Gå til innhold

Lyst å se et keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herlighet.

Jeg trodde virkeli at jeg ikke hadde problemer med å se på slike operasjoner.

Men jeg ble super kvalmen, rett før jeg skulle spy bare jeg så de første 2minuttene. Jeg syntes ikke det var ekkelt å se på, bare ble fysisk kvalmen av en eller annen rar grunn.

ylvali1365381015
Skrevet

Stilig!

Storesøster her i huset lå i seteleie med en fot nederst. Kanskje hennes fødsel så omtrent slik ut?

Men det brukte utrolig lang tid på å kutte seg ned. De var nok ikke like forsiktige med meg... Tror det tok et par minutter fra de begynte å kutte til jenta var ute.

Heldigvis skrek storesøster med en gang hun kom ut. Syntes det var litt ekkelt når babyen virket så livløs i begynnelsen.

Men bena, som ylvali kommenterer, er da helt normale.

syntes de virket helt slappe, jeg, holdt oppe i en kunstig oppheist posisjon.

nå har jeg født to som kom hodestups ut den vanlige veien, og beina deres var litt krokete, bare-ikke helt tilbakebøyde og kraftløse. men det er kanskje helt normalt ved seteleie?

jeg tror nå at om man drar en baby ut gjennom et hull på størrelse med en hånnd, kun etter en fot(før de fikk tak rundt selve kroppen)- så vil den forstrekkes til de grader at det oppstår skader?

tenk på hvor vanlig det er at barn forstrekker albuen, selv om foreldrene bare holder/drar ved løfting eller lign.

nei stakkars liten! vaginalt er det jo pressrier som skyver og hjelper til, en naturlig kraft som jobber med barnet. her måtte barnet rives ut uten annen kraft enn håndmakten til legene. (au)

det er _så_ mye verre enn å se fettkuler i mors mage under inngrepet! gireia, siljen! :-)

Skrevet

Herlighet.

Men jeg ble super kvalmen, rett før jeg skulle spy bare jeg så de første 2minuttene. Jeg syntes ikke det var ekkelt å se på, bare ble fysisk kvalmen av en eller annen rar grunn.

Jeg så en sånn film på tv engang - og reagerte likt som deg - da jeg selv siden måtte ta keisersnitt -så ville jeg ikke ha speil.

ylvali1365381015
Skrevet

Herlighet.

helt naturlig reaksjon det da.

(akkurat som å bli opphisset av å se sex...man påvirkes jo av det man ser.) det er heller andre som er blitt kunstig blaserte, det må jo skje dersom man er helsepersonell og daglig eksponeres for sterke inntrykk.

gratulerer-du er et menneske ved dine sansers fulle fem!

foreløpig ingen skader skjedd, du fungerer som du skal!

;-D

Skrevet

nå har jeg født to som kom hodestups ut den vanlige veien, og beina deres var litt krokete, bare-ikke helt tilbakebøyde og kraftløse. men det er kanskje helt normalt ved seteleie?

jeg tror nå at om man drar en baby ut gjennom et hull på størrelse med en hånnd, kun etter en fot(før de fikk tak rundt selve kroppen)- så vil den forstrekkes til de grader at det oppstår skader?

tenk på hvor vanlig det er at barn forstrekker albuen, selv om foreldrene bare holder/drar ved løfting eller lign.

nei stakkars liten! vaginalt er det jo pressrier som skyver og hjelper til, en naturlig kraft som jobber med barnet. her måtte barnet rives ut uten annen kraft enn håndmakten til legene. (au)

det er _så_ mye verre enn å se fettkuler i mors mage under inngrepet! gireia, siljen! :-)

Det er veldig vanlig at bena er skikkelig sammentrukne når de har ligget i seteleie. Vekta har jo vært på bena.

I tillegg var denne ungen ganske slapp i hele seg når den kom ut. Det tok jo ganske mange minutter før det ble litt liv i henne. Derfor synes jeg ikke det er noe rart at bena lå krokete og ikke beveget seg. Hele ungen lå jo helt stille.

Skrevet

Ungene tåler fint å bli dratt ut ved keisersnitt, de er ikke av porselen:-)

(Men de har bedre av å bli skrudd gjennom den vanlige veien - da får de tømt lungene for fostervann og puster bedre etterpå. Dog hender det ikke å sjelden at under harde fødsler kommer f.eks skuldre ut av ledd på barna)

Skrevet

Allikavel aner det meg at det er hakket mer skånsomt enn å vrikke seg ut fra underlivet!

Hihi, ja det har du antagelig helt rett i.

Godt vi ikke husker det, jeg lå i to døgn og stanget før jeg ble tatt med tang :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...