Gå til innhold

Lyst å se et keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye blod?

Nja.. De tørker bort blod og brenner blodkarene etterhvert, så det er ikke så mye blod å se. Det er endel når en åpner livmoren og kommer inn til barnet, men det er fordi det blander seg med fostervannet slik at det ser mye mer ut enn det er. Jeg synst det var verre å se fettkule i fettlaget og når de drog barnet ut.

Gjest streker paa veggen..!
Skrevet

Nja.. De tørker bort blod og brenner blodkarene etterhvert, så det er ikke så mye blod å se. Det er endel når en åpner livmoren og kommer inn til barnet, men det er fordi det blander seg med fostervannet slik at det ser mye mer ut enn det er. Jeg synst det var verre å se fettkule i fettlaget og når de drog barnet ut.

Allright, tar en titt i morgen jeg, er litt for sent med blod nå :)

Skrevet

Kjempefint var det... Men, takke seg til vaginal fødsel ja... Om man kan selvfølgelig!

Var litt ekkelt å se de kutte opp lag på lag, men selvfølgelig helt fantastisk å se den lille bli hentet ut...

ylvali1365381015
Skrevet

må bare legge meg langflat for legevitenskapens fremskritt!

utrolig hvor ukomplisert et slikt stort inngrep forløper! :-D

men herlighet, så klinisk og lite høytidelig det hele var! lite som minnet om den sakrale nærheten mange som føder vaginalt får ta del i.

og huff, som de dro i de stakkars beina til babyen, fikk skikkelig vondt her jeg sitter!

brusk og myke beinstrukturer må da bare gi etter for det presset! syntes jeg så tydelige tegn på smerte hos baby da de skulle strekke ut og måle etter fødselen... og beina så ikke normale ut heller, mer forkrøplet og forstrukket.

:-/ uff!

men for all del, det hadde kanskje vært like ubarmhjertig å komme den sedvanlige veien, dersom baby lå i seteleie?

det med fødsler er ikke noe teselskap uansett, men dette var blottet for alt det jeg forbinder en med en vanlig fødsel. bare blod og operasjon,

og en temmelig ublid vei ut for babyen likefullt. i tillegg til liten mulighet for kontakt og nærhet mor og barn imellom.

:-)

Skrevet

Stilig!

Storesøster her i huset lå i seteleie med en fot nederst. Kanskje hennes fødsel så omtrent slik ut?

Men det brukte utrolig lang tid på å kutte seg ned. De var nok ikke like forsiktige med meg... Tror det tok et par minutter fra de begynte å kutte til jenta var ute.

Heldigvis skrek storesøster med en gang hun kom ut. Syntes det var litt ekkelt når babyen virket så livløs i begynnelsen.

Men bena, som ylvali kommenterer, er da helt normale.

Skrevet

Hvorfor begynte jeg å se på dette...? *svimmel og kvalm*

Skrevet

Stakkars alle barna mine som har vært gjennom det der :o(

Jeg synes de halte og dro skikkelig.

Skrevet

Operasjoner er brutale. Da skal du se hvordan de setter inn hofteledd - UÆÆÆ.

Skrevet

Neiiiii.

Jeg er tydelig ikke så tøff som jeg tror.

Skrevet

Neiiiii.

Jeg er tydelig ikke så tøff som jeg tror.

Eller sager opp og bøyer ut ribbeina, for så å klippe ut hele hjertet? - IIIK.

Skrevet

Eller sager opp og bøyer ut ribbeina, for så å klippe ut hele hjertet? - IIIK.

ÅÅÅÅÅ, nå blir jeg matt i håndleddene og albuene, Gi deg :o)

Skrevet

Hofteoperasjoner er ikke så brutale som en skulle tro. Det er ikke så mange lag å skjære over, og sagingen og insettingen av protesen er ikke så brutal som en skulle tro. Jeg var faktisk med på 2 slike operasjoner selv sist uke, og jeg synst det var helt greit. Keisersnittet synst jeg var værre å se på en det.

Her er foresten er hofteoperasjon:

http://video.google.com/videoplay?docid=-3177678733233768975&q=childbirth

Skrevet

Hofteoperasjoner er ikke så brutale som en skulle tro. Det er ikke så mange lag å skjære over, og sagingen og insettingen av protesen er ikke så brutal som en skulle tro. Jeg var faktisk med på 2 slike operasjoner selv sist uke, og jeg synst det var helt greit. Keisersnittet synst jeg var værre å se på en det.

Her er foresten er hofteoperasjon:

http://video.google.com/videoplay?docid=-3177678733233768975&q=childbirth

I morgen skal jeg beine ut ei hjortesteik....

Skrevet

I morgen skal jeg beine ut ei hjortesteik....

Uten sammenligning forøvrig?

*lol*

Skrevet

Uten sammenligning forøvrig?

*lol*

Pasienten klager ikke om jeg skulle skjære feil, men steika blir uformelig.

Skrevet

Pasienten klager ikke om jeg skulle skjære feil, men steika blir uformelig.

Godt å slippe tanken på søksmål og tap av autorisasjon, hehe.

Selv om man kanskje mister litt anseelse i gourmetkretsene hvis man havarer steika;-)

Skrevet

Godt å slippe tanken på søksmål og tap av autorisasjon, hehe.

Selv om man kanskje mister litt anseelse i gourmetkretsene hvis man havarer steika;-)

Det er fort å skamskjære steika.

Skrevet

Allikavel aner det meg at det er hakket mer skånsomt enn å vrikke seg ut fra underlivet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...