Yia Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Min kjæres eks er ganske så flink til å lyve. Hun lyver på seg sykdommer, hun lyver om at barnet er sykt og en hel masse andre ting. I hovedsak lyver hun for å ha en unnskyldning for å kunne ta kontakt med med min kjære. Pga at hun er kontaktsøkende i den grad at det er plagsomt har min kjære etterhvert lært seg å sette grenser. Kontakten består kun i å komme med grunnløse beskyldninger, drittslenging og lignende og ergo svært lite fruktbart i forhold til samarbeid om deres felles barn. Dessverre kan man jo ikke vite om hun snakker sant til en hver tid, det siste hun nå kom med er at hun har blitt utsatt for et seksuellt overgrep for ikke så lenge siden. Grusomt om det er sant, grusomt om det er løgn. Nå blir da min kjære i et kjempedilemma, han ønsker jo ikke å ha kontakt med henne annet enn om barnet. Er det hans oppgave å være der for henne om det skulle være sant? Jeg tror ikke jeg ville søkt eksen min for trøst om jeg opplevde noe traumatisk. Hva i alle dager skal man gjøre ? Sannsynligheten for at dette er løgn er veldig stor da som forsøkt beskrevet tidligere at dette kun er det siste i en lang rekke dramatiske historier. Skal vi holde på avgjørelsen om å ha minst mulig kontakt med dette mennesket utover samarbeid om barnet eller? Som medmenneske er det jo vanskelig å ikke ha lyst til å hjelpe om det skulle være sant. Noen som har noen tips eller tanker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246925-l%C3%B8gn-eller-ikke-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jakten på sjelen Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Eksen din bør sette grenser på en slu måte. Han bør for guds skyld ikke si at han ikke tror henne eller at han ikke vil stille opp. Da straffer hun han kanskje gjennom barnet. Heller bør han bli irriterende i sin hjelpeiver, slik at hun selv velger å ikke betro seg til "den tullingen". Han kan f.eks. bli helt taus når hun forteller noe, og mumle at han ikke aner hva han skal si. Eller han kan kontakte et støttesenter mot incest, og få dem til å ringe henne opp. Slik er han "hjelpsom" men skyver problemet videre. Be han kle seg stygt når han møter henne og ikke gå til frisøren på en stund. Da vil hun synes han er både stygg og kjedelig etter hvert. Hvis hun under samlivet syntes noe han gjorde var vemmelig, for eksempel smatting eller pilling i øret, kan han sørge for å gjøre mye av det når han "hjelper" henne. Skal han kommentere noen av historiene hennes, bør han si noe fullstendig umodent eller teit. Poenget er at rådene hans skal få henne til å oppfatte han som en komplett dust, slik at hun blir glad hun er kvitt mannen. Dere får klekke ut noe i forkant av møtene. Men aldri noe frekt eller vemmelig. Da nekter hun han bare kontakt med barnet. Er det et problem med barnet hans, kan han bare si at det kan han fikse alene. Han har nemlig DEG kan han si, og du er EKSPERT på å fikse akkurat slike problemer hos barn. Om så historiene hennes er sanne, er det ikke din mann som skal hjelpe henne. Han er sannsynligvis ikke formelt kvalifisert som terapeut, og han er opptatt på annet hold. Dessuten har de alt for mye forhistorie til det. Og DU er også et viktig og verdifullt menneske. Du skal ikke behøve å være redd eller føle deg som en statist i hans og ekskonas liv. Det eneste viktige er at du alltid er snill mot barnet og at du ikke bidrar til noen konflikt mellom han og eksen av hensyn til barnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246925-l%C3%B8gn-eller-ikke-langt/#findComment-1931502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yia Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Eksen din bør sette grenser på en slu måte. Han bør for guds skyld ikke si at han ikke tror henne eller at han ikke vil stille opp. Da straffer hun han kanskje gjennom barnet. Heller bør han bli irriterende i sin hjelpeiver, slik at hun selv velger å ikke betro seg til "den tullingen". Han kan f.eks. bli helt taus når hun forteller noe, og mumle at han ikke aner hva han skal si. Eller han kan kontakte et støttesenter mot incest, og få dem til å ringe henne opp. Slik er han "hjelpsom" men skyver problemet videre. Be han kle seg stygt når han møter henne og ikke gå til frisøren på en stund. Da vil hun synes han er både stygg og kjedelig etter hvert. Hvis hun under samlivet syntes noe han gjorde var vemmelig, for eksempel smatting eller pilling i øret, kan han sørge for å gjøre mye av det når han "hjelper" henne. Skal han kommentere noen av historiene hennes, bør han si noe fullstendig umodent eller teit. Poenget er at rådene hans skal få henne til å oppfatte han som en komplett dust, slik at hun blir glad hun er kvitt mannen. Dere får klekke ut noe i forkant av møtene. Men aldri noe frekt eller vemmelig. Da nekter hun han bare kontakt med barnet. Er det et problem med barnet hans, kan han bare si at det kan han fikse alene. Han har nemlig DEG kan han si, og du er EKSPERT på å fikse akkurat slike problemer hos barn. Om så historiene hennes er sanne, er det ikke din mann som skal hjelpe henne. Han er sannsynligvis ikke formelt kvalifisert som terapeut, og han er opptatt på annet hold. Dessuten har de alt for mye forhistorie til det. Og DU er også et viktig og verdifullt menneske. Du skal ikke behøve å være redd eller føle deg som en statist i hans og ekskonas liv. Det eneste viktige er at du alltid er snill mot barnet og at du ikke bidrar til noen konflikt mellom han og eksen av hensyn til barnet. :-) Det var slett ikke dumt klekt ut. Kanskje vi skulle ringe et støttesenter for voldtektsofre og følge resten av forslagene dine, for det er det eneste vi ikke har prøvd til nå. Tusen takk for et velskrevet svar! Men akkurat nå er det faktisk selvmord som gjelder... Og jeg tror ikke vi skal ringe noen ang det. Får la det scenarioet spille seg ut. Jeg er så lei av trusler! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246925-l%C3%B8gn-eller-ikke-langt/#findComment-1931746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlepungen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg er enig i at her er barnet det viktigeste. Ingen over og ingen ved siden. Hun er en voksen dame som må finne støtte andre steder enn hos en eks. Klart er det grusomt om hun har vært utsatt for overgrep! Men støtte etter noe slikt bør hun få fra familie, venner og eventuellt en ny kjæreste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246925-l%C3%B8gn-eller-ikke-langt/#findComment-1933461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yia Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Jeg er enig i at her er barnet det viktigeste. Ingen over og ingen ved siden. Hun er en voksen dame som må finne støtte andre steder enn hos en eks. Klart er det grusomt om hun har vært utsatt for overgrep! Men støtte etter noe slikt bør hun få fra familie, venner og eventuellt en ny kjæreste. Det er nettopp slik vi også tenker, men det er faktisk merkelig vanskelig å avvise et menneske som sier hun har det fælt. Men nå har vi landet på at historien er løgn og da er det blitt lettere. Fint du tok deg tid til å svare :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246925-l%C3%B8gn-eller-ikke-langt/#findComment-1933636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har lagt en melding til deg på Meldinger forumet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246925-l%C3%B8gn-eller-ikke-langt/#findComment-1934418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.