Gå til innhold

Jeg har et litt tricky problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen møtte på en landsmann i går, med en ganske vill historie. Denne personen er i Norge for å jobbe, men han mistet flyet sitt videre til Tyskland (jobber sammen med en del andre, som reiser rundt) på grunn av en misforståelse. Han har ingen penger og av en eller annen merkelig grunn, ingen baggasje (har ikke helt fått klarhet i hvorfor).

Eksen lurte på hva han skulle gjøre med han, så jeg sa han fikk ta han med hit i går kveld. Han ligger nå og sover på gulvet ved siden av meg. Jeg skal ordne noen klær fra eksen og kjøpe noen toalettsaker til han så snart butikken åpner, men hva i all verden gjør jeg med han etter det?

Jeg tenkte jeg skulle prøve å ringe den britiske ambassaden for han, for å finne ut om de kan sponse en billett slik at han i hvert fall kommer seg tilbake til England. Vil de gjøre det? Og er ambassaden tilgjengelig for slikt i helga?

Om de ikke kan hjelpe raskt, hva i all verden skal jeg gjøre med han? Finnes det noe annet sted han kan sove? Ikke for det, jeg kommer ikke til å kaste han ut, men jeg vil ikke ha han boende her i evigheter heller, da...

Hjelp! :P

Skrevet

Hadde ventet til han våknet å fått litt mer opplysninger ut av mannen, kansje han har familie ol. som kan hjelpe han.

Ellers så er en ambasdens oppgaver å hjelpe sine borgere i utlandet. Viser det seg at han ikke kan eller vil gjør rede for seg hadde jeg tatt kontakt. Dersom han ikke vil gjør rede for seg hadde jeg kansje dumpet han på trappa til ambasaden.

Skrevet

Jeg skjønner at du forsøker å være snill og er et godt menneske, men han er jo egentlig ikke ditt problem med mindre du gjør han til det. Kunne han ikke bo hos eksen din da som er kameraten hans?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Skal noen ta vare på denne fyren synes jeg jammen det burde være eksen din.

Du skrev at det var han som traff på en landsmann, synes det er ille at han da overlater han til deg!!!

Nei, be eksen din overta ansvaret for denne fyren.

Skrevet

Jeg skjønner at du forsøker å være snill og er et godt menneske, men han er jo egentlig ikke ditt problem med mindre du gjør han til det. Kunne han ikke bo hos eksen din da som er kameraten hans?

Eksen kjenner han jo ikke han heller. Og siden han har moren sin på besøk og Squishy denne helga, så var det min sofa som var ledig.

Skrevet

Ambassaden er ikke åpen i helgene.

Hvorfor kan han ikke bo hos eksen din, siden det var en venn av han?

Skrevet

Skal noen ta vare på denne fyren synes jeg jammen det burde være eksen din.

Du skrev at det var han som traff på en landsmann, synes det er ille at han da overlater han til deg!!!

Nei, be eksen din overta ansvaret for denne fyren.

Eksen har moren sin på besøk og Squishy denne helga. Så ikke plass, pluss at jeg ikke vil ha en fremmed boende sammen med Squishy, bare for sikkerhets skyld.

Skrevet

Ambassaden er ikke åpen i helgene.

Hvorfor kan han ikke bo hos eksen din, siden det var en venn av han?

De møttes i går, de kjenner ikke hverandre. Se ellers svar til andre for hvorfor han ikke bor der.

Skrevet

Hvis du er ved dataen, kan du komme på MSN? Vil spørre om noe ang. denne personens historie som høres litt vilt ut.

Skrevet

Du er modig, hvertfall.

Plasserer vilt fremmede som ikke kjenner noen her, ikke skulle vært her, ikke har bagasje, ikke har penger sovende ved siden av deg.

Hyggelig å hjelpe folk, men problemet er noen ganger at gir man lillefingeren tar de hånda :)

Han kan jo sove på politistasjonen, de vet sikkert mer om hvor han skal henvende seg og.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Eksen har moren sin på besøk og Squishy denne helga. Så ikke plass, pluss at jeg ikke vil ha en fremmed boende sammen med Squishy, bare for sikkerhets skyld.

Skjønner godt du ikke vil ha han sammen med sønnen din.

Men ettersom heller ikke eksen din kjenner han, hadde jeg kastet han ut så fort han våkner.

Jeg hadde aldri i verden latt en ukjent overnatte hos meg slik.

Skrevet

Det høres litt merkelig ut..... Vet du mer i dag?

Skrevet

Ringte politiet for å spørre hva i all verden vi skulle gjøre med denne personen. De insisterte veldig på at han skulle bli hos meg til mandagen, jeg måtte til slutt si at jeg ikke en gang skulle være hjemme før de ga seg.

Da fikk vi adressen til sosial vakttjeneste, så nå tar eksen han med ned dit og sier "lykke til". Forhåpentligvis hjelper de med et sted å sove i to netter, før han kan komme seg til ambassaden sin.

Jeg føler meg ganske slem nå, men jeg tør ikke å ha han boende her i flere dager. Han oppførte seg litt ubehagelig i får allerede. Så... Jeg får bare leve med litt dårlig samvittighet.

Skrevet

Ringte politiet for å spørre hva i all verden vi skulle gjøre med denne personen. De insisterte veldig på at han skulle bli hos meg til mandagen, jeg måtte til slutt si at jeg ikke en gang skulle være hjemme før de ga seg.

Da fikk vi adressen til sosial vakttjeneste, så nå tar eksen han med ned dit og sier "lykke til". Forhåpentligvis hjelper de med et sted å sove i to netter, før han kan komme seg til ambassaden sin.

Jeg føler meg ganske slem nå, men jeg tør ikke å ha han boende her i flere dager. Han oppførte seg litt ubehagelig i får allerede. Så... Jeg får bare leve med litt dårlig samvittighet.

Godt.

For en merkelig situasjon, Glimtipper.

Skrevet

Godt.

For en merkelig situasjon, Glimtipper.

Sånt skjer når man har en veldig snill eks som plukker opp fremmede på gata og gjør han til ditt problem ;)

Skrevet

Sånt skjer når man har en veldig snill eks som plukker opp fremmede på gata og gjør han til ditt problem ;)

:)

Så nå har han dratt?

Skrevet

:)

Så nå har han dratt?

Det har han :) -puster lettet ut-

Skrevet

Dette hadde jeg forventet at han ordnet opp i selv, så sant han er voksen da. La han låne tlf å få tatt de nødvendige samtaler. Send han avgårde med lykke til og en hundings, så får han kjøpt seg mat.

Skrevet

Det har han :) -puster lettet ut-

Godt at du er kvitt han! Det høres merkelig ut for meg at du tar inn en vilt fremmed mann, og enda merkligere at politiet insisterte på at du skulle la han bli værende!

Han kan ikke være særlig god når han gjengjelder sånn gjestfrihet med å være ubehagelig mot deg!

Skrevet

Godt at du er kvitt han! Det høres merkelig ut for meg at du tar inn en vilt fremmed mann, og enda merkligere at politiet insisterte på at du skulle la han bli værende!

Han kan ikke være særlig god når han gjengjelder sånn gjestfrihet med å være ubehagelig mot deg!

Veldig merkelig situasjon, men jeg visste ikke hva annet jeg skulle gjøre. Jeg refererte til han som "en bekjent" når jeg snakket med politiet, så de tenkte vel sikkert at det burde være greit om han ble her til mandagen.

Uff, han er i hvert fall ute av livet mitt nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...