Gå til innhold

Vær forsiktig med finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

...om du skal kjøpe brukt datautstyr.

Har vært litt involvert i tråd om datakjøp fra finn.no her i dag; og selv om dette ikke var et veldig ille tilfelle, likevel:

De aller fleste av de som selger brukte datamaskiner på finn.no overpriser disse (noen opererer med priser og beskrivelser av kapasitet totalt uten rot i virkeligheten) - og man bør ha peiling på data for å kjøpe brukt datatustyr fra selgere der.

Eventuelt bør man sjekke ut pris og spesifikasjoner på det som selges der med datakyndig person før man kjøper - for å unngå å betale alt for mye, samt å unngå å få en maskin som ikke oppfyller bruksbehovene.

Dagens lille råd - som jeg dog håper de fleste kjenner til fra før av.

Skrevet

Fantastisk godt råd!

Jeg kunne kjøpt kjøleskap, komfyr og andre lignende ting på finn.no, men ikke datautstyr.

Følgte med i den tråden du nevnte og hun hadde mer peiling på data enn hva jeg er i besittelse av....

Hadde ikke kjøpt bil heller uten hjelp fra en som har peiling.

Noen er nok bevisst ute for å lure nettopp oss som ikke har kjennskap til produktet godt nok.

Skrevet

Fantastisk godt råd!

Jeg kunne kjøpt kjøleskap, komfyr og andre lignende ting på finn.no, men ikke datautstyr.

Følgte med i den tråden du nevnte og hun hadde mer peiling på data enn hva jeg er i besittelse av....

Hadde ikke kjøpt bil heller uten hjelp fra en som har peiling.

Noen er nok bevisst ute for å lure nettopp oss som ikke har kjennskap til produktet godt nok.

...og så er det noen som tror de har peiling - men som ikke har det.

Vet ikke hvor ofte jeg ser slikt som dette: "Topp datamaskin, lite brukt, gjør det meste! Kostet 16.000,- for 5 år siden, selges nå kjempebillig for 4.000,-. Prutere trenger ikke å ringe!"

Slike nek som de som lager den type annonser tror faktisk at dette er kjempebillig...

Skikkelig tragikomisk.

Skrevet

Sånn er det med barnevogner og. Brukte barnevogner er av og til overpriset, de oppgir feil årsmodell (VELDIG vanlig) og gjerne feil navn på vogna til og med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...