Gå til innhold

Morsomt å få kjeft gitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp inkassovarsel på en regning som forfalt for 5 dager siden.. jeg blir litt oppgitt over slikt, så jeg ringte selskapet og ble satt over til den som styrer med regnskapet.

Jeg forteller da denne personen at jeg er ikke spesielt interessert i noe inkassovarsel allerede nå. Det er lovbestemt at det skal gå 14 dager før purring kan sendes.

Dama blir drittsur og nedlatende, og svarer at Ja, men hvis du leser litt bedre så ser du at det ikke er påført gebyr på beløpet, og da kan man purre når man vil! (tull og tøys)

Dessuten, kjefter hun, er det ikke et inkassovarsel, men en 1. gangs purring. OK, så det er altså jeg som ikke kan lese ordet i-n-k-a-s-s-o-v-a-r-s-e-l?

Jeg sier enda en gang at det er faktisk uansett ikke lov å purre før det er gått 14 dager. Hun svarer Jaha, var det noe mer? Nei, sier jeg, er bare lei av selskaer som purrer i hytt og gevær. Hvorpå hun nærmest spyr ut Jaha, tusen takk for belæringen, og jeg kvitrer Værsågod...

Kundeservice?

Surmugge til kjerring, måtte bare få det ut. :-)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• aggavagga

5

• morsan

4

• Lisabeth

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor kan du ikke heller betale regninga di i tide, istedet for å kverulere med dem du skylder penger?

Skrevet

Hvorfor kan du ikke heller betale regninga di i tide, istedet for å kverulere med dem du skylder penger?

Gjør du det?

Skrevet

Gjør du det?

Ikke alltid jeg betaler en regning på dagen, men da begynner jeg ihvertfall ikke å kverulere med dem jeg skylder penger på telefonen.

Skrevet

Apropos kverulering...

Skrevet

Norges lover..? :-)

Ja det bør jo være en av dem hvis du bor i Norge. Siden du henviste til en lovbestemmelse regnet jeg med at du visste litt mer ;-)

Skrevet

Ja det bør jo være en av dem hvis du bor i Norge. Siden du henviste til en lovbestemmelse regnet jeg med at du visste litt mer ;-)

Fra Handels- og Næringsdept.:

"Purring

En purrenota kan sendes 14 dager etter at fakturaen er forfalt. (...)

Man kan velge om man vil sende en purring først og så et inkassovarsel, eller om man vil sende inkassovarsel direkte 14 dager etter at fakturaen har forfalt til betaling."

http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hPKey_2152/hParent_7/hDKey_1

Skrevet

Hvorfor orke å irritere deg over dette? Kravet er jo ikke gått til inkasso, du har kun fått en advarsel.

Greit at du "har loven på din side" i forhold til 14 dager-regelen. Men nå som du har fått påminnelsen, er det jo bare til å betale og få saken ut av verden, er det ikke?

Noe annet hadde vært om kravet allerede var sendt til inkasso så fort. Men det er ikke tilfelle her.

Hilsen en som ofte må purre på trege betalere...

Skrevet

Hvorfor orke å irritere deg over dette? Kravet er jo ikke gått til inkasso, du har kun fått en advarsel.

Greit at du "har loven på din side" i forhold til 14 dager-regelen. Men nå som du har fått påminnelsen, er det jo bare til å betale og få saken ut av verden, er det ikke?

Noe annet hadde vært om kravet allerede var sendt til inkasso så fort. Men det er ikke tilfelle her.

Hilsen en som ofte må purre på trege betalere...

Jeg er der selv jeg, at jeg må purre på betalere. :-)

Noen ganger har man lyst å si fra om ting, ikke bare godta.

Skrevet

Jeg er der selv jeg, at jeg må purre på betalere. :-)

Noen ganger har man lyst å si fra om ting, ikke bare godta.

Men med den kjefteregla du liret av deg til firmaet, kan du være ganske sikker på at du nå er lagt merke til av firmaet og ikke kan forvente deg særlig goodwill fra den kanten dersom du handler der senere. (forutsatt at firmaet er lite og har relativt få kunder slik at de lett har oversikten over kundene sine).

Selv purrer jeg oftere og raskere på kunder jeg vet er dårlige betalere (og ubehagelige), enn kunder som vanligvis betaler innen forfall.

Skrevet

Men med den kjefteregla du liret av deg til firmaet, kan du være ganske sikker på at du nå er lagt merke til av firmaet og ikke kan forvente deg særlig goodwill fra den kanten dersom du handler der senere. (forutsatt at firmaet er lite og har relativt få kunder slik at de lett har oversikten over kundene sine).

Selv purrer jeg oftere og raskere på kunder jeg vet er dårlige betalere (og ubehagelige), enn kunder som vanligvis betaler innen forfall.

Hvilken kjefteregle..?

Hele poenget her er jo at dama i telefonen rolig blir gjort oppmerksom på en mistak de har gjort, og HUN reagererer med å bli pisse sur på MEG.

Du ser ikke ironien?

Skrevet

Øh?

..at du på en kverulerende måte ber meg om å slutte å kverulere..

Skrevet

..at du på en kverulerende måte ber meg om å slutte å kverulere..

Jeg spurte deg et spørsmål, og har ikke kverulert i det hele tatt.

Skrevet

Hvilken kjefteregle..?

Hele poenget her er jo at dama i telefonen rolig blir gjort oppmerksom på en mistak de har gjort, og HUN reagererer med å bli pisse sur på MEG.

Du ser ikke ironien?

Ok, kanskje det ikke var noen kjefteregle du kom med.

Men jeg mener fortsatt at en som ikke har betalt regninga si til forfall ikke har noen rett til å ringe og irettesette purreren. Greit nok at de var litt tidlig ute med purringen, men en bør føle seg såpass ydmyk når man er sent ute med en betaling, at man ikke ringer for å forklare om Norges Lover.

Når det er sagt, er jeg enig i at hun du pratet med virket uhøflig. Men det spørs igjen hva slags tonefall du hadde.

:o)

Skrevet

Jeg spurte deg et spørsmål, og har ikke kverulert i det hele tatt.

Poenget er jo at det ikke var _jeg_ som kverulerte med dama i telefonen, men stokk motsatt.

Så innlegget ditt med å heller betale regningene mine i tide blir liksom litt usaklig da, og ligner nettopp kverulering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...