Gå til innhold

SE HER!

Gjest Shakybombom

Anbefalte innlegg

Gjest Shakybombom
Skrevet

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article227006.ece

Ble litt bekymra her nå når jeg leste dette. Kan noen ha ferska meg ovenfra om når jeg har sola meg toppløs i egen hage bak skjermvegger og hekker?

Skjer det samme i Norge som i artikkelen?

Hvordan fungerer Earth? kan vi some oss ned til alle hus, vårt eget også? og blir alle detaljer og folk med???

Hvordan?

Gjest Shakybombom
Skrevet

Blottere har nå fått en helt ny arena. :)

Jepp, men også kikkere! *skjelve*

Skrevet

Er det en hage da? Ser ikke noe hage jeg, bare masse sand.

Som om hun lå på en strand.

Kanskje en nudist strand?

Skrevet

Jepp, men også kikkere! *skjelve*

Tror du kan være trygg. Jeg aner ikke om det som står der stemmer, men så vidt jeg har forstått er bildene på Google Earth arkivbilder. Ikke live.

Så jeg tror egentlig historien om den onanerende kvinne er en løgn.

Skrevet

Etter det jeg har sett av Google Earth _hittil_ i alle fall, er det ikke mulig å zoome så langt ned. Hus ser man, og biler (på de beste stedene),- men ikke mer nøyaktig enn det.

Men det er en fantastisk fascinerende sak, kan sitte i timesvis og "reise rundt" når jeg først går innpå det :)

Gjest Shakybombom
Skrevet

Etter det jeg har sett av Google Earth _hittil_ i alle fall, er det ikke mulig å zoome så langt ned. Hus ser man, og biler (på de beste stedene),- men ikke mer nøyaktig enn det.

Men det er en fantastisk fascinerende sak, kan sitte i timesvis og "reise rundt" når jeg først går innpå det :)

Men jeg klarer ikke å zoome ned til hus her i Norge, hvordan gjør jeg det på Google? Får zooma langt ned til husene på andre norske kartsider, men ikke på Google Earth. Får du zooma ned til bygningen der du bor?

Og hvordan kunne de komme helt ned til den nakne kvinnen og få et skarpt bilde av henne?

*snart filmer de vel igjennom hustaket og klærne* grøsse!

Skrevet

Men jeg klarer ikke å zoome ned til hus her i Norge, hvordan gjør jeg det på Google? Får zooma langt ned til husene på andre norske kartsider, men ikke på Google Earth. Får du zooma ned til bygningen der du bor?

Og hvordan kunne de komme helt ned til den nakne kvinnen og få et skarpt bilde av henne?

Her jeg bor, er det elendig, kan hverken se hus eller andre større ting. Litt forskjell. I Oslo-området f.eks. er det bedre, men jeg har aldri sett så god oppløsning at man kan se så detaljerte bilder som det ser ut til i linken din.

Kanskje neste versjon?

Skrevet

Her jeg bor, er det elendig, kan hverken se hus eller andre større ting. Litt forskjell. I Oslo-området f.eks. er det bedre, men jeg har aldri sett så god oppløsning at man kan se så detaljerte bilder som det ser ut til i linken din.

Kanskje neste versjon?

Jeg innbiller meg at man kan se mer når man betaler....

Skrevet

Jeg innbiller meg at man kan se mer når man betaler....

Nei dæven døtte, er det slik det er?

Grufullt isåfall!

Dere som betaler, hvor mye ser dere på dette Google Earth? ser dere folk og fe og kan identifisere mennesker????

Om det funker sånn er jeg skremt. Tenk da kan ingen ha et privatliv i sin egen skjærmede hage engang lenger.

Må prøve dette for å sjekke om det virkelig er sånn!

Skrevet

Nei dæven døtte, er det slik det er?

Grufullt isåfall!

Dere som betaler, hvor mye ser dere på dette Google Earth? ser dere folk og fe og kan identifisere mennesker????

Om det funker sånn er jeg skremt. Tenk da kan ingen ha et privatliv i sin egen skjærmede hage engang lenger.

Må prøve dette for å sjekke om det virkelig er sånn!

Jeg har ikk ebetalt - så jeg vet ikke - men regner med at de som betaler ser mer og klarere på en måte.

Skrevet

Statens kartverk ser også mye rart. De tar flyfoto. Du kan fint se navnet på avisen som ligger på et bord, og om gubben som soler seg naken på toppterrassen på Grorud er omskjært. Og det er han sannsynligvis.

Men den nyeste teknologien gjør det også mulig å ta satellittbilder hvor du kan lese avisen over skuldra på folk.

Skrevet

Denne historien nekter jeg å tro på, eller vil ikke tro på egentlig. Visst man må søke i hytt å gevær for å sette opp et overvåkningskamera ved egen inngang pga div lover kan ikke dette være lov..

Og jeg får ikke frem bildet som skal stadfeste det, pga av overbelastning står det, og bilde av dama på det teppet i sanda er vel kun et illustrasjonsfoto eller?

Man skal jammen lese mye rart...

Gjest satan sjøl
Skrevet

jeg har google som jeg betaler for og da kan eg zoome ned på byggninger i hele verden. på folk,dyr osv.

men hvis du bare er inne og ser på gratis versjonen så blir det uklart jo nærmere du kommer.

huske på at satelitten skyter bilder der den er og hvis du går inn dit nå kan du se hvor den er og hvor du får de skarpeste bildene på den gratis versjonen.

men slike klare bilder som den jenta får du ikke på gratis vrsjonen..

Gjest Shakybombom
Skrevet

Statens kartverk ser også mye rart. De tar flyfoto. Du kan fint se navnet på avisen som ligger på et bord, og om gubben som soler seg naken på toppterrassen på Grorud er omskjært. Og det er han sannsynligvis.

Men den nyeste teknologien gjør det også mulig å ta satellittbilder hvor du kan lese avisen over skuldra på folk.

Tror du overdriver litt med beskrivelsen av statens kartverk. Du ser hus, trampoliner, pool, telt og omriss av biler,hekker, men du ser ikke mennesker der, eller aviser som du skriver, ihvertfall ikke her jeg bor.

Tar jeg feil, får du gi meg en direktelink som beviser det.:-)

Men det med den satelitten skremmer meg litt, ikke det at jeg har så stort behov for å sole meg i nettoen, men mannen har. :(

Heretter blir det tak og markiser når jeg skal slæppe off ute 100% privat i minitrusebikinien;-)

Litt kjipt at man ikke kan ta et bad i swimmingpoolen i nettoen uten å bli ferska da..., det er jo det som er livet, er det ikke?

Noen spørsmål om denne satelittgreia, er det snakk om en satelitt eller er det flere?

Har satelitten/satelittene full oversikt over alle hus/eiendommer på jorda hele tiden, eller er det en som sirkulerer rundt fra sted til sted?

Jeg vet jo at den må sirkulere sannsynligvis, men er den så høyt at den får med seg halve jorda i en glefs hele tida liksom?

Ehhhhh, filmer den i mørke (nattkikkertfunksjon)? Ikke det at jeg er oppe og ute om natta, men bare lurte liksom.

Blir jo litt paranoid av dette, er ikke noe morsomt at man aldri er garantert et aldri så lite privatliv i sin egen hage.

Skrevet

Tror du overdriver litt med beskrivelsen av statens kartverk. Du ser hus, trampoliner, pool, telt og omriss av biler,hekker, men du ser ikke mennesker der, eller aviser som du skriver, ihvertfall ikke her jeg bor.

Tar jeg feil, får du gi meg en direktelink som beviser det.:-)

Men det med den satelitten skremmer meg litt, ikke det at jeg har så stort behov for å sole meg i nettoen, men mannen har. :(

Heretter blir det tak og markiser når jeg skal slæppe off ute 100% privat i minitrusebikinien;-)

Litt kjipt at man ikke kan ta et bad i swimmingpoolen i nettoen uten å bli ferska da..., det er jo det som er livet, er det ikke?

Noen spørsmål om denne satelittgreia, er det snakk om en satelitt eller er det flere?

Har satelitten/satelittene full oversikt over alle hus/eiendommer på jorda hele tiden, eller er det en som sirkulerer rundt fra sted til sted?

Jeg vet jo at den må sirkulere sannsynligvis, men er den så høyt at den får med seg halve jorda i en glefs hele tida liksom?

Ehhhhh, filmer den i mørke (nattkikkertfunksjon)? Ikke det at jeg er oppe og ute om natta, men bare lurte liksom.

Blir jo litt paranoid av dette, er ikke noe morsomt at man aldri er garantert et aldri så lite privatliv i sin egen hage.

Jeg har selv et bilder her hvor du kan telle takstein, og spiker i vannbord på takene. Det er vanlige kjøpte flyfoto, med moderne høyoppløselig kamera fra 3000 m høyde. Såvidt jeg vet er det fra Statens kartverk. Jeg har dessverre ikke noen link til det, siden jeg har det i hånda :-)

De bildene de legger ut er ikke i samme oppløsning som du får se når du kjøper eller jobber der.

Fra forsvaret har jeg sett skråbilder fra fly hvor vi kunne lese teksten på kasser med ammunisjon. Bildene dekket ca 1x2 km.

Et TV-program om Midtøsten inneholdt et intervju med en amerikaner som sa at de nyeste satellittene kunne ta bilder hvor du kunne lese aviser som lå på et bord eller over skuldra på folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...