Gjest Lenge siden skolebenken Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Hjelp, jeg har fått en oppgave, og jeg troooor det er snakk om derivering... Har fått fullstendig jernteppe, noen som kan hjelpe? C'(q) = Hvordan regner man den ut? 0 Siter
Ginger2002 Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Den er jo allerede derivert en gang, så da blir det vel: C"(q) mvh 0 Siter
Piraye Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 C'(q) betyr at funksjonen C(q) er derivert. Dog kan du ikke gjøre noe mer med den om du ikke har en spesifikk likning C(q) står for. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Den er jo allerede derivert en gang, så da blir det vel: C"(q) mvh dere er så flinke! imponeres her jeg sitter, da matte alltid var som det kinesiske alfabet å regne i mine øyne... kan mye annet, men matte på dette nivået krever det jeg ikke kan gripe med mitt(etter mit t skjønn ;-)) ellers så velfungerende intellekt. flinke folk er alltid appellerende! ;-) heldigvis er min mann kyndig på området. jeg kan sende alle henvendelser i hans retning når den tid kommer at mine poder strever med derivert av gud-vet-hva... ;-) 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 dere er så flinke! imponeres her jeg sitter, da matte alltid var som det kinesiske alfabet å regne i mine øyne... kan mye annet, men matte på dette nivået krever det jeg ikke kan gripe med mitt(etter mit t skjønn ;-)) ellers så velfungerende intellekt. flinke folk er alltid appellerende! ;-) heldigvis er min mann kyndig på området. jeg kan sende alle henvendelser i hans retning når den tid kommer at mine poder strever med derivert av gud-vet-hva... ;-) Synd vi har så streng webber? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.