Samtidig som vi har de samme "landlige" omgivelsene og bebyggelsen som på Skedsmokorset.

Jeg bor selv nær Lillestrøm/Strømmen, men har mange venner og bekjente på skedsmokorset, og kjenner defor området godt.

Det er et fint og barnevennlig område. Men enkelte av de nye byggefeltene har litt vel mye "sild i tønne" preg. Men det finnes også mange nye store eneboliger på større tomter.

Skoler og barnehager er det vel ganske bra nærhet til,(er bygget endel nytt) men butikk etc. er et godt stykke unna for mye av bebyggelsen. (Man må kjøre bil)

personlig synes jeg det er litt usentralt siden man er temmelig avhengig av bil. Og det er lite faciliteter i nærheten.

Men jeg er vel kanskje litt bortskjemt og bor "midt i smørøyet" med gangavstand både til Lillestrøm og Strømmen.

Samtidig som vi har de samme "landlige" omgivelsene og bebyggelsen som på Skedsmokorset.

Interessant... Kan du gi samme informasjon om Strømmen/Lillestrøm, dvs. hvilke områder er barnevennlige og bra der??

Gjest vardåsen

Vi bor på Vardåsen på Skedsmokorset.

Vi trives veldig godt. Barnevennlig, kort vei til barneskole (ungdomsskole er 3,5 km unna), barnehage. Marka er ikke langt unna.

Nærmeste butikk er vel 1 km unna. Senter er kanskje 1,5 km unna. Har nesten det meste i nærmiljøet, ikke pol da.

Greie naboer, godt nabolag.

Spessilet en gate oppi åsen her her trang, ellers er det forsåvidt god plass mellom naboene, synes vi i allefall.

Vi er flyttet hit i fra oslo. Både voksne, ungdom, og små barna trives godt her.

Greit å komme seg både til oslo og lillestrøm med buss. I rushen går bussen ofte, ellers går den bare en gang i timen. Bussen til oslo tar ca 30 min.

Gjest vardåsen

Kom visst feil denne. Sorry

Gjest vardåsen

Vi bor på Vardåsen på Skedsmokorset.

Vi trives veldig godt. Barnevennlig, kort vei til barneskole (ungdomsskole er 3,5 km unna), barnehage. Marka er ikke langt unna.

Nærmeste butikk er vel 1 km unna. Senter er kanskje 1,5 km unna. Har nesten det meste i nærmiljøet, ikke pol da.

Greie naboer, godt nabolag.

Spessilet en gate oppi åsen her her trang, ellers er det forsåvidt god plass mellom naboene, synes vi i allefall.

Vi er flyttet hit i fra oslo. Både voksne, ungdom, og små barna trives godt her.

Greit å komme seg både til oslo og lillestrøm med buss. I rushen går bussen ofte, ellers går den bare en gang i timen. Bussen til oslo tar ca 30 min.

Annonse

Vardåsen er et fint boligfelt, støtter innlegget om det stedet.

Leide der for noen år siden, og syntes det var greit. For familier med barn, vil det nok være et aktivum at det er mange lekeplasser i boligområdet.

Eneste minus: Bilhold vil for de fleste være en nødvendighet.

Interessant... Kan du gi samme informasjon om Strømmen/Lillestrøm, dvs. hvilke områder er barnevennlige og bra der??

Jeg bor på litt oppi åsen ovenfor Lillestrøm. Området heter Løvenstad og ligger på grensen mellom kommunene Rælingen, Skedsmo og Lørenskog.

Akkurat der jeg bor, er det ca 1 km til Lillestrøm stasjon og 1,5 km til Strømmen Storsenter.

Det er nok ikke så mye ny bebyggelse å velge i her, som på skedsmokorset.

For dette er et litt mere etablert område, uten mange store nye byggefelt.

Bebyggelsen er mere blandet,

men det er jo stadig hus tilsalgs allikevel.

Siden dette området omfatter flere kommuner, kan det være litt vanskelig å anbefale akkurat hvor du evt skal søke etter bolig. Husene kan ligge forholdsvis nær hverandre, men likevel være i forskjellige kommuner.

Anbefaler deg derfor å ta en tur til området hvis du har anledning. Da ser du hvordan det ser ut, og hva som er adressen til området du kunne tenke deg å kikke på.

Lykke til på boligjakt.

Bare spør hvis du lurer på noe mere.

Jeg bor på litt oppi åsen ovenfor Lillestrøm. Området heter Løvenstad og ligger på grensen mellom kommunene Rælingen, Skedsmo og Lørenskog.

Akkurat der jeg bor, er det ca 1 km til Lillestrøm stasjon og 1,5 km til Strømmen Storsenter.

Det er nok ikke så mye ny bebyggelse å velge i her, som på skedsmokorset.

For dette er et litt mere etablert område, uten mange store nye byggefelt.

Bebyggelsen er mere blandet,

men det er jo stadig hus tilsalgs allikevel.

Siden dette området omfatter flere kommuner, kan det være litt vanskelig å anbefale akkurat hvor du evt skal søke etter bolig. Husene kan ligge forholdsvis nær hverandre, men likevel være i forskjellige kommuner.

Anbefaler deg derfor å ta en tur til området hvis du har anledning. Da ser du hvordan det ser ut, og hva som er adressen til området du kunne tenke deg å kikke på.

Lykke til på boligjakt.

Bare spør hvis du lurer på noe mere.

Løvenstad er et greit bosted ja - har bodd der en periode.

Ville unngått bolig i Rælingendelen dog; da Rælingen er en fattig kommune.

Løvenstad er et greit bosted ja - har bodd der en periode.

Ville unngått bolig i Rælingendelen dog; da Rælingen er en fattig kommune.

Huset mitt ligger faktisk i Rælingen. Og det gjør også det meste av Løvenstad området.

At kommunen er fattig, merker ihverttfall ikke vi noe særlig til. (Bortsett fra litt høyere kommunale avgifter?)

Skolen er bra, søppla blir tømt når den skal. Snøen blir måkt osv...

Men jeg ville unngått Rælingsåsen utover, av den grunn at den har så dårlige solforhold.

thuva1365380402

Hvorfor flytte fra Sørum da? :)

Vi er nyinnflyttere i Sørum fra Vestfold, og grunnen til at vi havnet i Sørum er at det er sentralt iforhold til togstasjon. Er ikke langt å kjøre med bil til Lillestrøm, Strømmen og Oslo heller. Det er billigere hus her i Sørum enn rundt Lørenskog/Skedsmo etc. Vi så på hus der også, men der var alt mye dyrere. Vi kjøpte en enebolig her på Sørumsand på over 200 kvm. Det var billigere her enn rundt Skedsmo etc.

Skedsmokorset er kjempefint. Vi har bodd på Korsfjellet, et eneboligområde med fine tomter og et rolig strøk. Det er ikke langt å gå til kjøpesenter og det er 4 matbutikker i gangavstand. Eneste ulempen er at det ligger i innflygningen til Gardermoen, men det er det mange som ikke bryr seg om.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...